Det koster penge at lukke sin telefon, hvi~
Fra : Ukendt

Dato : 28-02-06 19:36

Fra i dag kan man lukke sin fastnet telefon, og beholde sit bredbånd, hos
TDC.
Der er bare lige en lille hage ved det, og det er at de tager 495,- for det.
Selv om det reelt er en lukning af telefonen, kalder de det en konvertering
af dit bredbånd.
Det mener jeg er på grænsen af det anstændige, da TDC er blevet dømt til at
adskille telefoni, og Adsl.

Man kan hos TDC oprette fastnet telefoni gratis.
Man kan også oprette bredbånd gratis.
Men vil man oprette bredbånd uden telefoni, koster det 950,-...

De er dygtige til at tjene penge, men der er ikke noget at sige til at de
hos mange er upopulære.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-02-06 19:51

<K.> skrev i en meddelelse news:T6WdnQ0ev7CZBZnZRVnyhA@giganews.com...
> [...]
> det.
> Selv om det reelt er en lukning af telefonen, kalder de det en

Du er nødt til at holde tingene adskilt.
Telefonen kan opsiges gratis, men så holder BB op med at virke.
Dvs du har brug for et nyt produkt, nemlig Basislinjen, hvor der er et gebyr
for oprettelse og konvertering.
Gebyret er forøvrigt ikke højere end det af lovgivningen tilladte gebyr for
oprettelse af PSTN

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-06 20:02

> Du er nødt til at holde tingene adskilt.
> Telefonen kan opsiges gratis, men så holder BB op med at virke.

Skal jeg holde tingene adskilt?
Er det ikke nøjagtig det TDC er blevet dømt til at gøre?
Hvis de holdte tingene adskilt, ville BB ikke holde op med at virke, hvis
jeg lukker min telefon.
Fakta er at de presser den til grænsen, og gerne lidt over, som de (I) altid
har gjort.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-02-06 20:04

K. skriver:

> [...]
> jeg lukker min telefon.
> Fakta er at de presser den til grænsen, og gerne lidt over, som de (I) altid

Her, snup nu 1 http://www.kinagrill.dk

Er du utilfreds er der masser af andre udbydere på markedet. Skift dog !

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-06 20:19

> Her, snup nu 1 http://www.kinagrill.dk
>
> Er du utilfreds er der masser af andre udbydere på markedet. Skift dog !

> [...]

Jeg har lov til at skrive min mening..
Jeg har set mindst 15 indlæg fra dig de seneste par måneder, hvor du tuder
om sonofons nyhedsserver.
Og du har endda lavet en hjemmeside om det.
Det er helt ok med mig, men du er vist ikke helt berettiget til at tale om
tudekiks til nogen.
Så fej lige for egen dør..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-02-06 20:52

K. skriver:

> [...]
> Og du har endda lavet en hjemmeside om det.
> Det er helt ok med mig, men du er vist ikke helt berettiget til at tale om

Har du lagt mærke til, hvordan jeg har ADSL ?

Med den ordning jeg har lige nu, kan jeg kun skifte udbyder ved selv at
komme til at betale for linjen.

Men om 4 måneder er det overstået. Så er det tilbage til TDC !

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 01-03-06 16:41

> Har du lagt mærke til, hvordan jeg har ADSL ?
>
> Med den ordning jeg har lige nu, kan jeg kun skifte udbyder ved selv at
> komme til at betale for linjen.

Hvor ER det bare synd for dig...

Snup da en af dine egne kiks...

--
Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-03-06 17:57

Michael Kjærsgård skriver:

> Hvor ER det bare synd for dig...

Nej - for det er snart slut...

> Snup da en af dine egne kiks...

Ellers tak, jeg klager ikke.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 01-03-06 10:38

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> Er du utilfreds er der masser af andre udbydere på markedet. Skift dog !

Det er jo noget frygteligt sludder for store dele af landet er der _kun_
tdc.. der er ingen alternativer..

Tænk før du skriver, ville pynte..

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 01-03-06 10:57

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> writes:

>Det er jo noget frygteligt sludder for store dele af landet er der _kun_
>tdc.. der er ingen alternativer..

Det er faktisk en del af pointen: det er nemt at larme op om, at TDC
er fo dyr. Men der er jo grunde til, at TDC er dyrere. Én grund er
kvaliteten. En anden er udbredelsen.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 01-03-06 11:38

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> wrote in message

> Det er faktisk en del af pointen: det er nemt at larme op om, at TDC
> er fo dyr. Men der er jo grunde til, at TDC er dyrere. Én grund er
> kvaliteten. En anden er udbredelsen.

Fuldstændig enig, har også tænkt på om de 40kr mdr er rimeligt sat... hvad
skal jeg betale for at leje kobber og fejlsøning rep på samme..

Tror ikke 40kr er helt galt, det er møj dyrt at gave kabler op hvis de måtte
gå defekt osv osv..

At TDC altid holder fast til de bliver tvunget til at slippe deres guldkalve
er jo noget andet, men var det min virksomhed, ja så ville jeg nok gøre det
samme

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-03-06 12:36

Flemming Lynggaard skriver:

> Det er jo noget frygteligt sludder for store dele af landet er der _kun_
> tdc.. der er ingen alternativer..

Hvad, det kan da ikke passe at nogle vælger at ikke være til stede i
hele landet. Det er da unfair konkurrence...

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 01-03-06 13:05

> Flemming Lynggaard skriver:

> Hvad, det kan da ikke passe at nogle vælger at ikke være til stede i
> hele landet. Det er da unfair konkurrence...

Nu skriver du jo selv ordet indkompetent i din signatur.. så behøver vi vel
ikke kommentere dit indlæg mere?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-03-06 13:49

Flemming Lynggaard skriver:

> Nu skriver du jo selv ordet indkompetent i din signatur.. så behøver vi vel
> ikke kommentere dit indlæg mere?

Ork jo....

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 01-03-06 15:47

> Sonofon, er de bare inkompetente ?
> http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html

Ikke fordi jeg kender eller vil læse din sag imod sonofon - men din side er
meget svær at læse kig lidt på opsætning skrifttype osv

Bare et hint

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-03-06 17:59

Flemming Lynggaard skriver:

> Ikke fordi jeg kender eller vil læse din sag imod sonofon - men din side er
> meget svær at læse kig lidt på opsætning skrifttype osv

Den er egentlig bare skrevet som en weblog, hvis andre var
interesserede. En kort oplistning af de fejl jeg har oplevet...

> Bare et hint

Tak
Nogle forslag til forbedring ?

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-02-06 20:27

<K.> skrev i en meddelelse news:zbidnZZHmKe5A5nZRVny0A@giganews.com...
> Hvis de holdte tingene adskilt, ville BB ikke holde op med at virke, hvis
> jeg lukker min telefon.

Jo, for BB er et tillægsprodukt til et linjeprodukt.. Linjeproduktet behøver
så ikke nødvendigvis være Fastnet

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Thomas

Dato : 28-02-06 20:25

..

> Du er nødt til at holde tingene adskilt.
> Telefonen kan opsiges gratis, men så holder BB op med at virke.
> Dvs du har brug for et nyt produkt, nemlig Basislinjen, hvor der er et
> gebyr for oprettelse og konvertering.

Men du mener da ikke at det rent teknisk er nødvendigt med en "basislinje"
for at etablere en ADSL linje ud til en kunde???
Det virker med garenti også hvis man bare terminerer kobberparet på
DSLAMèn.
Synes det virker som en undskyldning for at kunden skal betale for et eller
andet produkt ud over ADSL (nu kalder man bare ikke produktet for fastnet)

Mvh
Thomas
ex-tdc teletekniker

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-02-06 20:29

"Thomas" <dsl182505@spamoff.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Men du mener da ikke at det rent teknisk er nødvendigt med en "basislinje"
> for at etablere en ADSL linje ud til en kunde???

Jo, idet basislinjen er defineret som selve kobberet.

> Det virker med garenti også hvis man bare terminerer kobberparet på
> DSLAMèn.

Basislinje = kobberparret

> Synes det virker som en undskyldning for at kunden skal betale for et
> eller
> andet produkt ud over ADSL (nu kalder man bare ikke produktet for fastnet)

Alternativet havde været at man havde taget fuld dækningsbidrag for kobber
på såvel ADSL som telefoni, hvorved dobbeltkunder ville komme til at betale
for den samme ting 2 gange

--
Martin Højriis Kristensen
...arbejder for TDC...taler for mig selv...

Fra : StoneWare

Dato : 28-02-06 20:37

> --
> Martin Højriis Kristensen
> ..arbejder for TDC...taler for mig selv...

Den signatur må du se at få rettet til : arbejder for TDC og er
hjernevasket af TDC...........

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-02-06 20:48

"StoneWare" <HejMedDig@NoSpam.Net> skrev i en meddelelse
> Den signatur må du se at få rettet til : arbejder for TDC og er
> hjernevasket af TDC...........

Du bemærker at jeg ikke er den eneste der kom med fakta. Har TDC
hjernevasket alle der har bidraget med fakta?

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-06 20:59

> Du bemærker at jeg ikke er den eneste der kom med fakta. Har TDC
> hjernevasket alle der har bidraget med fakta?

Foreløbig kun af 2 der enten har været, eller stadig er, ansat hos TDC.
(Dig og Klaus E.)
Man skal ikke have været længe på usenet for at vide at i er ret
begejsterede for alt hvad TDC gør.

Jeg er ikke ude på at nedgøre TDC for hver en pris.
Egentlig vil jeg gerne være fan, men de kan virkeligt gøre det svært at
holde af dem engang imellem.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 28-02-06 21:08

<K.> writes:

>Foreløbig kun af 2 der enten har været, eller stadig er, ansat hos TDC.
>(Dig og Klaus E.)

Jeg er ikke - og har aldrig været - ansat i TDC.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-06 21:24

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er ikke - og har aldrig været - ansat i TDC.

OK , fair nok. Men til gengæld har du aldrig nogen sinde lavet et indlæg der
ikke 100 % har været til fordel for TDC.
Så det er nok derfor jeg har fået det indtryk.
Vi mangler bare at Joackim, Sonny, og Kasper Bergh(hedder de vist), også
kommer og fortæller hvorfor dette er en utrolig fair, og fantastisk
nyskabelse hos TDC.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 28-02-06 21:39

<K.> writes:

>OK , fair nok. Men til gengæld har du aldrig nogen sinde lavet et indlæg der
>ikke 100 % har været til fordel for TDC.

Jeg har arbejdet 8 år i den danske ISP-branche, men jeg har aldrig
arbejdet for TDC. Jeg tror nu nok, jeg har skrevet mange artikler,
der ikke har været til TDCs fordel, omend man jo ikke ligefrem vil
rakke ned på konkurrenten.

Mvh.
   Klaus.

Fra : John Hinge

Dato : 01-03-06 10:56

On 28 feb 2006 was heard to say:

> Vi mangler bare at Joackim, Sonny, og Kasper Bergh(hedder de
> vist), også kommer og fortæller hvorfor dette er en utrolig fair,
> og fantastisk nyskabelse hos TDC.

Joachim har ikke arbejdet for TDC i ganske lang tid nu..

Jeg ved ikke lige hvilken Kasper det er du hentyder til, så det
kan jeg ikke sige noget om.

Jeg arbejder for TDC ja, tilgengæld blander jeg mig ikke i debatten
andet end for lige at påpege ovenstående forhold

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-03-06 12:36

John Hinge skriver:

> Jeg ved ikke lige hvilken Kasper det er du hentyder til, så det
> kan jeg ikke sige noget om.

Kaspar (newsBOFH)

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : John Hinge

Dato : 02-03-06 10:16

On 01 mar 2006 Klaus D. Mikkelsen was heard to say:

> John Hinge skriver:

> Kaspar (newsBOFH)

Ja KaspAr arbejder hos TDC, jeg troede bare der blev snakket
om en eller anden KaspEr..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-03-06 10:28

John Hinge skriver:

> Ja KaspAr arbejder hos TDC, jeg troede bare der blev snakket
> om en eller anden KaspEr..

Tænkte det nok...

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 28-02-06 22:19

On Tue, 28 Feb 2006 21:24:21 +0100, <K.> wrote:

> Vi mangler bare at Joackim, Sonny, og Kasper Bergh(hedder de vist), også
> kommer og fortæller hvorfor dette er en utrolig fair, og fantastisk
> nyskabelse hos TDC.

Naah, kun tiden vil vise, om produktet har den kvalitet, de features og
ikke mindst den pris, der er nødvendig for at gøre det til en succes.

Det gider jeg ikke spilde min tid med at gætte på - jeg er tekniker, ikke
marketingdroid, så hvad får dig til at tro, jeg ukritisk vil skamrose
produktet?

Mit eget fokus mht. VoIP på teknik - og det tilmed primært på større
erhvervsløsninger.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-02-06 21:10

<K.> skrev i en meddelelse news:du-dnf8VssEMNpnZRVnyhw@giganews.com...
> Foreløbig kun af 2 der enten har været, eller stadig er, ansat hos TDC.
> (Dig og Klaus E.)

Klaus har ikke mig bekendt arbejdet for TDC

> Man skal ikke have været længe på usenet for at vide at i er ret
> begejsterede for alt hvad TDC gør.

Jeg har ikke udtrykt nogen begejstring, bare fremsat fakta..

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 28-02-06 21:08

> Egentlig vil jeg gerne være fan, men de kan virkeligt gøre det svært at
> holde af dem engang imellem.

Jeg melder mig gerne under fanerne som TDC fan. De leverer præcis det jeg
køber og jeg kan komme igennem til en servicemedarbejder på under 3 min. Jo,
de er ikke de billigste eller hurtigste mht. forbindelsen, men de har en del
andet byde på.

Det skal retfærdigvis siges at jeg endnu har til gode at prøve CC, men
ellers har jeg været "raden" rundt før jeg blev TDC fan.

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-06 21:36

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jo,
> de er ikke de billigste eller hurtigste mht. forbindelsen, men de har en

De fleste, jeg inklusiv, vil sikkert synes at de produkter TDC har, især tlf
og BB, er´gode, men dyre.
Men synes du også det er ok at det koster 495,- at lukke sin telefon og
holde sin BB, når de nu er dømt til at holde tlf og BB adskilt?
Uanset hvordan TDC definerer, twister, manipulerer med ord, og vrider sig,
kan jeg ikke se at det kan være fair.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 28-02-06 21:54

> Men synes du også det er ok at det koster 495,- at lukke sin telefon og
> holde sin BB, når de nu er dømt til at holde tlf og BB adskilt?

Jeg kan ikke se det store problem. Hvad har du nu? Et telefon abb.? og det
vil du gerne af med? Det har du indgået en aftale om koster noget, eller?

Der er gebyr for at skifte i TDCs produkt sortiment, det er ganske
almindeligt.

> Uanset hvordan TDC definerer, twister, manipulerer med ord, og vrider sig,
> kan jeg ikke se at det kan være fair.

Hvad skulle så være fair, og hvorfor?

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-06 22:13

> Et telefon abb.? og det
> vil du gerne af med?
> Det har du indgået en aftale om koster noget, eller?

Det har jeg ikke.
Det har altid været gratis at lukke et abbonement.

> Der er gebyr for at skifte i TDCs produkt sortiment, det er ganske
> almindeligt.

Men ikke for at lukke sin telefon, hvilket reelt er det man gør her.
For telefoni og Bredbånd hænger jo ikke sammen mere, eller gør det...?
Og når det ikke længere hænger sammen, kan det heller ikke påvirke min Adsl
at jeg lukker for telefoni, ud over at jeg skal betale 40,- md. for
bærelinien.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 28-02-06 22:19

<K.> writes:

>For telefoni og Bredbånd hænger jo ikke sammen mere, eller gør det...?

Nej, det hænger ikke sammen.

Men bredbånd kan ikke købes alene. Det kan købes som tillægsprodukt
til et telefonabonnement eller som tillægsprodukt til en basislinje.

Når du opsiger telefonabonnementet, opsiges alle tillægsprodukterne
også. Men der er intet i vejen for, at du i stedet tegner abonnement
på en basislinje og på dén får leveret tillægsproduktet bredbånd.

Mvh.
   Klaus.

Fra : René Sørensen

Dato : 01-03-06 17:41

Klaus Ellegaard wrote:

> Nej, det hænger ikke sammen.
>
> Men bredbånd kan ikke købes alene. Det kan købes som tillægsprodukt
> til et telefonabonnement eller som tillægsprodukt til en basislinje.

Det forstår jeg ikke. Hvorfor er vi så mange der kan og har købt et
ADSL produkt hos CC uden at betale for hverken telefonlinje eller
bærelinje. Jeg har en 2048/384 for 360 kr om måneden og jeg har ikke
nogen telefon eller nået. Jeg havde engang en telefon på adressen. Men
det sagde jeg bare op efter at have snakket med CC og de sagde det
ikke var noget problem, da de havde eget udstyr på centralen. Det
betalte jeg heller ikke noget for. Jeg har flere venner og bekendte,
som har gjort det samme uden problem. Men de er også alle CC kunder.

> Når du opsiger telefonabonnementet, opsiges alle tillægsprodukterne
> også. Men der er intet i vejen for, at du i stedet tegner abonnement
> på en basislinje og på dén får leveret tillægsproduktet bredbånd.

Som skrevet var det ikke nødvendigt.

--
MVH.

René Sørensen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 01-03-06 17:48

=?ISO-8859-1?Q?Ren=E9_S=F8rensen?= <renems@pip.cybercity.dk> writes:

>Det forstår jeg ikke. Hvorfor er vi så mange der kan og har købt et
>ADSL produkt hos CC uden at betale for hverken telefonlinje eller
>bærelinje.

Fordi tråden specifikt handler om TDCs produkter?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-03-06 17:53

"René Sørensen" <renems@pip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Det forstår jeg ikke. Hvorfor er vi så mange der kan og har købt et ADSL
> produkt hos CC uden at betale for hverken telefonlinje eller bærelinje.

Fordi CC betalte for en bærelinje (= Rå Kobber) fra TDC og indregnede denne
pris i slutkundeprisen

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : René Sørensen

Dato : 02-03-06 19:38

Martin Højriis Kristensen wrote:

> Fordi CC betalte for en bærelinje (= Rå Kobber) fra TDC og indregnede denne
> pris i slutkundeprisen

Hvorfor er CC så stadig billigere? Og der er ikke forskel på deres
priser om du har telefon eller ej. Men det kan være CC så bare har
taget fra deres egen advance for at erhverve nye eller beholde gamle
kunder.
Men ok Jeg kan godt se det ikke har noget med tråden navn at gøre. Det
var bare fordi flere i tråden er sure over at skulle betale for
bærelinjen. Så tænkte jeg hvorfor går de så ikke bare over til CC,
hvis slutbrugerne er tilsluttet en central hvor CC er repræsenteret.
Så er de ud over det problem. Og CC kører mindst ligeså godt som TDC's
produkt.

--
MVH.

René Sørensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-03-06 19:55

> Hvorfor er CC så stadig billigere?

Det var vel en del af deres forretningsplan at være det.

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 28-02-06 22:27

> Men ikke for at lukke sin telefon, hvilket reelt er det man gør her.

Ja det er gratis kan jeg se.

> For telefoni og Bredbånd hænger jo ikke sammen mere, eller gør det...?

Nej det gør det ikke. Men når du så har lukket dit teleabb., hvad skal du så
køre din ADSL over? Tada, så må du oprette en basis linie. Det koster
selvklart.

> Og når det ikke længere hænger sammen, kan det heller ikke påvirke min Adsl
> at jeg lukker for telefoni, ud over at jeg skal betale 40,- md. for
> bærelinien.

Hvorfor tror du at

teleabb + gratis arbejde fra tdc = basislinie for dig?

Du har købt et teleabb. Det har du nu. Det vil du gerne af med og have et
andet produkt. Hvorfor skal TDC ikke tage sig betalt for at yde et stykke
arbejde for dig?

Thomas

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 28-02-06 20:50

"StoneWare" <HejMedDig@NoSpam.Net> writes:

>Den signatur må du se at få rettet til : arbejder for TDC og er
>hjernevasket af TDC...........

Hjernevask virker sjældent i en markedsøkonomi. Og da slet ikke
på et område, der er så gennemreguleret som dansk tele.

Hvis der var billigere løsninger, som virkede "overalt" ligesom
TDCs produkter, ville andre nok levere dem. Det kniber bare at
få øje på nogen, der leverer det samme til den samme pris.

Bevares, der er kommet et par udbydere, der leverer meget store
forbindelser til folk, der bor tæt sammen (større byer). Men i
bund og grund er det ikke det samme produkt, og det er næppe i
samme kvalitet som TDCs produkter.

Nej, jeg arbejder ikke for TDC. Jeg har til gengæld prøvet et
par af TDCs konkurrenter, og jeg er nu glad for at betale lidt
mere til TDC. Det virker. Det er stabilt. Og det er konsistent.

Mvh.
   Klaus.

Fra : René Sørensen

Dato : 01-03-06 17:45

Klaus Ellegaard wrote:

> Nej, jeg arbejder ikke for TDC. Jeg har til gengæld prøvet et
> par af TDCs konkurrenter, og jeg er nu glad for at betale lidt
> mere til TDC. Det virker. Det er stabilt. Og det er konsistent.

korrekt at TDC virker. Men det gør CC altså også. Men tilgengæld har
jeg hørt meget dårligt om CC's kundeservice her på det sidste. Men jeg
bruger ikke deres service. Hvad skal jeg bruge den til? Min linje
fejler aldrig nået. Og jeg får altid mail når de skal lave
opgraderinger som de gør om natten. Og mailen kommer som regel hvis
ikke altid flere dage i forvejen.

--
MVH.

René Sørensen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 01-03-06 18:03

> [...]
> fejler aldrig nået. Og jeg får altid mail når de skal lave
> opgraderinger som de gør om natten. Og mailen kommer som regel hvis

Den holdning havde jeg til Tele2 indtil jeg prøvede at opsige den teknisk
sete gode linie. Jeg slås med på fjerde måned at få dem til at forstå at jeg
ikke længere har lnien. De erkender hver gang deres fejl, men det stopper
ikke den fine strøm af uberettigede opkrævninger og rykkere. Groteskt firma
siger jeg bare.

Thomas

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 01-03-06 18:21

> korrekt at TDC virker. Men det gør CC altså også.

Og lige så mange andre. Vi skal endelig ikke glemme at alle har fejl på et
eller andet tidspunkt såvel TDC som CC....

--
Mikkel

Fra : René Sørensen

Dato : 02-03-06 19:48

Mikkel Gottlieb wrote:
> "René Sørensen" <renems@pip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Og lige så mange andre. Vi skal endelig ikke glemme at alle har fejl på et
> eller andet tidspunkt såvel TDC som CC....

Selvfølgelig har alle fejl. Det drejer sig bare om ikke at have for
mange af dem. Jeg tror jeg har haft 3 fejl på 4 år hos CC. Den ene
husker jeg for strømsvigt på hele sjælland og så her fredag sidste uge
eller var det ugen før, hvor det var nede end 2 tre timer efter hvad
jeg ved. Husker ikke den sidste. Jeg bruger nettet hver dag på
arbejdet hvor jeg har den ene CC linje. Den anden har jeg hjemme.
Begge hører til samme central. Så jeg opdager som regel fejlene hvis
de er der.

--
MVH.

René Sørensen

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 02-03-06 20:46

> [...]
> for strømsvigt på hele sjælland og så her fredag sidste uge eller var det
> ugen før, hvor det var nede end 2 tre timer efter hvad jeg ved.

Helt sikkert - husker også kun gode ting om CC

--
Mikkel

Fra : Ivan

Dato : 01-03-06 08:18

> Alternativet havde været at man havde taget fuld dækningsbidrag for kobber
> på såvel ADSL som telefoni, hvorved dobbeltkunder ville komme til at
> betale for den samme ting 2 gange

SSSHHH! Nu skal du ikke give den gode ideer.

Der er sgu kreative nok i forvejen......

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 28-02-06 20:32

"Thomas" <dsl182505@spamoff.vip.cybercity.dk> writes:

>Men du mener da ikke at det rent teknisk er nødvendigt med en "basislinje"
>for at etablere en ADSL linje ud til en kunde???

Nej, men basislinjen er et abonnement på en kobbersnor.

>Det virker med garenti også hvis man bare terminerer kobberparet på
>DSLAMèn.

Certainly. Men da du ikke har et abonnement på kobberet, må du i
så fald betale, hvis du en dag får brug for at få det repareret.
En større skade kan nemt betyde, at du får en regning på 50.000
kroner til dækning af entreprenør, gravemaskine, reparatører og
lignende.

Den type udgifter er inkluderet i abonnementet på basislinjen.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-06 20:49

> [...]
> lignende.
>
> Den type udgifter er inkluderet i abonnementet på basislinjen.

Jeg har intet imod de 40 kr. om måneden for en ''basislinie''.
Problemet er at man ikke kan lukke sin telefon, uden at bredbånd holder op
med at virke, eller at du betaler 495,-
Hvis TDC virkelig har adskilt telefoni og bredbånd, som de er blevet dømt
til, ville det ikke koste noget.

Yderligere er det at stramme den at man ikke kan oprette bredbånd uden
telefoni, uden at de koster 950 kr., som tilfældigvis er normalprisen for at
oprette en telefon.
Men oprettelse af telefon, eller bredbånd+ telefon, kan fås gratis.

Fra : N

Dato : 28-02-06 23:56

> [...]
> at oprette en telefon.
> Men oprettelse af telefon, eller bredbånd+ telefon, kan fås gratis.

Jeg har lige forsøgt at følge lidt med i denne tråd.

Og eet sted som jeg kan få øje på der kan være en årsag til at der kræves
penge for konvertering til bærelinje er:
Der skal en tekniker på centralen og frigøre forbindelse fra DSLAM til
central port, der jo ikke længere er i brug og IKKE KAN registreres på det
nye abonnementsforhold, da det nye forhold er uden telefon i gammeldaws
forstand.
Derfor SKAL der en tekniker afsted HVERGANG. Øh nå ja dette koster penge for
TDC.

Men jeg mener personligt det er for dyrt for denne konverterings opgave. Så
TDC, prisen ned NU!

Og for de skeptikere der vil sige det ikke koster at opsige et
telefonabonnement. Ja det er korrekt, men her "gemmes" forbindelsen i
tilfælde at ny kunde på adresse vælger at få telefon == linien virker mens
kunde har kontakt med TDC.

Og for de skeptikere der mener at man da bare kan fjerne forbindelsen næste
gang man skal bruge en central port: Nej oplysningerne er væk, så snart at
den nye bærelinie er faktureret, da denne type registrering IKKE kan
håndtere en central port.
Man kan kun have eet lednings ID registreret på et kobberpar, bort set fra
når der er ordre på et kobberpar. Så kan man have en "indkobling" og en
"nedkobling".

Så forestil jer lige centralen feks. i nørregade kbh, med næsten 100.000
abonnenter, og man ikke fik fjernet forbindelsen med det samme. Sikke en
fuglerede inden for kort tid.
Så klart det koster penge, men prisen kan da diskuteres.

Apropos: Cybercity betaler da også TDC for at fjerne telefonforbindelsen,
når en CC delt råkobber kunde konvertere til IP telefoni hos dem, og herved
opsiger TDC's telefonnummer. Om så kunder hos CC betaler, ved jeg ikke.

Og en sidste ting. Vælg roligt CC. De er dygtige konkurrenter til TDC og de
levere et godt produkt der VIRKER og de har faktisk en service afdeling der
tager kunderne alvorligt, hvilket man ikke kan sige om mange af de andre
udbydere på markedet (ingen nævnt, ingen glemt).

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 01-03-06 08:09

"N" <nuller@goj.net> writes:

>Men jeg mener personligt det er for dyrt for denne konverterings opgave. Så
>TDC, prisen ned NU!

Personligt mener jeg, at biler højst må koste 30 kroner...
og så skal det også være en sportsmodel af de rigtig gode!

PRISEN NED NU!

Mvh.
   Klaus.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 01-03-06 08:18

> Personligt mener jeg, at biler højst må koste 30 kroner...
> og så skal det også være en sportsmodel af de rigtig gode!
>
> PRISEN NED NU!

Lav en forening!

Jeg vil godt have 2!

Thomas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-03-06 09:23

Klaus Ellegaard skrev:

> Personligt mener jeg, at biler højst må koste 30 kroner...
> og så skal det også være en sportsmodel af de rigtig gode!

Har du ikke glemt at der skal følge gratis pizza med?

Krydspostet til: <news:dk.edb.internet.udbydere>,<news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl>

--
Bertel

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 01-03-06 09:46

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> writes:

>Har du ikke glemt at der skal følge gratis pizza med?

Ahjo

Måske jeg også skulle prøve med et mere seriøst svar...

Der er mange andre udgifter end teknikeren på centralen. Der skal
betales for de medarbejdere, der modtager og behandler ordren. Der
skal koordineres en installationsdato, så teknikeren kan nå mange
ordrer på den samme central på samme dag.

Det er jo ikke fikst, hvis teknikeren først skal til Ballerup og
lave én linje, så til Lyngby, så tilbage til Ballerup, så til
Nørrebro, dernæst til Lyngby og endelig til Nørrebro igen.

Det lyder måske simpelt, men prøv at udvide det til at omfatte
måske 10.000 daglige ændringer. Sidst, jeg havde med TDC at gøre,
var det en elektriker, der kom ud. Han var hyret ind af TDC for
at hjælpe med at afvikle en pukkel af opgaver. Det er en rigtig
god ide, men det kræver jo også kræfter i TDC at koordinere disse
"eksterne" medarbejdere. Og kræfter koster som bekendt penge.

Endelig vil jeg gætte på, at en del provisionering og marketings-
udgifter er indeholdt i oprettelsen. Det er jo fair nok, at dem,
der køber produktet, også betaler for oplysningsindsatsen og det
system, der muliggør leveringen.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jochke

Dato : 05-03-06 10:16

Klaus Ellegaard skrev:
> En masse kloge ord.

Jeg har bare en ting at tilføje:

MR = MC

Spørg evt. google for forklaring på den formel. :)

/Jochke

Fra : Thomas

Dato : 01-03-06 18:05

"N" <nuller@goj.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> nye abonnementsforhold, da det nye forhold er uden telefon i gammeldaws

Hmm, har nu selv set flere central porte som man er blevet anvist, hvor der
stadig
sidder en krydstråd på....så det er da ikke alle som bliver nedtaget (nok
nærmer
meget få som bliver nedtaget)
Nu krævet det jo ikke mere end at tage mobilen og spørge "kobling" om den
krydstråd
kan nedtages, vel??

> Derfor SKAL der en tekniker afsted HVERGANG. Øh nå ja dette koster penge
> for TDC.

Tjaaa..

Mvh
Thomas

Fra : rEh

Dato : 01-03-06 18:22

Fra : rEh

Dato : 01-03-06 18:24

> [...]
> meget få som bliver nedtaget)
> Nu krævet det jo ikke mere end at tage mobilen og spørge "kobling" om den

Nu har i alle skrevet hvad i tror på der er det rigtige,men ingen har endnu
kommet med noget der kan bruges til noget,af samme grund er der jo
mudderkast.men jeg indrømmer det er lidt skægt at læse alle indlæg.Som
sædvanlig hopper langt fra topic. LOL

Fra : N

Dato : 01-03-06 20:45

> Nu krævet det jo ikke mere end at tage mobilen og spørge "kobling" om den
> krydstråd
> kan nedtages, vel??

Nedtages!?, du mener vel "vippe-den-af-og-lad-den-hænge-og-stritte" som
desværre alt for mange gør.
Sørgeligt nok, for hvis de kørende teknikere gad gøre det der står på deres
papir, så så x-felterne ikke ud, som de gør de fleste steder.
Det er kun sløs når der hænger gamle tråde og stritter.

Hvis en port er udgivet på ny er det sandsynligvis netop fordi at den
elektroniske registrering ikke længere har noget registreret på porten
(DOK).
Og et opkald til det du kalder "kobling" giver sandsynligvis heller ikke
noget du kan bruge til noget. Og slet ikke oplysninger om hvor tråden går
hen.
For var der stadig registreret noget omkring porten, ville det fremgå af den
nye ordre teknikeren er på. Og fremgår det af ordren at man skal fjerne en
eksisterende x-tråd før brug, er det 99% sikkert at porten IKKE er ibrug og
derfor bare kan fjernes. System kan/må ikke tildele en port der er idrift.
På nær ved overtagelse af en hel ledningsvej, eks ved indflytning i en
ejendom der allerede har telefon. Her genbruger man hele den tidligere
kundes ledningsvej (forudsat at denne kunne skal nedkobles)