gæstebog feltudvidelse
Fra : Anet

Dato : 19-02-06 22:54

hvordan udvider jeg et felt i højden til at være flere linjer i en gæstebog?

--
Hilsen
Annette

Fra : enkvinde

Dato : 20-02-06 00:48

> hvordan udvider jeg et felt i højden til at være flere linjer i en
> gæstebog?

Ville gerne kunne svare, men erkender blankt at jeg ikke forstår
spørgsmålet.

Generelt om gæstebøger og frontpage er det dog min erfaring, at
gæstebogsfunktionen i frontpage ikke bliver særlig vellykket og personligt
har jeg efter flere forgæves forsøg med frontpage overgivet mig til
www.websup.dk gratis gæstebog.

Hilsen Eva

Fra : Anet

Dato : 20-02-06 18:41

"enkvinde" <HulkendeHulda@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> gæstebogsfunktionen i frontpage ikke bliver særlig vellykket og personligt
> har jeg efter flere forgæves forsøg med frontpage overgivet mig til

(klip)

Næh, jeg har heller ikke rigtig forstået hvordan man gør det med frontpage
men jeg vil se på dit link

--
Hilsen
Annette

Fra : Anet

Dato : 20-02-06 19:17

> (klip)
>
> Næh, jeg har heller ikke rigtig forstået hvordan man gør det med frontpage
> [...]
(klip)

Det er gået fint med at få sat scriptet ind til gæstebogen men når man
forsøger at skrive en besked så skriver nettet bare at siden kan ikke
vises. Gad vide hvad jeg nu gør galt?

--
Hilsen
Annette

Fra : Anet

Dato : 20-02-06 19:24

> [...]
>
> Det er gået fint med at få sat scriptet ind til gæstebogen men når man
> forsøger at skrive en besked så skriver nettet bare at siden kan ikke

(klip)

Jeg roder rundt her og finder hele tiden ud af, nu skriver den ikke mere at
siden ikke kan vises, men jeg kan heller ikke se de beskeder som bliver
skrevet via formularen.

--
Hilsen
Annette

Fra : Birgitte

Dato : 20-02-06 19:26

> Det er gået fint med at få sat scriptet ind til gæstebogen men når man
> forsøger at skrive en besked så skriver nettet bare at siden kan ikke
> vises. Gad vide hvad jeg nu gør galt?

Er det en gæstebog som frontpage genere eller er det en gæstebog fra en
anden udbyder ?

med venlig hilsen

Birgitte Windfeld
www.ninaweb.dk/havedam
www.koihus.dk

Fra : Anet

Dato : 20-02-06 19:56

"Birgitte" <bwh@NOSPAMFORMEPLEASEos.dk> skrev i en meddelelse

> Er det en gæstebog som frontpage genere eller er det en gæstebog fra en
> anden udbyder ?
>
> med venlig hilsen
>
> Birgitte Windfeld
> www.ninaweb.dk/havedam
> www.koihus.dk

(klip)
Det er et script som bliver puttet ind på en frontpageside udefra.

--
Hilsen
Annette

Fra : Birgitte

Dato : 20-02-06 20:10

> Det er et script som bliver puttet ind på en frontpageside udefra.
>

> --
> Hilsen
> Annette

det altså ikke en frontpagekomponent, har du et link så jeg kan se det ?
hvilken gæstebog er det ?
--
med venlig hilsen

Birgitte Windfeld
www.ninaweb.dk/havedam
www.koihus.dk

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 20-02-06 20:19

Birgitte skrev:

> det altså ikke en frontpagekomponent, har du et link så jeg kan
> se det ? hvilken gæstebog er det ?

hvorfor læser du ikke de første meddelelser i tråden?
thomas

Fra : Anet

Dato : 20-02-06 21:35

> det altså ikke en frontpagekomponent, har du et link så jeg kan se det ?
> hvilken gæstebog er det ?
> --
> med venlig hilsen
>
> Birgitte Windfeld
> www.ninaweb.dk/havedam
> www.koihus.dk

(klip)

websup gæstebog
http://www.ishyp.dk/ny_side_6.htm

jeg kan godt udfylde den men den kommer ikke retur til siden så man kan se
den online

--
Hilsen
Annette

Fra : Birgitte

Dato : 21-02-06 09:00

> websup gæstebog
> http://www.ishyp.dk/ny_side_6.htm
>
> jeg kan godt udfylde den men den kommer ikke retur til siden så man kan se
> den online

Hej Annette det egenlig ikke et frontpage spørgsmål men så er det alligevel
lidt .
når du opretter gæstebogen får du at vide at du skal skrive adressen på den
url som man skal sendes til når man er færdig med at skrive i gæstebogen på
den side kan du jo passene indsætte koder til at læse i din gæstebog. På den
side med gæstebog hos websup står der neden under koder til gæstebogen :

Indsæt følgende på din hjemmeside for at refererer til din gæstebog:
kode Læs min gæstebog</a>

Du kan på en af dine eksisterende sider som ligger på din egen server plads
indsætte følgende stykke javascript kode for at vise din gæstebog.

<script language="JavaScript" src="her skal din kode fra websup indsættes ,
se neden under den første kode"></script>

Så du mangler altså at sætte nogle koder ind , god arbejdslyst

med venlig hilsen

Birgitte Windfeld
www.ninaweb.dk/havedam
www.koihus.dk

Fra : Anet

Dato : 21-02-06 18:27

> [...]

> side med gæstebog hos websup står der neden under koder til gæstebogen :
>
> Indsæt følgende på din hjemmeside for at refererer til din gæstebog:

(klip)

Jeg forstår ikke helt hvor jeg skal sætte det ind i html delen for at det
virker.
Jeg vil gerne have at gæstebogen står nedenunder der hvor man kan sende
beskeden. Kan det lade sig gøre?

--
Hilsen
Annette>

Fra : Birgitte

Dato : 21-02-06 20:29

> [...]
> virker.
> Jeg vil gerne have at gæstebogen står nedenunder der hvor man kan sende

jammen så sætter du bare koden ind, der hvor du ønsker den skal være, det
behøver ikke være på en ny side .
--
med venlig hilsen

Birgitte Windfeld
www.ninaweb.dk/havedam
www.koihus.dk

Fra : Anet

Dato : 21-02-06 23:10

> jammen så sætter du bare koden ind, der hvor du ønsker den skal være, det
> [...]
(klip)

ok det prøver jeg så og så skulle indlæggene straks dukke op?

--
Hilsen
Annette

Fra : Birgitte

Dato : 20-02-06 19:03

> hvordan udvider jeg et felt i højden til at være flere linjer i en
> gæstebog?

Hej Annette , normalt højreklikker man på feltet man ønsker at ændre, så
kommer der mulighed for at se og ændre egenskaber for feltet, både med
hensyn til bredde og højde

--
med venlig hilsen

Birgitte Windfeld
www.ninaweb.dk/havedam
www.koihus.dk

Fra : Anet

Dato : 22-02-06 16:21

"Birgitte" <bwh@NOSPAMFORMEPLEASEos.dk> skrev i en meddelelse
(klip)

Nu er jeg nået et stykke videre og har fået sat script ind og det hele. Det
eneste der mangler er bare at der skal kommme den tekst frem som folk
skriver i min gæstebog. Nogen der kan se hvad jeg gør galt.

www.ishyp.dk

--
Hilsen
Annette

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 22-02-06 17:35

Anet skrev:

> [...]
> hele. Det eneste der mangler er bare at der skal kommme den tekst
> frem som folk skriver i min gæstebog. Nogen der kan se hvad jeg

baggrundsfarven er sort og fonten er også sort
thomas

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 22-02-06 20:56

ThomasD (dk) skrev:

> baggrundsfarven er sort og fonten er også sort
> thomas
PS du kan se et eksempel på, hvordan den kan se ud - på den samme
side, som du ønskede
thomas

Fra : Anet

Dato : 22-02-06 22:21

"ThomasD (dk)" <thomasdue@12move.dk> skrev i en meddelelse

> PS du kan se et eksempel på, hvordan den kan se ud - på den samme
> side, som du ønskede
> thomas

(klip)

Jeg har prøvet at rette i tekstens farve men det kommer nu ikke frem af det
alligevel.

--
Hilsen
Annette

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-02-06 22:58

Anet skrev:

>Jeg har prøvet at rette i tekstens farve men det kommer nu ikke frem af det
>alligevel.

Slet den ene #, du har fået skrevet to i farvekoden, ##00CC00,
skal være #00C00 (eller blot #0C0).
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Anet

Dato : 22-02-06 23:09

> Slet den ene #, du har fået skrevet to i farvekoden, ##00CC00,
> skal være #00C00 (eller blot #0C0).
> --
> Topposter du svar, dvs. skriver dit svar over det citerede,
> så ryger du på min ignoreringsliste.
> Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
> http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

(klip)

Hej Knud

Det var lige det der manglede. Tak skal du have. Nu tror jeg det fungerer
som det skal.

--
Hilsen
Annette

Fra : enkvinde

Dato : 22-02-06 23:32

> Det var lige det der manglede. Tak skal du have. Nu tror jeg det fungerer
> som det skal.

Hej Anette

Sikke noget jeg fik lokket dig til

Hvis du gerne vil have skrivefelt og hilsner samlet på een og samme side, så
er det også muligt med lidt snilde, se gæstebogen på
http://home20.inet.tele.dk/quinden/ hvor jeg netop har samlet det på een
side. Hvis du ikke kan finde ud af hvordan, så råb op.

Hilsen Eva

Fra : Anet

Dato : 22-02-06 23:40

> [...]

> http://home20.inet.tele.dk/quinden/ hvor jeg netop har samlet det på een
> side. Hvis du ikke kan finde ud af hvordan, så råb op.

(klip)

Åh, nej det er dog en skøøøn ide´´. Men jeg er jo ikke så erfaren udi
hjemmesideproduktion men prøver at suge til mig hele tiden. Dejligt at folk
her gerne vil hjælpe og svare selv om det nok er noget så indlysende for
dem. Men jeg syntes faktisk at det er ret sjovt at arbejde med.

--
Hilsen
Annette

Fra : Anet

Dato : 23-02-06 17:57

"Anet" <anetengFJERNDETTEHER@hotmail.com> skrev i en meddelelse

nu virker min gæstebog. Skønt for nu syntes jeg selv at hjemmesiden ser pæn
ud. Er det muligt at sætte en knap på ude i siden så man kommer tilbage til
min hjemmeside, eller bruger folk bare "tilbageknappen" oppe i venstre
hjørne af skærmen.

--
Hilsen
Annette