konfigurering af router
Fra : Joakim Ravnskjær

Dato : 27-02-06 20:42

Hej!

Jeg har anskaffet en netgear RP614, men har problemer med at konfigurere
den. Min ISP er tele2adsl med fast IP.

Routeren skal konfigureres manuelt med:
ip addr.
netmask
DNS
gateway

Jeg kender de 3 første, men har ingen oplysninger om gateway.
Er der nogen der kan hjælpe.

Og iøvrigt hvorfor kan routeren ikke konfigureres med DHCP, når pc'en kan.

Mvh. Joakim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-02-06 20:40

Joakim Ravnskjær skriver:

> Jeg har anskaffet en netgear RP614, men har problemer med at konfigurere
> den. Min ISP er tele2adsl med fast IP.

Var der ikek et følgebrev med din forbindelse, hvor det hele står
opgivet ?

> [...]
> DNS
> gateway
>
> Jeg kender de 3 første, men har ingen oplysninger om gateway.

Lav en trace fra din fungerende forbindelse, så ser du din gateway.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-02-06 21:09

Joakim Ravnskjær skrev:

> Routeren skal konfigureres manuelt med:

Hvorfor det?

--
Bertel

Fra : Bjarne

Dato : 27-02-06 21:16

In article <dwIMf.94$VU4.45@news.get2net.dk>,
   Joakim Ravnskjær <joakimr@tele2adsl.dk> writes:
> [...]
> Er der nogen der kan hjælpe.
>
> Og iøvrigt hvorfor kan routeren ikke konfigureres med DHCP, når pc'en kan.

Det kan den også ifølge netgear.com. Mon ikke du har overset noget ?

mvh,
Bjarne

Fra : Joakim Ravnskjær

Dato : 28-02-06 12:27

Joakim Ravnskjær skrev:
> [...]
> Er der nogen der kan hjælpe.
>
> Og iøvrigt hvorfor kan routeren ikke konfigureres med DHCP, når pc'en kan.

Hvorfor oplysningerne ikke opgives af tele2, forstår jeg heller ikke og
at kontakte dem er forlængst opgivet, der er vist ingen hjemme.

Tele2 går sikker ud fra at DHCP lykkes i alle tilfælde og at
oplysningerne derfor blot forvire menigmand. Og ja DHCP understøttes af
routeren, men så vidt jeg ved kun ved dynamiske ip'er. Det lader sig
ihvertfald ikke gøre i mit tilfælde.

En traceroute gav resultatet 83.72.0.1 (ip=83.72.2.96)
Jeg tror desværre at det var et af mine første kvalificerede gæt, men
vil prøve igen.

Tak for svarene

Mvh. Joakim

Fra : Joakim Ravnskjær

Dato : 28-02-06 12:50

Joakim Ravnskjær skrev:

> [...]
>
> En traceroute gav resultatet 83.72.0.1 (ip=83.72.2.96)
> Jeg tror desværre at det var et af mine første kvalificerede gæt, men

Så lykkedes det. Mine gæt har åbenbart ikke været så kvalificerede som
jeg selv gik og trode.

Endnu engang tak for svarene.

Mvh. Joakim

Fra : Henrik Bo Hansen

Dato : 28-02-06 16:05

"Joakim Ravnskjær" <joakimr@tele2adsl.dk> wrote in message

Hej Joakim,

> Så lykkedes det. Mine gæt har åbenbart ikke været så kvalificerede som jeg
> selv gik og trode.

Hvis du har sat det op som hardcodet så skal du være opmærksom på at
din forbindelse kan blive afbrudt utidigt.

Derfor er det vigtigt at du kører DHCP på din forbindelse for at undgå
dette.

Du er velkommen til at kikke ind i vores interne nyhedgrupper
tele2.adsl.teknik og tele2.adsl.generel.

Hvis du ønsker mere info omkring dette.

/Henrik - T2

Fra : Rune Maagensen

Dato : 28-02-06 18:54

Joakim Ravnskjær wrote:
> [...]
>>> DNS

> Så lykkedes det. Mine gæt har åbenbart ikke været så kvalificerede som
> jeg selv gik og trode.
>
> Endnu engang tak for svarene.
>
> Mvh. Joakim

Jeg havde ingen problemer med at bruge statisk ip med DHCP på min TDC
speedstream 2601 (som nu er i stykker). Det virker altså, dog er der de
24 timers mac låsning som kan give problemer.

mvh Rune