Menu rolldown problemer..
Fra : Thomas Nielsen

Dato : 03-03-06 14:56

Hej alle..
Har på siden:
http://www.webdesign101.dk/xhtml/navigation/listemenuer/index.php
fundet et script som jeg selv vil bruge..
har lavet en html-fil med indeholdet i hans
liste-eksempel..(förste ruden)
Har videre lavet en css-fil med indeholdet i hans andet
liste-eksempel..
Det hele fungerer som det ska nu, og hvis jeg laver om i css
skifter det også i html..

Problemet er at han längere nede beskriver hvordan man bagefter
skal göre.. det forstod jeg ikke rigtigt.. Han viser 2 bokse som
skal lägges sammen, og kopires hvor hen?? i toppen af html (för
Bagefter siger han man skal skifte nogle elementer.. eller som
han selv skriver:
Du skal dog indprente dig korrespondancen mellem id'erne for de
aktive listepunkter og ul'er...
Jeg aner ikke hvordan jeg skal komme videre.. please help..
//Thomas
OBS: i css har jeg lavet background-color om til image.. det gir
hele baggrunden.. kan jeg på noget sät, ligge ind billeder til
inactive og active links ?? så hver får en ramme!!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 03-03-06 22:57

Thomas Nielsen wrote:
> [...]
> hele baggrunden.. kan jeg på noget sät, ligge ind billeder til
> inactive og active links ?? så hver får en ramme!!

Det er ikke muligt i den artikel, hvor jeg prøver at forklare,
hvad der sker, at kommentere alle detaljer.

Netop derfor har jeg lavet eksemplet

http://www.webdesign101.dk/xhtml/navigation/listemenuer/listemenu_1.html

hvorfra du kan kopiere kildekoden i sin helhed, og fedte
lidt rundt med den.

Med korrespondance mener jeg blot, at id'erne på de enkelte
menupnkter skal svare nøje til id'erne i scriptet.

Din OBS forstrå rjeg ikke hvad spørgsmålene går ud på. Har
du lavet en background-color om til en background-image? Hvad
mener du med inactive og active links, a:active vs. de andre
tilstande?

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 04-03-06 11:26

> [...]
> du lavet en background-color om til en background-image? Hvad
> mener du med inactive og active links, a:active vs. de andre

Kig på menuen, på denne side:
http://sethomasdesign.tripod.com/index.html
tänk ikke på den har slået rekorden i uploadningstid.. vil gerne have min
menu til at se sådan ud.. så det er knapper, onmouseover skifter den til en
anden, og når man trykker, ohg undermenuerne kommer frem skifter den igen
til en anden... hvordan gör jeg det...

for det andet.. du sagde jeg bare kunne kopire din side.. det har jeg
gjort.. dog eksempel 2 så den automatisk lukker.. min dine dir forvirrer
mig.. ved ikke hvilke dir jeg behöver, hvis jeg overhovedet behöver nogen?
jeg skal bare ha manuen ind i en tabell <td> som har samme width som
menuen.. har du ikke en side med eksemplet, bare med eksemplet uden header
og alt andet ???
Håber du kan hjälpe mig..
//Thomas

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 04-03-06 12:37

Thomas Nielsen wrote:

> for det andet.. du sagde jeg bare kunne kopire din side.. det har jeg
> gjort.. dog eksempel 2 så den automatisk lukker.. min dine dir forvirrer
> mig.. ved ikke hvilke dir jeg behöver, hvis jeg overhovedet behöver nogen?

Hvad mener du med "dir"?

> jeg skal bare ha manuen ind i en tabell <td> som har samme width som
> menuen.. har du ikke en side med eksemplet, bare med eksemplet uden header
> og alt andet ???

http://www.webdesign101.dk/x/usenet/dhtmlmenu.html

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk