Fast IP / antiterror lovgivning
Fra : Ukendt

Dato : 04-03-06 20:22

Hej er der nogen der ved mere ? Er det vedtaget eller er det ved at blive
det ?

http://www.aplus.dk/Default.asp?ID=1854

^^ Omlægning af setup i Antenneforeninger

^^ A+ Arrownet vil i perioden 1. januar - 1. juli 2006 ændre på det
tekniske setup i antenneforeninger. Årsagen er
^^ ændringer og tiltag i den kommende antiterror lovgivning.

--
Lars G

Fra : Frank

Dato : 04-03-06 23:55

Hej

Terrorlovgivningne er vist stadig i udvalg hvor den har været i,
efterhånden, meget lang tid.

Der er dog ingen der for alvor tror på at den ikke bliver til
virkelighed og jeg har også set andre antenneforeninger lave
ændringer pga. det.

Men jeg har ikke set andre lave det om til at man altid får en
offentlig IP-adresse i stedet for en privat. Personligt tror jeg der er
mange der for sig et alvorligt problem når det sker.

Mvh
Frank

Fra : Lars Jensen

Dato : 04-03-06 23:56

Frank wrote:
> [...]

> offentlig IP-adresse i stedet for en privat. Personligt tror jeg der er
> mange der for sig et alvorligt problem når det sker.

Hvor i skulle problemet ligge?

> Mvh
> Frank

Lars B

Fra : Frank

Dato : 05-03-06 00:02

Hej

Problemet er at der uden tvivl er mange ikke opdaterede computere der
ude i samfundet der iøjeblikket ikke bliver ramt af diverse virus ect.
fordi de ligger med en privat IP.

Når de får en offentligt IP bliver de eksponeret til hele den store
onde verden......

Mit eget forsøg - en ikke patchet XP sat på nettet og forsøgt
opdateret - den var så inficeret at den gik ned før den fik lagt de
første rettelser på og glem at om at hente SP2....

Mvh
Frank

Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 05-03-06 23:07

On 2006-03-04, Frank <far@nal-net.dk> wrote:
> Mit eget forsøg - en ikke patchet XP sat på nettet og forsøgt
> opdateret - den var så inficeret at den gik ned før den fik lagt de
> første rettelser på og glem at om at hente SP2....

Jeg oplevede det samme idag, en helt frisk XP installation (som ikke var
patched), mens jeg var ved at online registrere den ved udbyderen var de
foerste spyware ting installeret paa den, og hurtigt var der et par stykker
mere. Saa nu kom den af nettet, og bliver reinstalleret bag en mere sikker
forbindelse.
Maskinen havde ikke lavet andet en af benytte udbyderens registrering, men var
paa public ip imens.

Trist, og hr og fru danmark har sgu da ikke en jordisk chance.

--
Morten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-06 07:55

"Morten K. Nielsen" skriver:

> Trist, og hr og fru danmark har sgu da ikke en jordisk chance.

Har de det ved et modem ?

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Frank

Dato : 06-03-06 10:27

> "Morten K. Nielsen" skriver:

> Har de det ved et modem ?
>

> Klaus

Muligvis ikke, men her går man fra et situation hvor man har en privat
IP-adresse og derfor ikke er direkte exponeret til at få en offentlig
IP-adresse og blive direkte exponeret.

Arrownet's information er samtidig ikke specielt informativ hvis man ikke
har en del viden i forvejen:

"Din internetforbindelse bliver skiftet fra en privat IP-adresse til en
offentlig IP-adresse. Det betyder, at du efter ændringen vil have en
offentlig IP-adresse i stedet for en privat IP-adresse. "

Dette siger ikke noget om hvilken konsekvenser ændringen får eller hvad man
kan gøre for at minske de problemer der vil komme.

Mvh
Frank

--
Punktum, Punktum, komma, streg - sådan tegnes.... Nåe nej - det må vi jo
ikke....

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 06-03-06 14:35

>Når de får en offentligt IP bliver de eksponeret til hele den store
>onde verden......

Man kan da sagtens lægge en offentlig IP bagved en router med tilsvarende
beskyttelse som en NAT-router giver.
Hvorfor skulle udbyderne ikke gøre det ?

Niels Dybdahl

Fra : Frank

Dato : 06-03-06 14:49

Hej

"Niels Dybdahl" <niels@dybdahl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor skulle udbyderne ikke gøre det ?

Økonomi ville nok være det bedste bud.

Så kunne det jo være at man kunne sælge kunderne en sikkerhedspakke
samtidig.

--
Frank

I hate windsurfers, In a totally irrational way

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-03-06 01:04

Frank skriver:

> Mit eget forsøg - en ikke patchet XP sat på nettet og forsøgt
> opdateret - den var så inficeret at den gik ned før den fik lagt de
> første rettelser på og glem at om at hente SP2....

Det er så dejligt at have en router...

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Frank

Dato : 05-03-06 11:27

Hej

Routere er meget gode.

Men Hr og Fru Danmark er ikke dem der har anskaffet sig sådan en.

Så når deres kabelmodem bliver genstartet og så får en offentlig IP
har de øjeblikketligt store problemer.

Ikke alene med en ikke opdateret PC, men også når en XP-SP2's
firewall begynder at komme bragende med diverse meddelelser om at der
er indgående trafik til deres PC.

Jeg er glad for jeg ikke sidder i A+'s support i den kommende tid.

Mvh
Frank

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-06 12:30

"Frank" <far@nal-net.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg er glad for jeg ikke sidder i A+'s support i den kommende tid.

Ja sjovt nok kostede det før ekstra at få en fast ip address.

Men nu kan vi så købe deres ^sikkerheds^ pakke

--
Lars G