hastighed kabler/tråløs,hvad er bedst!
Fra : Jama

Dato : 04-03-06 11:00

Har XP og fået en trådløs fra TDC, 11MBps.NetgearWGR6 14v6 Router.Har en
2024/128 forbindelse,og det skal siges jeg har yderst gode sinalforhold,hvor
jeg bor.Skal jeg beholde minne gode gamle kabler eller skal jeg gå helt over
til trådkøs?Min søn skal med han bor ca.12m.fra selve Routeren,vi har
prøvekørt det og mit signal er godt, download er 1931kbit/s og upload
131kbit/s med TDC hastigheds prøve.det har sønen også m.kabler,men v.trådløs
falder hans til det halve og det er han godt sur over.
Hvad skal jeg, føje knægten,har været inde i trådløs news,men fik ikke
rigtig svar på dette problem.Jeg er sgu lidt i vildrede jeg vil gerne gøre
knægten glad,men kabler- hunden har bidt et sæt istykker,så ?
Mvh.Jama

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-03-06 11:11

Jama skrev:

> [...]
> yderst gode sinalforhold,hvor jeg bor.Skal jeg beholde minne
> gode gamle kabler eller skal jeg gå helt over til trådkøs?

Kabler er bedre end trådløs, både hvad sikkerhed og hastighed
angår. Dermed ikke være sagt at trådløs ikke er okay.

> [...]
> upload 131kbit/s med TDC hastigheds prøve.det har sønen også
> m.kabler,men v.trådløs falder hans til det halve og det er han

Hvorfor i alverden er han dog det?

Tilbyd ham at han selv må købe kabler, trække dem og vedligeholde
dem ved evt. gnaverier hvis han vil have kablet forbindelse. Så
skal du se hvor glad han bliver for den trådløse.

--
Bertel

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-03-06 11:33

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote in message

> Tilbyd ham at han selv må købe kabler, trække dem og vedligeholde
> dem ved evt. gnaverier hvis han vil have kablet forbindelse. Så
> skal du se hvor glad han bliver for den trådløse.

Hehe, ja god måde at ihvertsætte sin søn ha. Men hvis kablet bliver
clipset/fastgjort til væg/loft/panal har gunden nok ikke meget sjov at leje
med kablet. Kun når det ligger og flyder på gulvet, er det da klart der skal
prøves at gnaves i det.

Fra : mvama

Dato : 04-03-06 11:43

> [...]
> dem ved evt. gnaverier hvis han vil have kablet forbindelse. Så
> skal du se hvor glad han bliver for den trådløse.

Mange tak for dit gode svar,må nu indrømme det var mine kapler hunden bed
over,men spøg tilside.
Hvor lant rækker trådløs egentlig,TDC sagde til mig CA.30m.Knægten bor i en
skurvogn lige v.siden af vores hus,der ca.10-12m.i lige linie fra ham til
Router,kan jeg købe en bedre antene til hans netkort så hans modtager
forhold bliver lidt bedre,Grunden er,at han godt kunne leve med hastigheden
han får nu,men problemmet er,at den falder af og til.Og det er jo ikke
sjorvt,hvis han er igang med noget,hvad vil du råde Os til.
Mvh.Jama

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-03-06 12:13

mvama skrev:

> Hvor lant rækker trådløs egentlig,TDC sagde til mig CA.30m.

Jeg har sat et trådløst net op for en kammerat. Der er ikke 30 m
mellem router og de fjerneste pc'er, men der er til gengæld mange
mure imellem. De er nede på en ret lav hastighed (dog bedre end
deres internet), men jeg mener ikke at deres forbindelse er
ustabil. På den anden side har jeg en kunde der kunne opleve
ustabilt trådløst net selv om hendes bærbare stod 1,5 m fra
routeren. Jeg har skiftet hendes frekvens fordi jeg regner med at
det er naboers trådløse der forstyrrer. Jeg skal høre om et par
dage om det har hjulpet.

> forhold bliver lidt bedre,Grunden er,at han godt kunne leve med hastigheden
> han får nu,men problemmet er,at den falder af og til.

Ja, det dur ikke. Hvis du kan skifte frekvens, så prøv det. Er
der andre trådløse net i nærheden?

--
Bertel

Fra : Jama

Dato : 04-03-06 16:31

> [...]
> dage om det har hjulpet.

> Ja, det dur ikke. Hvis du kan skifte frekvens, så prøv det. Er > der

--------------------------------------
Nej der er ingen trådløs i nærheden af os,jeg kan huske vi engang søgte på
kortet om der var trådløs i nærheden,og der var ingen respons.Jeg havde
nemlig hørt at så kunne det forstyre vores trådløse,men der er ingen.Selve
hastigheden er OK.,hvis bare den ikke falder ud.Vi er lige kommet hjem og vi
satte hans PC m.tråløs til at søge og da vi kom tilbage efterca.3tim.var den
ikke røget af,så holder det så er det fint,han har trods alt en god
hastighed ca,1024 Kbit/s v.nedtagning af filer.Nu må jeg bare se om jeg kan
finde ud af det her--- "Krypteringekoden skal du selv lave.

Tilslut din PC til routeren med kabel og log ind i routeren, kig under Setup
"wirelees settings". Hvis du ikke har lavet om på indstillingerne skulle der
security options være en prik i "Disable", det skal du ændre til WPA-PSK og
vælge en kode, samme kode skal bruges på den trådløse PC.
Nu når du er inde i opsætningen så skift lige SSID til noget andet end
NETGEAR, skift evt. også kanal f.eks til kanal 3.

nb.jeg håber jeg kan og jeg siger tak for hjælpen.
mvh.Jama

Fra : Nicolai Lang

Dato : 04-03-06 16:05

On Sat, 4 Mar 2006 11:42:30 +0100, "mvama" <mvama@hotmail.com> wrote:

> [...]
>han får nu,men problemmet er,at den falder af og til.Og det er jo ikke
>sjorvt,hvis han er igang med noget,hvad vil du råde Os til.

Jeg ville først prøve at skifte kanal, som andre foreslår. Det kan
være I har en nabo eller andet udstyr der forstyrrer.

Hvis det ikke hjælpe, så overvej at prøve med en udendørs antenne til
routeren (hvis du ikke bruger den hos dig selv). Der kan fåes mange
forskellige udformninger, så du må ikke spørge mig til råds dér - jeg
har aldrig rodet med 2,4 GHz antenner. Men det kan være det kan få
stabiliteten i vejret.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 04-03-06 11:32

> rigtig svar på dette problem.Jeg er sgu lidt i vildrede jeg vil gerne gøre
> knægten glad,men kabler- hunden har bidt et sæt istykker,så ?

Kabler giver generelt mindre latency, dvs. tiden fra du trykker til der sker
noget. Derudover er kabler mere sikre og hurtigere, og derfor foretrækker
jeg personligt kabler.

Thomas

Fra : mvama

Dato : 04-03-06 12:07

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sker
> noget. Derudover er kabler mere sikre og hurtigere, og derfor foretrækker

-------------------------------
Det giver jeg dig ret i det var også en af grundene til jeg var så lang tid
om,at skifte,hvis jeg gør det. Routeren kan også bruges til kapler,men et af
kapel problemerne er, at det ikke ser godt ud med dem hængene fra vores hus
til hans skurvogn.Ja jeg kan selvfølgelig sætte dem ordentlig op,men det er
ikke så let,som det lyder.Og kapler gå også ret hurtig istykker de er ikke
særlig godt lavet.Mine er er f.eks.gået op i det plastik,der omkring
ledningerne så jeg må bruge tape.Men jeg kan ikke leve med,at hans
forbindelse ryger af og til det duer simpelthen ikke,så er der sgu ikke
meget sjorvt v.at ha ADSL
Mvh.Jama

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-03-06 12:29

"mvama" <mvama@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> med,at hans forbindelse ryger af og til det duer simpelthen ikke,så er der

Kabel er holdbart, det er hvis man bruger det forkerte kabel, eller monteret
dårligt at det går i stykker eller mishandler det.

sæt din søn igang med at grave en rande til sin skuvogn, og bed så en
elektriker om at tage noget udendørs PDS med, så kan han sikkert lave det
til fornuftig pris.