Cybercity: Kan jeg bruge egen router i ste~
Fra : Claus Nielsen

Dato : 24-02-06 14:16

Hej NG,

Jeg får min Cybercity ADSL forbindelse 1. marts... Nu er mit spørgsmål - og
det er egentlig ganske enkelt...

Kan jeg bruge min egen router i stedet for at bruge deres? Jeg overvejer at
købe en Linksys WRT54GP2 trådløs router og i stedet for at have 2 routere
ville jeg gerne kunne nøjes med en router (pga. strøm forbrug osv)

Jeg er godt klar over at de ikke yder support, men mon ikke jeg får det til
at virke alligevel...

Hilsen
Claus

Fra : MN

Dato : 24-02-06 22:09

"Claus Nielsen" <claus@nospam.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg er godt klar over at de ikke yder support, men mon ikke jeg får det

Det gør du aldrig.
Du skal bruge en router med indbygget modem, da routeren fra Cybercity har
det indbygget.
Vent med at købe til du har fået dit CC, og spørg i gruppen cybercity.xdsl
Men her er et par link til et par stykker der har ADSL modem:
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=105401
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=176632
Men om det vil virke.......

Mogens

Fra : Dorph

Dato : 25-02-06 10:19

> [...]
> cybercity.xdsl
> Men her er et par link til et par stykker der har ADSL modem:

Den skal understøtte PPPoA - så hvis vi blover hos Linksys trådløse
afdeling skal de være en af disse.
http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=67&Parent=&Sort=&Gallery=&Producent=327&Rating=0&Max=&Soegeord=&Direction135=2&Sorted135=&Equal138=20705&Equal140=&Equal643=&Check134=655&Equal543=&Submit.x=16&Submit.y=8

Fra : Dorph

Dato : 25-02-06 10:21

Fra : Bakken

Dato : 25-02-06 17:48

> [...]
>
> Jeg er godt klar over at de ikke yder support, men mon ikke jeg får det

Jeg har købt en Fritzbox
http://www.estation.dk/product.asp?product=830&sub=446&page=1
og har selv konfigureret den til min CC konto. Legende let på grund af
suveræn software - men vær dog opmærksom på at hvis du samtidig har bestilt
CC-telefoni vil de _ikke_ oplyse dit password til din ip-konto, som _ikke_
er det samme som til din internetkonto - "af sikkerhedshensyn" som de så
tåbeligt siger. Der er du nødt til at bruge den medleverede CC-box. Men har
du fornuftigvis telefoni hos Telsome er det alt rigeligt med en enkelt
Fritzbox - hvis du køber modellen med indbygget trådløst netværk er det
såmænd også med i samme box. Jeg kan kun anbefale Fritzboxen.
Mvh

Bo

Fra : Claus Nielsen

Dato : 27-02-06 10:12

Hej Bo,

Det lyder som et rigtigt spændende produkt, selvom jeg mest er til de kente
navne som Linksys og Zyxel...

Jeg har en konto hos Telsome og skal også igang med at bruge dem når jeg får
forbindelsen.

Hvis jeg på et senere tidspunkt skifter til en fx TDC forbindelse (eller
noget helt 3.) ved du så om jeg også kan bruge routeren der?

Hilsen
Claus

Fra : Bakken

Dato : 28-02-06 20:42

Hej Claus
> Det lyder som et rigtigt spændende produkt, selvom jeg mest er til de
> kente
navne som Linksys og Zyxel..

Jeg brugte før min selvkøbte Linksys router/accesspoint WRT54g til mit
trådløse system, men fik fra CC ( da jeg opgraderede min forbindelse og
samtidig bestilte deres IP-telefoni-tilbud ) leveret en Zyxel Prestige 2602
R ( som dels var nødvendig for i det hele taget at kuinne benytte deres
IP-telefoni, men som samtidig i følge specifikationerne hos Zyxel skulle
kunne "det hele" ).Men som viste sig at være "låst" af CC så jeg desværre
ikke kunne udnytte dens indbyggede muligheder fuldt ud, fx til at benytte en
alternativ udbyder af IP-telefoni.. Bl. a. kunne jeg ikke sætte
Telsome-telefonien op på udgang 2, fordi den var indstillet til at være
"død".

> [...]
>
> Hvis jeg på et senere tidspunkt skifter til en fx TDC forbindelse (eller
> noget helt 3.) ved du så om jeg også kan bruge routeren der?

Ja, jeg har jo selvfølgelig ikke købt og afprøvet konti hos samtlige
udbydere, men kort sagt:
En Fritzbox kan sættes op til så godt som hvad som helst.
Faktisk er det en af dens største fordele - dog er opsætningsprogrammet
_ikke_ på dansk. Hvis du har brug for det skal du lige vide det på forhånd.
Den IT-ansvarlige på min arbejdsplads er dog helt overbevist om at købet er
det bedste på markedet pt.(( Han er selv forhandler af IT-udstyr i det
små )).
Bl. a. fordi deres support ( i Tyskland, dog ) tager indberettede problemer
_meget_ alvorligt og responderer _og_ udarbejder rettelser så vidt de kan i
en fart.
Men selv har jeg ikke haft nogen problemer over hovedet.

Min personlige begrundelse for at skifte til Fritzbox var, at jeg ikke gad
have alle de boxe stående på mit bord.
Og jeg har ikke fortrudt på nogen måde.

Jeg har opsagt det alt for dyre telefonabonnement hos CC og porteret mit i
mere end 15 år hævdvundne telefonnummer til Telsome. Alt er gået helt
tilfredsstillende - indtil videre.

Mvh

Bo