serverfejl: noget mangler i registry
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 27-02-06 14:48

Jeg får denne meddelelse, når jeg forsøger at udgive mit website til
mit webhotel med FrontPage:

Serverfejl: Error 2 opening registry key "SOFTWARE\Microsoft\Shared
Tools\Web Server Extensions\Ports\Port 80".

Og ganske rigtigt, i min registry mangler indgangen Web Server
Extensions osv.

Jeg har afinstalleret FrontPage og geninstalleret, men
registreringsnøglen dukker ikke op. Hvordan får jeg den tilbage? Kan
jeg skrive den selv? Hvad skal der stå?

Jeg har brugt FrontPage i mange år, så jeg er ingen newbie... Men
jeg har lige haft problemer med mit website og har slettet hist og
pist - sikkert også denne nøgle - uha - det skal man holde sig fra,
åbenbart.

Venlig hilsen
Kirsten
--

Kirsten Bjørneboe
http://www.varpelev.dk

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 27-02-06 15:57

Jeg har forgæves søgt at finde en lignende indstilling i regedit, men har
ikke nogen - og min server extentions virker fint?
Nok ikke så meget hjælp i det, men et sted mindre at lede ;.)
Med venlig hilsen
John

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 05-03-06 15:41

On Mon, 27 Feb 2006 15:57:29 +0100, "John Senius-Jørgensen"
<slettesførstjsj@senius.dk> wrote:

>Jeg har forgæves søgt at finde en lignende indstilling i regedit, men har
>ikke nogen - og min server extentions virker fint?
>Nok ikke så meget hjælp i det, men et sted mindre at lede ;.)

Tak for hjælpen - det er ikke så tosset at få at vide, at man ikke
behøver at lede efter det

Mit problem er nu løst ved at min webhotel-ejer har geninstalleret FP
extensions på min suite - jamen hvorfor kan microsoft dog ikke give de
rigtige fejlmeldinger?

Venlig hilsen Kirsten

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-06 23:16

> [...]
>
> Mit problem er nu løst ved at min webhotel-ejer har geninstalleret FP
> extensions på min suite - jamen hvorfor kan microsoft dog ikke give de

Ikke fordi jeg vil tage Microsoft i forsvar, men hvis du nu læste
fejlmeddelelsen i fred og ro, så stod der som det første: Server fejl. Og
din maskine er jo ikke en server, vel? Den står jo inde hos din udbyder!

FrontPage server extensions skal vedligeholdes af udbyderen. Med jævne
mellemrum skal man køre et vedligeholdelsesprogram. Efter at version 5
(2002) er kommet, er den mere stabil, men noget præmiesoftware er det
desværre ikke.

Man kan til en vis grad selv lave denne vedligeholdelse. Prøv at gå online
på dit websted Funktioner => Opdater hyperlinks og kør denne opdatering. Så
"motioneres" FPSE og vil fungere i endnu et stykke tid uden bøvl. Måske har
din udbyder givet dig lov til at tilgå en administrationsside som du kan
fange via Funktioner => Server => Administrationsside. Her kan du også
opfriske FPSE.

mvh
Ulrik

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 12-03-06 12:32

On Thu, 9 Mar 2006 23:16:16 +0100, "Ulrik Friis"
<ufj(snabela)get2net.dk> wrote:

>Ikke fordi jeg vil tage Microsoft i forsvar, men hvis du nu læste
>fejlmeddelelsen i fred og ro, så stod der som det første: Server fejl. Og
>din maskine er jo ikke en server, vel? Den står jo inde hos din udbyder!

Du har så inderlig ret! Tak for et fornuftigt spark til mig

> [...]
>din udbyder givet dig lov til at tilgå en administrationsside som du kan
>fange via Funktioner => Server => Administrationsside. Her kan du også

Hm - det har jeg aldrig prøvet - ved heller ikke om jeg tør. Men jeg
kan jo spørge de flinke fyre hos min hotel-udbyder Wannafind til råds.

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-06 22:27

> Hm - det har jeg aldrig prøvet - ved heller ikke om jeg tør. Men jeg
> kan jo spørge de flinke fyre hos min hotel-udbyder Wannafind til råds.

Det skal du ikke være ræd for. Opdater hyperlinks er kun af det gode for dit
website.

mvh
Ulrik