Udbyder der ikke kræver fastnetstelefon?
Fra : Ivan

Dato : 22-02-06 16:06

En bekendt bor ude på landet. Hun er ikke interesseret i at få
fastnetstelefon, men vil gerne have en form for bredbånd.

TDC, Cybercity, Tele2 m. fl. kræver alle fastnetstelefon.

Der er ikke mulighed for noget antennenetværk, da de som sagt bor ude på
lander og ikke har fællesantenne. Clearwire beklager at de heller ikke
dækker i området.....

Hvad er der ellers af muligheder??

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-02-06 16:18

"Ivan" <Ivan@derhjemme.dk> crashed Echelon writing

> TDC, Cybercity, Tele2 m. fl. kræver alle fastnetstelefon.

Cybercity kræver ikke fastnettelefon

--
Bjarke Andersen

Fra : 6400 - Anders

Dato : 22-02-06 16:57

Det kræver at der er en telefonlinie tilknyttet adressen...

/A

Fra : Hans

Dato : 22-02-06 17:24

6400 - Anders wrote:
> Det kræver at der er en telefonlinie tilknyttet adressen...

Nej - CC forlanger at der er et ledigt kobberpar til adressen, og de har
eget udstyr på centralen.

Hans

Fra : 6400 - Anders

Dato : 22-02-06 17:44

Hvordan kan du få ADSL uden at have en telefonlinie ?.

Du skal have en hvis mængde kobber i din forbindelse, for at få en ADSL
forbindelse...

Havde selv problemet tidligere, men overtalte en tekniker fra TDC til at
trække ekstra kobber, så jeg kunne få ADSL.

/A

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-02-06 17:50

"6400 - Anders" <dsl271018@vip.cybercity.dk> crashed Echelon writing

> Hvordan kan du få ADSL uden at have en telefonlinie ?.

Ja du skal have en bærelinie i form af PSTN eller ISDN. Men CC skriver
ingen steder at de kræver du i forvejen har sådan en linje, hvorpå der er
teleabonnement.

Ellers må du gerne henvise hvor det står i deres betingelser.

--
Bjarke Andersen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 22-02-06 17:51

"6400 - Anders" <dsl271018@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Hvordan kan du få ADSL uden at have en telefonlinie ?.

Der bliver bare brugt det kobberpar du skulle have haft tlf på

> Du skal have en hvis mængde kobber i din forbindelse, for at få en ADSL
> forbindelse...

Det har tidligere været sådan du fik afslag hvis du kun havde få kobber par
ført ind i adressen så det kunne have indflydelse på TDC forsyningspligt.
Der kunne man underskrive en erklæring hvor man fraskrev sig fastnet TLF og
kunne få adsl alligevel. Jeg ville rive fat i f.eks CC og høre om det ikke
stadigt er gældende.

--

/Dennis
Der kun repræsenterer sig selv.

Fra : 6400 - Anders

Dato : 22-02-06 18:02

Ligger du svaret op i gruppen, eller sender du det til mig ?

/A

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:43fc9674$0$24259$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 22-02-06 18:25

> Ligger du svaret op i gruppen, eller sender du det til mig ?

Jeg har internet , så hvis du skal have svar vedr. CC er du selv nød til at
samle knoglen op og ringe til dem

Kunne du ikke kigge på http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html ?

Fra : 6400 - Anders

Dato : 22-02-06 18:33

At ringe eller sende CC en mail til deres elendige support er noget der
kræver tålmodighed !

Og det har jeg ikke !

meddelelse news:43fc9e61$0$24270$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-02-06 19:35

6400 - Anders skrev:

> At ringe eller sende CC en mail til deres elendige support er noget der
> kræver tålmodighed !

> Og det har jeg ikke !

Hvorfor tror du at Dennis har?

Var der ikke noget du glemte?

--
Bertel

Fra : Brian Mortensen

Dato : 22-02-06 20:55

6400 - Anders skrev:
> At ringe eller sende CC en mail til deres elendige support er noget der
> kræver tålmodighed !

Det kommer i høj grad an på ens indgangsvinkel. Er man fræk og ubehøvlet
så kræver det tålmodighed. Sender man derimod en pæn og sober mail får
man svar relativt hurtigt. Præcist som hos bl.a. TDC..

Det samme gør sig gældende hvis man ringer til dem.

--
/Brian

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 23-02-06 10:08

> Cybercity kræver ikke fastnettelefon

Mange steder i landet (mindre centraler) gør de. Færdig slut, og sådan
er der - ligegyldigt hvor mange gode argumenter du eller andre kommer med.

--
Michael

Fra : 6400 - Anders

Dato : 23-02-06 10:12

CC Kræver ingen fastnettelefon, de kan lave forbindelsen på den
råkobbermængde der er i forbindelsen....

Det er kun hos TDC og andre udbydere det kræves.

/A

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 23-02-06 10:27

> CC Kræver ingen fastnettelefon, de kan lave forbindelsen på den
> råkobbermængde der er i forbindelsen....

KUN, K-U-N på de større centraler hvor de har eget udstyr, læs i øvrigt
sidste del af mit forrige indlæg igen.

> Det er kun hos TDC og andre udbydere det kræves.

Nej

--
Michael

Fra : BamBam

Dato : 23-02-06 10:29

> [...]
>
> Mange steder i landet (mindre centraler) gør de. Færdig slut, og sådan er
> der - ligegyldigt hvor mange gode argumenter du eller andre kommer med.

Så er det jo heldigt at Cybercity har tænkt sig at nå ud i hele landet i
løbet af i år, så alle kan få ADSL uden det kræver fastnettelefon.

Omvendt, så er der mange steder i landet hvor de godt kan få det nu, det
kan jo være at vores mand der spørg er en af dem.

BamBam

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 23-02-06 10:50

> Så er det jo heldigt at Cybercity har tænkt sig at nå ud i hele landet i
> løbet af i år, så alle kan få ADSL uden det kræver fastnettelefon.

Det lovede de mig sidste år at de ville være i stand til november 2005 -
jeg vil se det før jeg tror det..

> Omvendt, så er der mange steder i landet hvor de godt

Ja, i de større byer

> kan få det nu, det
> kan jo være at vores mand der spørg er en af dem.

Næppe når han skriver "TDC, Cybercity, Tele2 m. fl. kræver alle
fastnetstelefon." - han har altså allerede undersøgt dette.

--
Michael

Fra : Rudi Stegen

Dato : 23-02-06 13:39

Hej BamBam, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Så er det jo heldigt at Cybercity har tænkt sig at nå ud i hele
> landet i løbet af i år, så alle kan få ADSL uden det kræver
> fastnettelefon.

Vil de installere ADSL-udstyr på *samtlige* centraler i Danmark (anno
2006)?

Jeg ved godt, at Tele2 har en vane med at smide millioner - og mange af
dem - ud på perspektivløse ting. Men har CC (dvs. formentlig Telenor)
tillagt sig den?

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : BamBam

Dato : 25-02-06 00:10

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> skrev i en meddelelse

> Vil de installere ADSL-udstyr på *samtlige* centraler i Danmark (anno
> 2006)?

Ja det er deres mål!
Faktisk inden for de næste par mdr.
Om tidsplanen holder det ved jeg ikke, men det er deres mål, så de kan
tilbyde alle ADSL + Telefoni.

> Jeg ved godt, at Tele2 har en vane med at smide millioner - og mange af
> dem - ud på perspektivløse ting. Men har CC (dvs. formentlig Telenor)
> tillagt sig den?

Ja, det er nok er støre overordnet plan med det hele

BamBam

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 26-02-06 10:50

> Ja det er deres mål!
> Faktisk inden for de næste par mdr.
> Om tidsplanen holder det ved jeg ikke, men det er deres mål, så de kan
> tilbyde alle ADSL + Telefoni.

Lyder da godt, kilde?

--
Michael

Fra : BamBam

Dato : 26-02-06 11:00

> Lyder da godt, kilde?

Cybercity!

BamBam

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 26-02-06 12:34

> Cybercity!

Deres rengøringskone der fandt et sammenkrøllet notat i en papirkurv,
eller noget officielt?

--
Michael

Fra : BamBam

Dato : 26-02-06 13:31

> Deres rengøringskone der fandt et sammenkrøllet notat i en papirkurv,
> eller noget officielt?

Forhandler/Medarbejder info.

BamBam

Fra : BamBam

Dato : 22-02-06 22:03

"Ivan" <Ivan@derhjemme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er ikke mulighed for noget antennenetværk, da de som sagt bor ude på
> lander og ikke har fællesantenne. Clearwire beklager at de heller ikke

Bestil her http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/bestilling/

BamBam

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 25-02-06 16:09

"BamBam" <non@non.dk> wrote in message

> Cybercity kræver ikke fastnettelefon
> Bestil her http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/bestilling/

Sludder og du hævder at arbejde i branchen... er også noget sludder at CC
vil nå ud på alle centraler i år..

De vil kunne tilbyde løsninger uden telefoni men ikke på den måde - der
afventes en afgørelse i telestyrelsen som TDC har anket...

Fra : BamBam

Dato : 25-02-06 18:30

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "BamBam" <non@non.dk> wrote in message

> Sludder og du hævder at arbejde i branchen... er også noget sludder at CC
> vil nå ud på alle centraler i år..

Nå!
Vi får at se.

BamBam

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 28-02-06 15:58

> Nå!
> Vi får at se.

Tsk, tsk... ja - er skam ikke noget jeg tror jeg ved..

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 25-02-06 22:09

Hej

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> wrote:

> [...]

>De vil kunne tilbyde løsninger uden telefoni men ikke på den måde - der
>afventes en afgørelse i telestyrelsen som TDC har anket...

Er det endnu ikke gået op for d'herrer at TDC fra og med på Tirsdag den
28 Februar frafalder kravet om fastnet telefon for at levere ADSL ?. -
Dette må i sagens natur også gælde for alle andre leverandører.

Istedet for kravet om fastnet tlf. eller bærelinie til kr. 119,- kommer
der en linieafgift på kr. 40,- Præsis som Telestyrelsen har afgjort.

--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 28-02-06 15:59

"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> wrote in message

> [...]
>
> Istedet for kravet om fastnet tlf. eller bærelinie til kr. 119,- kommer
> der en linieafgift på kr. 40,- Præsis som Telestyrelsen har afgjort.

Der er faktisk ikke ændret noget fra tdc's side, udelukkende prisen er sat
ned så en bære linie nu koster 40 kr, dette er dog stort fremskridt

Fra : Karsten Schmidt

Dato : 01-03-06 10:49

Flemming Lynggaard skrev:
> "Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> wrote in message

> Der er faktisk ikke ændret noget fra tdc's side, udelukkende prisen er sat
> ned så en bære linie nu koster 40 kr, dette er dog stort fremskridt

[insektsex]
Navnet er nu også ændret fra Bærelinje til Basislinje :)

--
Karsten Schmidt

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 01-03-06 22:34

> [...]

>Der er faktisk ikke ændret noget fra tdc's side, udelukkende prisen er sat
>ned så en bære linie nu koster 40 kr, dette er dog stort fremskridt

Jamen det har du jo ret i, forskellen er ens, det er bare farven der har
fået en anden lyd.

Pudsigt nok annoncerer de idag med helsides annoncer i aviserne for ADSL
"Oprettelsen forudsætter fastnettelefon" - Og de har jo nok kendt
datoen 28 Feb. et stykke tid, så der havde været tid til at rette
layout. - Jeg er sikker på at annoncen ville sælge _meget_ mere hvis der
stod "Nu uden krav om fastnettelefon"...
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Sune Storgaard

Dato : 22-02-06 23:07

Ivan wrote:
> En bekendt bor ude på landet. Hun er ikke interesseret i at få
> fastnetstelefon, men vil gerne have en form for bredbånd.

Hvis du skrev lidt mere præcist hvor på "landet" det er, giver det lidt
flere muligheder. Min egen udbyder, struer.net (som jeg er fint tilfreds
med) kræver ikke at der er fastnet telefon. Dette gælder dog ikke på alle
centraler, men det er igen svært at sige noget konkret om når man ikke ved
hvor det er henne. De tilbyder dog kun i nogle dele af United Jylland .

CC gør heller ikke selvom det var på din negativ liste, men det er der vist
skrevet så rigeligt om andet steds i tråden.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 23-02-06 10:09

> Hvad er der ellers af muligheder??

Ingen, desværre - endnu

--
Michael

Fra : Dennis Munding

Dato : 23-02-06 13:43

Hej alle!

> Ingen, desværre - endnu

Jo da! Stofanet...:
http://www.stofa.dk/ - i højre side kan man indtaste sit postnr. og sin
adresse, så kan man få at vide med det samme, om man kan få stofanet eller
ej....

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/, http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/, http://www.eds-denmark.dk/

Fra : 6400 - Anders

Dato : 23-02-06 14:02

Hvis der skal StofaNet til, så kræver det at du bl.a. bor i en
boligforening, hvor der er forberedt til Stofa (er selv kunde hos Stofa).

/A

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 23-02-06 17:19

On 2006-02-23, 6400 - Anders <dsl271018@vip.cybercity.dk> wrote:

> Hvis der skal StofaNet til, så kræver det at du bl.a. bor i en
> boligforening, hvor der er forberedt til Stofa (er selv kunde hos Stofa).

Nej, Stofa leverer også via ADSL nu (men jeg tror dog ikke det er
aktuelt i denne sag, da de mig bekendt forudsætter at man har telefon)

--
Andreas

Fra : Rudi Stegen

Dato : 23-02-06 18:05

Hej 6400 - Anders, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Hvis der skal StofaNet til, så kræver det at du bl.a. bor i en
> boligforening, hvor der er forberedt til Stofa (er selv kunde hos
> Stofa).

For at forebygge misforståelser (ikke mht. spørgeren, men man ved jo
ikke, hvem der læser med) har det altså intet med boligforeninger at
gøre. Kun om Telia Stofa har deres kabler til løbe forbi udenfor.

Jeg bor ikke i nogen boligforening, og jeg har haft deres kabel-tv
siden 1988. Og jeg er stadig den eneste i ejendommen, der har det.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 23-02-06 16:17

> Jo da! Stofanet...:

Hvilket desværre heller ikke er muligt i det aktuelle tilfælde, jvf.
spørgers oprindelige indlæg.

--
Michael

Fra : 6400 - Anders

Dato : 23-02-06 17:33

Efter diskusionen ser det ud til at der ikke er nogen internet udbyder, der
kan levere ude på landet uden at man har en fastnetelefon......

/A

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 24-02-06 16:04

Hej

"Ivan" <Ivan@derhjemme.dk> wrote:

> [...]

>Der er ikke mulighed for noget antennenetværk, da de som sagt bor ude på
>lander og ikke har fællesantenne. Clearwire beklager at de heller ikke

Det ser nu ud til at muligheden kommer, godt hjulpet på vej af
Telestyrelsen, tilbyder TDC nu bredbånd _uden_ krav om fastnettelefon !
- Kig her:

http://www.berlingske.dk/it/artikel:aid=701100/

--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 24-02-06 16:50

Hej - igen...

> [...]

>Det ser nu ud til at muligheden kommer, godt hjulpet på vej af
>Telestyrelsen, tilbyder TDC nu bredbånd _uden_ krav om fastnettelefon !

Og her er lidt uddybende info:

http://download.tdconline.dk/pub/tdc/om_tdc/presse/pdf/Fakta_Basislinje_Bredbaandstelefoni.pdf

--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 24-02-06 19:08

> Hej

> Det ser nu ud til at muligheden kommer, godt hjulpet på vej af
> Telestyrelsen, tilbyder TDC nu bredbånd _uden_ krav om fastnettelefon !
> - Kig her:

Men stadigt er der bærelinjegebyret - det koster kun 40kr/måned nu.
Det er da et skridt i den rigtige retning - ser frem til at det forsvinder
helt.
Så tror jeg der sker tingog sager.

Nogen der ved hvordan TDC IP tlf gør det i praksis? - bliver der allokeret
ekstra båndbrede til telefonien eller kommer der blot QoS på den båndbrede
man nu har?
Jeg syntes at kunne huske på cabletalk bliver der allokeret ekstra båndbrede
til telefoni delen

Fra : Tim Christensen

Dato : 25-02-06 14:59

Dennis Pedersen wrote:

> Men stadigt er der bærelinjegebyret - det koster kun 40kr/måned nu.
> Det er da et skridt i den rigtige retning - ser frem til at det forsvinder
> helt.

Hvis gebyret forsvandt helt vil det reelt betyde at TDC skulle støtte
sine konkurenter økonomisk.

> [...]
> ekstra båndbrede til telefonien eller kommer der blot QoS på den båndbrede

Der vil blive en ekstra "kanal" til IP-telefoni, så internetforbindelsen
vil være upåvirket.

Mvh

Tim

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 26-02-06 14:12

> Hvis gebyret forsvandt helt vil det reelt betyde at TDC skulle støtte
> sine konkurenter økonomisk.

Vel ville det da ej, de konkurrenter der bruger TDC's kabler betaler da
leje af disse..

Eller hvad mener du med ovenstående?

--
Michael

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-02-06 16:46

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:43ff4b7a$0$24315$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Nogen der ved hvordan TDC IP tlf gør det i praksis? - bliver der allokeret
> ekstra båndbrede til telefonien eller kommer der blot QoS på den båndbrede
> man nu har?

Man får et 4-ports modem hvor hver port har sin egen ATM-kanal. En af dem er
til surf og en af dem er til telefoni. TDC TV kører på en tredje.

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 26-02-06 14:23

> [...]
er
> til surf og en af dem er til telefoni. TDC TV kører på en tredje.

Aha,
Dvs hvis man har forbrugafregnet bredbånd så betaler man ikke for IP
trafikken? (det vil jeg antage man ikke gør - men det står ikke bukket i pap
nogen steder?)

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-02-06 14:27

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:4401ab9c$0$24240$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Dvs hvis man har forbrugafregnet bredbånd så betaler man ikke for IP
> trafikken? (det vil jeg antage man ikke gør - men det står ikke bukket i
> pap
> nogen steder?)

Der ved jeg ikke, men det går jeg ikke ud fra

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Karsten Schmidt

Dato : 26-02-06 15:08

Dennis Pedersen skrev:
> [...]
> Dvs hvis man har forbrugafregnet bredbånd så betaler man ikke for IP
> trafikken? (det vil jeg antage man ikke gør - men det står ikke bukket i pap

Krav til bredbåndsforbindelsen
For at få TDC Bredbåndstelefoni er det et krav, at man også har TDC
Bredbånd til fast pris. Bredbåndstelefoni kan på nuværende tidspunkt
ikke benyttes sammen med forbrugsafregnet bredbånd eller
abonnementer med forbrugsloft, fordi TDC endnu ikke har mulighed for at
taksere samtale-datatrafik anderledes end internet-datatrafik.

Står i:
http://kortlink.dk/2fmh

--
Karsten Schmidt

Fra : BamBam

Dato : 01-03-06 11:38

Flemming Lynggaard wrote:
> "BamBam" <non@non.dk> wrote in message

> Tsk, tsk... ja - er skam ikke noget jeg tror jeg ved..

Nå, nå!
Så ved du også hvad der er meldt ud i dag omkring fibernet?
http://mobilnu.dk/shownews.php?id=714 (gammel omtale)

BamBam