Klik - og start download
Fra : Carsten Thomsen

Dato : 25-02-06 20:59

Hej!

Prøv at gå ind på www.callisto.dk/festivalsang

Her er der et link, hvor man kan højreklikke og vælge "gem som" for at
downloade mp3'en!

Kan man ikke gøre det sådan, at den starter download, hvis man bare klikker
på den!

Jeg bruger FP, men jeg skal sikkert rode med lidt HTML for at få det til at
virke!

Tak for alt hjælp!

Carsten

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-02-06 22:09

"Carsten Thomsen" <junker(fjern_det_hele_i_parantesen)@info.dk>
skrev:

>Kan man ikke gøre det sådan, at den starter download, hvis man bare klikker
>på den!

Nej, ikke umiddelbart, enten kan du zippe den, men så skal den
besøgende jo pakke den ud.

Ellers skal du over i noget serverside som asp eller php, hvis
det er muligt på dit webhotel og så skal du over i en passende
webdesign.serverside-gruppe.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Benny Nissen

Dato : 26-02-06 14:59

Carsten Thomsen wrote:
> [...]
> downloade mp3'en!
>
> Kan man ikke gøre det sådan, at den starter download, hvis man bare klikker

Nej, det er op til brugeren, hvordan han/hun har sat sin browser op til
at reagere på forskellige filtyper.

--
Benny Nissen