Er Tele2 specielt langsomme til at etabler~
Fra : olavfn@gmail.com

Dato : 23-02-06 23:00

Hej,

Jeg har bestilt et Tele2 ADSL abonnement (Freeway), men jeg er begyndt
at være voldsomt irriteret over hvor lang tid det tager dem at få det
etableret. Indtil nu er der gået lige knap 4 måneder uden at der er
kommet noget installationsbrev, hvilket åbenbart kommer "i god tid",
så det kan sikkert vare en rum tid endnu.

Jeg rykkede Tele2 midt i januar pr email, ca en måned efter at de
havde lovet senest at sende installationsbrev, resulatet var at jeg en
lille månedstid blev spammet med autoreplys om at de havde travlt
ville besvare min henvendelse "snarest". Der er ikke kommet noget svar,
men på den anden side er jeg vist ovre stimen af autoreplys.

Jeg kan se at der generelt her i gruppen ikke er særlig meget respekt
for Tele2's service og kvalitet, så jeg spekulerede på om jeg skulle
prøve at få aftalen annuleret, og prøve et andet sted.

Men vil det tage f. eks Cybercity lige så lang tid som jeg allerede
har ventet før de har etableret en ADSL-forbindelse til mig. Jeg bor
tæt på Århus Centrum (Frederiksbjerg), jeg synes det burde gøre det
ekstra nemt at få fat i en tekniker, og for ham at få lavet de
nødvendige ting. Vil Cybercity få samme problemer med at lave en
ADSL-forbindelse til mig som Tele2 åbenbart har?

/Olav

Fra : Niklas Petersen

Dato : 23-02-06 23:13

olavfn@gmail.com wrote:
> Jeg kan se at der generelt her i gruppen ikke er særlig meget respekt
> for Tele2's service og kvalitet, så jeg spekulerede på om jeg skulle
> prøve at få aftalen annuleret, og prøve et andet sted.
Har du rent faktisk underskrevet en aftale? Hvis ikke, ligger du jo frit
for at vælge en anden udbyder.

Jeg har for nylig bestilt Freeway til min mor. Første gang via www, hvor
noget gik galt. Derefter ringede Tele2 og lovede at de ville oprette det
"manuelt". Ingenting skete dog. Jeg prøvede igen via WWW og denne gang
lykkedes det. Et par dage efter modtog jeg en email med
oprettelsesdatoen, som lå lidt over en måned ude i fremtiden.

Mit bud er, at Tele2 ikke har registreret en fis omkring din oprettelse.
Jeg ville nok prøve en gang til, hvis du stadig har mod på Tele2.

> [SNIP] Vil Cybercity få samme problemer med at lave en
> ADSL-forbindelse til mig som Tele2 åbenbart har?
Det bliver jo et gæt, men umiddelbart nej. Det er mit indtryk at CC har
lidt bedre styr på tingene.

/niklas

Fra : olavfn@gmail.com

Dato : 23-02-06 23:30

Jo jeg har fået brev og email, hvor de lovede "op til 5 uger fra dags
dato". Jeg snakkede også i tlf med dem i december hvor de påstod, at
de havde bestilt en tekniker.

Fra : olavfn@gmail.com

Dato : 23-02-06 23:35

Og jo, jeg har også underskrevet en bekræftelse som jeg sendte til
dem. Jeg tog desværre ikke en kopi af den, og jeg kan ikke huske hvad
der stod om mine muligheder for at ophæve den. Det er sikkert de
sædvanlige 14 dage.

Fra : Niklas Petersen

Dato : 24-02-06 16:40

olavfn@gmail.com wrote:
> [...]
> dem. Jeg tog desværre ikke en kopi af den, og jeg kan ikke huske hvad
> der stod om mine muligheder for at ophæve den. Det er sikkert de

Okay. Grunden til at jeg spurgte, er at jeg oprettede min mors
forbindelse ved at udfylde formularen på www. Derefter kom mailen og
senere brev med installationsdato og modem. De har ikke på noget
tidspunkt sendt en kontrakt eller lignende, og de har rent faktisk ikke
nogen underskrift på oprettelsen.

Mht. fortrydelsesret, ville jeg da tro at den galt fra modtagelsen af
produktet og ikke fra kontraktindgåelsen, men jeg ved det ærlig talt
ikke. Mon ikke forbrug.dk eller itst.dk kan svare på det.

At Tele2 ikke medsender en kopi af bekræftelsen understreger vel bare at
de kegler rundt i tingene. Det samme gør deres evindelige "vi har
travlt, du modtager svar på din email snarest(tm)" autoreplys.

Jeg kan ikke afvise at deres produkt sikkert fungerer fint nok, hvis det
lykkes at få det oprettet, men deres kundeservice er godt nok elendig.

God weekend!

/niklas

Fra : Flemming Joensson (8~

Dato : 23-02-06 23:44

olavfn@gmail.com wrote in

> [...]
> nødvendige ting. Vil Cybercity få samme problemer med at lave en
> ADSL-forbindelse til mig som Tele2 åbenbart har?

Jeg tror ikke de vil have nogen problemer. Jeg har lige fået Cybercity
ADSL. Jeg måtte vente 6 eller også var det 7 uger på en tekniker - men
derefter var der også hul igennem lige fra det tidspunkt han var omkring
centralen.

En ting jeg dog er noget utilfreds med ved Cybercity er at jeg fra en
tidligere adresse med Cybercity abonnement har lidt over 2000 til gode. Dem
har de lovet at modregne i de første måneders abonnement på min nye
adresse... men indtil videre bliver de lystigt ved med at sende girokort.
Jeg har talt med dem 4 gange nu (4 girokort) og tror snart at jeg bare
beder dem sende en check da de åbenbart ikke helt kan finde ud af at
modregne mit tilgodehavende på trods af at de hævder det modsatte.

/flemming
--
Skift .invalid ud med .org i min mailadresse for at sende mig en mail.

Fra : olavfn@gmail.com

Dato : 24-02-06 00:19

Jeg er lidt varm på clearwire, hvor man bare får en WiMAXX-box og
tilslutter den. Ikke noget tekniker-mas overhovedet, det tiltaler mig
efter mine oplevelser med Tele2!

De tager en del i startgebyr men har ret lave måndespriser i forhold
til konkurrenterne, så vidt jeg kan skønne. Er der nogen der har
prøvet dem? Er WiMAXX så nemt at bruge som de siger?

Fra : ShutEye

Dato : 24-02-06 01:09

> [...]
>til konkurrenterne, så vidt jeg kan skønne. Er der nogen der har
>prøvet dem? Er WiMAXX så nemt at bruge som de siger?

Min lillebror, der ikke er et computer-teknisk geni, havde ingen problemer med at sætte
det op.
I følge ham _meget_ nemt.

Før var de højere hastigheder voldsomt dyre, men det er ikke lige så slemt længere.

Fra : Asboe

Dato : 24-02-06 07:46

olavfn@gmail.com skrev i
<1140736759.874475.324260@e56g2000cwe.googlegroups.com>:

>Er der nogen der harprøvet dem?
>Er WiMAXX så nemt at bruge som de siger?

Jeg har Clearwire i Århus Centrum og det kan ikke være nemmere!
Har du en Computer med netkort sat til DHCP (automatisk adresse), skal
du kun sætte strøm på deres modem, og så er der forbindelse!

Det er en ny teknologi og de har haft nogle små problemer, men de er
til at få fat i når man ringer, og deres teknikker slipper dig ikke
før det virker - det er fordelen med et mindre firma!

Og et ekstra plus, er at jeg kan bruge den, når jeg er i København el
Odense!

--
Hilsen Asboe
Navnet i e-mail adressen er spejlvendt!

Fra : Willie Garvin

Dato : 27-03-06 20:54

olavfn@gmail.com wrote:

> [...]
> nødvendige ting. Vil Cybercity få samme problemer med at lave en
> ADSL-forbindelse til mig som Tele2 åbenbart har?

De 4 måneder du nævner er lang tid, og selvfølgelig også for lang tid efter min mening.
Jeg har selv for nylig ændret et almindeligt Tele2 ADSL abonnement til et Freeway abonnement. Fra bestillingen, som foregik via www, gik der omkring 1 uge, inden jeg modtog et brev med dato for ændringen.
Om morgenen den pågældende dag, gik der så virkelig skuddermudder i hele arrangementet. I stedet for at opgradere forbindelsen, hvilket også var en del af ændringen, lagde forbindelsen sig ned; både adsl og fastnet
røg sig en tur på installationsdatoen. Herefter følger hele 13 dage med gentagne opkald til kundeservice og support, inden forbindelsen igen kommer op at stå. Erstatningen var 1 måneds gratis internet. Det skal lige siges at forbindelsen ligger over det lovede ved både up og downloads, så jeg får lidt mere end jeg betaler for.
Men jeg har også oplevelsen af at service er noget tilfældig.