Linksys router på Cybercity
Fra : Peter

Dato : 05-03-06 11:04

Hej,

Jeg har indtil et par uger siden med succes anvendt en Linksys WAG54G
ADSL Router til min Cybercity opkobling, således at jeg slap for den
skod router Cybercity leverede. Men for 2 uger siden skete der noeget
mærkeligt. Der er ikke hul igennem længere til internettet. Jeg tænkte
først, at det måske var routeren, der havde tabt sin opsætning, men
det lader ikke til at være tilfældet. Jeg har derfor nødtvunget måttet
tage den gamle Zyxel router i anvendelse igen.

Er der nogen herinde, der har ligende erfaring eller som ved, hvad
dette kan skyldes?

Mvh Peter

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 05-03-06 12:43

"Peter" <athens2004@remoooveTHISlundandersen.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen herinde, der har ligende erfaring eller som ved, hvad
> dette kan skyldes?

Du giver ikke meget at gå efter

--
Mikkel

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-03-06 16:51

On Sun, 05 Mar 2006 11:03:33 +0100, Peter
<athens2004@remoooveTHISlundandersen.com> wrote:

> [...]
> skod router Cybercity leverede. Men for 2 uger siden skete der noeget
> mærkeligt. Der er ikke hul igennem længere til internettet.

Den slags kan fx ske, hvis udbyderen skifter profil på DSLAM'en på
centralen, eksempelvis i forbindelse med en opgradering af hastigheden
eller lignende.

ADSL er ikke 'bare' ADSL. Der er masser af ting, der skal spille
sammen, før det virker ordentligt. Det skal man være klar over, når
man sætter sit eget udstyr på.

Det kan selvfølgelig også være, at din WAG54G bare er defekt.

-A
(Der selv bruger en Cisco 827-router på en CC-forbindelse).
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Morten Trab

Dato : 05-03-06 19:54

> [...]

>det lader ikke til at være tilfældet. Jeg har derfor nødtvunget måttet
>tage den gamle Zyxel router i anvendelse igen.

Jeg har faktisk nøjagtigt samme problem med mit D-Link DSL-300T lige i
øjeblikket...

Ret så irriterende da det lige virkede så godt, pludselig en dag smed
den forbindelsen, og nægtede kategorisk at genoptage den...Måtte så
sætte min ZyXEL på igen, og vupit...Forbindelse...Underligt...

Har ikke lige kunnet finde noget der kunne gøre en forskel...Men et
eller andet må der være gjort...

Mvh. Morten

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 05-03-06 22:55

"Morten Trab" <morten@trab.dk> skrev i en meddelelse

> Har ikke lige kunnet finde noget der kunne gøre en forskel...Men et
> eller andet må der være gjort...

Som Asbjørn skriver så kan det skyldes _hvis_ de feks har ændrer profiler på
DSLAM - men igen - din router kan være defekt og det kan sikkert skyldes
mange andre ting...

--
Mikkel

Fra : Asboe

Dato : 05-03-06 23:09

Peter skrev i <dldl02532c3jbhufqmc45q91ihp1vg9ndj@4ax.com>:

Prøv at sætte tvungen DNS:
Primary DNS 212.242.40.3
Secondary DNS 212.242.40.51

--
Hilsen Asboe
Navnet i e-mail adressen er spejlvendt!

Fra : Bobberen

Dato : 06-03-06 19:26

Jeg havde lidt samme problem lørdag.
pludselig ingen forbindelse kun skype var online. zyxel 650 med den org
zyxel firmware-
men efter et skift til cybercitys firmware var den online.
Prøvede også en 300T som plejer at virke.

Fra : Jens Schumacher

Dato : 14-03-06 07:11

hmmmm... sidste uge mistede jeg begge mine routere i løbet af 5 timer...
puf... ingen som helst lamper lyser mere... zylex 2602HW-61C og en draytek
2600WG SNØFT
satte så min gamle cisco 677 fra cc til, i håb om at den også ville dø og
jeg i det mindste ville få en ny fra cc.... men NIX... den tøffer lystigt
der ud af.......

MVH Jens