Hvad er best stor upload eller stor downlo~
Fra : Jama

Dato : 22-02-06 15:58

Vi er tre på vores dsl net. TDC sagde,at hvis vi surfede mest og ikke
downloadede film,så var det best med stor upload.Før havde vi 2mb.down og
128MB upload, nu har vi 512-512,men jeg syntes ikke det går hurtigere med,at
surfe alm. u. dwnload. Er det rigtig,at hvis vi tre for det meste bare
surfer alm.på nettet så er en hastighed på 512-512,bedre end 2mbh.-128mb. ?
Jeg har nemlig tænkt,at gå tilbage til den gamle hastighed.
mvh. jama

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-02-06 16:00

"Jama" <nonspam@mail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> for det meste bare surfer alm.på nettet så er en hastighed på
> 512-512,bedre end 2mbh.-128mb. ? Jeg har nemlig tænkt,at gå tilbage

Det var vidst lige mere omvendt. I har ikke brug for megen upload ved
browsing.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-02-06 16:19

Jama skrev:

> [...]
> 128MB upload, nu har vi 512-512,men jeg syntes ikke det går hurtigere med,at

Næ, det kan kun gå langsommere.

Downloadhastigheden bestemmer farten når I henter, sådan som man
gør når man browser. Upload bestemmer farten når man sender,
sådan som man gør når man lægger hjemmesider ud eller har en
server kørende.

I praksis er det kun folk med servere der har bug for høj
uploadhastighed.

Jeg ved ikke hvem der har rådet jer til at nedgradere, men de har
rådet forkert, eller også foreligger der en misforståelse.
Bortset fra det vil I næppe mærke nogen forskel på de to
hastigheder.

> Er det rigtig,at hvis vi tre for det meste bare
> surfer alm.på nettet så er en hastighed på 512-512,bedre end 2mbh.-128mb. ?

Nej, tværtimod.

> Jeg har nemlig tænkt,at gå tilbage til den gamle hastighed.

Hvis det er væsentligt billigere, så behold den nye. Hvis der
ikke er synderlig forskel, så gå tilbage til 2 Mbit.

--
Bertel

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 22-02-06 16:39

> I praksis er det kun folk med servere der har bug for høj
> uploadhastighed.

Eller folk som sender mange store emails.

Niels Dybdahl

Fra : Thomas Jensen

Dato : 22-02-06 18:42

"Niels Dybdahl" <niels@dybdahl.dk> skrev i en meddelelse

> Eller folk som sender mange store emails.

Det er da en dårlig grund til direkte at skifte til en højere upload.
De ligger da bare i kø i baggrunden indtil de er overført, og om det tager 1
eller 5 minutter at sende en mail vil være ligegyldigt for de fleste.

Et par af de gode grunde er:
- fildeling som f.eks. eMule (hvis man også vil bidrage til "fællesskabet")
- en server på linien
- IP telefoni

Mvh
TKJ

Fra : Martin Schultz

Dato : 22-02-06 20:22

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev 2006-02-22:
> I praksis er det kun folk med servere der har bug for høj
> uploadhastighed.

Ikke helt. Hvis man downloader store filer (især via P2P men også alm. http
download) samtidigt med man kører fx. MSN kan man hurtigt får problemer med
downloaden af nye sider da de 128 op bliver fyldt.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Kasper Bergh

Dato : 24-02-06 01:45

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote in message
> I praksis er det kun folk med servere der har bug for høj
> uploadhastighed.

Som Martin også siger er det vist ikke helt korrekt. Hvis du har tre eller
flere computere på nettet simultant så skal der ikke ret meget til før
128kbit upload bliver en flaskehals. Tænk hvis en af dem lige skal sende
feriebillederne... Så går det helt i kage for de andre i ganske lang tid.

Men ellers har du da grundlæggende ret. Jeg tænker nu at det råd der
oprindeligt blev givet var at øge uploaden - ikke øge uploaden og samtidig
nedsætte downloaden. For jeg kan sagtens forestille mig at den OP kan opleve
problemer med sin hastighed med så mange computere på simultant med 128kbit
up. Men så skulle han/hun jo have skiftet til fx 2mbit/256kbit og ikke til
512/512kbit =)

mvh
/Kasper