Title indsættes fra databaseopslag eller
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-03-06 16:39

Indlægget er krydspostet til både clientside- og php-gruppen, da jeg
ikke ved, hvilken af teknologierne der skal bruges for at løse
problemet. Sæt venligst selv FUT til den relevante gruppe.

http://ordforklaring.dk henter jeg de forskellige ordforklaringer i
en database ud fra en URL og indsætter dem på en standardside. Jeg kunne
mægtig godt tænke mig at få indsat overskriften på en ordforklaring som
title på siden af hensyn til søgetjenesterne.

Det vil sige, at title enten skal indsættes fra opslaget i databasen,
eller den skal indsættes fra overskriften på siden.

Hvordan kan jeg gøre det?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fejlsikret tilstand, din ven i nøden.

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 04-03-06 16:49

Kim Ludvigsen skrev:
> [...]
>
> Det vil sige, at title enten skal indsættes fra opslaget i databasen,
> eller den skal indsættes fra overskriften på siden.

Det er fullt mulig å gjøre det med JavaScript, men det vil ikke
søkemotorene får med seg. Den greieste måten er å bruke php eller annet
serverside scripting/programmering-språk til å utføre dette. I PHP kan
det gjøres på følgende måte:

<?php echo $mintittel; ?>

Ved å plassere denne inn mellom <title> og </title> gjør dette
underverker. Legg merke til at man må finne frem til tittelen før selve
siden prosesseres.

--

Vennlig hilsen

Erlend Klakegg Bergheim

Fra : Benny Nissen

Dato : 04-03-06 16:48

Kim Ludvigsen wrote:
> Indlægget er krydspostet til både clientside- og php-gruppen, da jeg
> ikke ved, hvilken af teknologierne der skal bruges for at løse
> problemet. Sæt venligst selv FUT til den relevante gruppe.

Jeg vil klart foretrække serverside, altså php.

> [...]
> mægtig godt tænke mig at få indsat overskriften på en ordforklaring som
> title på siden af hensyn til søgetjenesterne.

I filen ordforklaring.php trækker du data ud af databasen. Dette skal du
gøre først i filen.
I head laver du så noget med:
echo "<title>$overskrift_fra_database</title>";

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-03-06 17:16

Den 04-03-06 16.47 skrev Benny Nissen følgende:

> I filen ordforklaring.php trækker du data ud af databasen. Dette skal du
> gøre først i filen.
> I head laver du så noget med:
> echo "<title>$overskrift_fra_database</title>";

Doh, selvfølgelig! I øjebklikket har jeg header mm. først i min
ordforklaring.php, og så først senere kommer php-koderne - jeg kunne
derfor ikke regne ud, hvordan jeg skulle få senere hentede data ind i
headeren. Jeg havde ikke skænket det en tanke, at jeg selvfølgelig bare
kan placere php-koderne øverst.

Tak til jer alle.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs hvorfor bliver spammerne ved med at spamme dig, og hvordan du

Fra : Leonard

Dato : 04-03-06 16:55

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
>mægtig godt tænke mig at få indsat overskriften på en ordforklaring som
>title på siden af hensyn til søgetjenesterne.

Hvis du laver database udtrækket først, så kan du nemt indsætte
'ordet' i title-tagget med en print.

--
Leonard
http:/leonard.dk/hjemmeside/