DLG Tele
Fra : Louise og Lars

Dato : 04-03-06 16:20

Er der nogle, der kender til DLG Tele? Jeg føler at vi er blevet "snydt" til
at skrive under på en kontrakt i den tro, at det stadig var TDC, der skulle
være vores udbyder, men DLG samlede os som storkunder. Nu har vi lige
modtaget en afmeldingsbekræftelse fra TDC og sandheden begynder at gå op for
mig. Nyt ADSL modem, nye e-mailadresser osv. Er der andre, der har prøvet
noget ligende?

Mvh Louise

Fra : LarsJ

Dato : 04-03-06 16:31

Louise og Lars skrev:
> [...]
> mig. Nyt ADSL modem, nye e-mailadresser osv. Er der andre, der har prøvet

Hvad står der i kontrakten - og hvordan er I blevet snydt?

Lars

Fra : Louise og Lars

Dato : 05-03-06 08:38

"LarsJ" <jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad står der i kontrakten - og hvordan er I blevet snydt?
>
> Lars

Der står nok ikke noget forkert i kontrakten. Jeg skriver også snydt i
parantes, fordi jeg læste ikke hele kontrakten, og slet ikke det med småt,
den dag ved aftensmadstid sælgeren fra DLG besøgte mig. Jeg havde en ked
datter på armen samtidig med, og jeg ved godt at det ikke fratager mig et
ansvar, men jeg føler at sælgeren vildledte mig. Jeg lyttede til hvad
sælgeren fortalte og det stemmer ikke overens med den kontrakt jeg skrev
under på. Han sagde ikke et ord om, at vi skulle skifte modem, og når jeg
kigger på deres hjemmeside kan jeg slet ikke få de priser han fortalte til
at stemme. Jeg spurgte ellers mange gange præcis hvilke ændringer det ville
få for os, og svaret var at den eneste ændring var en billigere pris og en
2mB linie i stedet for 1mB.

Jeg vil ringe til DLG i morgen og tage snakken med dem.

Louise

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-03-06 08:43

Louise og Lars skriver:

> Han sagde ikke et ord om, at vi skulle skifte modem

Hvad slemt er der i at skifte modem ?

Du får et nyt og mere driftsikkert, der sparer dig kr i strøm.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Martin Andersen

Dato : 05-03-06 10:35

Louise og Lars wrote:

> den dag ved aftensmadstid sælgeren fra DLG besøgte mig. Jeg havde en ked
> datter på armen samtidig med, og jeg ved godt at det ikke fratager mig et
> ansvar, men jeg føler at sælgeren vildledte mig.

Er det dørsalg vi taler om ? Det er ikke lovligt for en DLG sælger at
komme uanmeldt på besøg. En evt kontrakt er ikke bindende for køber.

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/00/

Martin.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-03-06 11:12

Martin Andersen skrev:

> Er det dørsalg vi taler om ? Det er ikke lovligt for en DLG sælger at
> komme uanmeldt på besøg. En evt kontrakt er ikke bindende for køber.

.... medmindre besøget var aftalt.

--
Bertel

Fra : Martin Andersen

Dato : 05-03-06 11:31

Bertel Lund Hansen wrote:

> ... medmindre besøget var aftalt.

Jeg skriver jo også uanmeldt, ikke sandt ?

Martin.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-03-06 12:06

Martin Andersen skrev:

> Jeg skriver jo også uanmeldt, ikke sandt ?

Æh ... jo, det øh ... dejligt vej i dag, ikke sandt?

--
Bertel

Fra : Louise og Lars

Dato : 05-03-06 13:04

> ... medmindre besøget var aftalt.

> Og besøget var aftalt. De havde ringet i forvejen og spurgt.

Louise

Fra : Louise og Lars

Dato : 06-03-06 19:33

Og for lige at runde denne dlg Tele sag af, så kan jeg fortælle, at jeg I
dag har snakket med deres kundeservice, og efter at have hørt min historie,
ville de annullere min kontrakt. Det var dejligt.

Mvh Louise

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 07-03-06 19:37

> Og for lige at runde denne dlg Tele sag af, så kan jeg fortælle, at jeg I
> dag har snakket med deres kundeservice, og efter at have hørt min historie,
> ville de annullere min kontrakt. Det var dejligt.

Var dit TDC-abb. ikke opsagt? Det kan måske også nå at annulleres?

--
Michael

Fra : Louise og Lars

Dato : 07-03-06 21:24

Dlg Tele skulle nok annullere opsigelsen hos TDC. TDC er heldigvis ikke så
hurtige, så de havde først tænkt sig at afbryde forbindelsen 4. april.

Louise

Fra : Niklas Petersen

Dato : 04-03-06 17:15

Louise og Lars wrote:
> [...]
> mig. Nyt ADSL modem, nye e-mailadresser osv. Er der andre, der har prøvet
Et hurtigt kig på deres side, viser at DLG blot videresælger TDC ADSL,
så teknisk set er det stadig TDC der leverer jeres internet. Priserne er
såvidt jeg kan også ens.

Derudover kender jeg intet til firmaet.

Fra : Martin Andersen

Dato : 04-03-06 20:12

Louise og Lars wrote:

> [...]
> op for mig. Nyt ADSL modem, nye e-mailadresser osv. Er der andre, der har

DLG er kendt for at bruge ufine metoder:

http://www.computerworld.dk/art/10016?a=search&i=0

Martin.

Fra : LarsJ

Dato : 04-03-06 20:22

Martin Andersen skrev:

> DLG er kendt for at bruge ufine metoder:
>
> http://www.computerworld.dk/art/10016?a=search&i=0

Mon ikke der skulle have stået "var" kendt - artiklen er jo fem år gammel!
Og ulovlighederne består I at de har ringet til potetielle kunder og de
har foræret mobiltelefoner væk. Puha hvor det ufint....

Men du har måske andre eksempler af nyere dato?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-03-06 21:18

LarsJ skrev:

> Og ulovlighederne består I at de har ringet til potetielle kunder

Hvad mener du med "potentielle kunder"? Jeg mener hvordan
adskiller det sig fra "gud og hvermand"?

> og de har foræret mobiltelefoner væk.

Nej, det har de ikke. De har betalt folk for at spamme deres
familie og bekendte, og betalingen bestod i en mobil med låst
abonnement til en møgudbyder.

> Puha hvor det ufint....

Ja - og ulovligt.

> Men du har måske andre eksempler af nyere dato?

Jeg er enig i at 5 år er lang tid siden.

--
Bertel

Fra : LarsJ

Dato : 04-03-06 22:06

Bertel Lund Hansen skrev:

> Hvad mener du med "potentielle kunder"? Jeg mener hvordan
> adskiller det sig fra "gud og hvermand"?

Skal det adskille sig? Begge dele er ulovligt, men kan næppe
kategoriseres som "ufine metoder". De brød dørsalgsloven, de tog ikke
røven på nogen.

> Nej, det har de ikke. De har betalt folk for at spamme deres
> familie og bekendte, og betalingen bestod i en mobil med låst
> abonnement til en møgudbyder.

Det er ikke ulovligt, hverken betalingenss form eller det at de blev
bedt om at hverve familie og venner. Det ulovlige bestod i at betale dem
for at gøre det.

> Ja - og ulovligt.

Men absolut i småtingsafdelingen. De brød markedsføringsloven, men de
tog ikke røven på nogen.

> Jeg er enig i at 5 år er lang tid siden.

Nemlig

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-03-06 01:01

Louise og Lars skriver:

> Er der nogle, der kender til DLG Tele?

Ja

> Jeg føler at vi er blevet "snydt" til
> at skrive under på en kontrakt i den tro, at det stadig var TDC, der skulle
> være vores udbyder, men DLG samlede os som storkunder.

Det er det også

> Nu har vi lige
> modtaget en afmeldingsbekræftelse fra TDC og sandheden begynder at gå op for
> mig. Nyt ADSL modem, nye e-mailadresser osv.

Skide være med modem'et, prøv at hør TDC om ikek i kan beholde jeres
gamle kundenummer og få det konverteret, så i kan beholde jeres email
adresser.

> Er der andre, der har prøvet noget ligende?

Jeps, et hold venner af mine.

Det er som du selv skriver videresalg af TDC linjer, men med forringede
vilkår. Det lærte de under et kraftigt tordenvejr. Deres telefon kom
sidst i rækken, da TDC først ordnede deres "egne" kunder og dernæst DLG
kunderne.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?