Spam
Fra : Joebbe

Dato : 21-02-06 17:24

Jeg har en ven der har fåer Cybercity ADSL.
Det blev installeret i Lørdags og Søndag blev emailen sat op med nyt alias,
da hun ikke har brugt cybercity tidligere.
Der er kun sendt få mail. (ca. 10) til de der var i adressekartoteket, for
at oplyse den nye emailadresse.

Idag, første gang den bliver åbnet efter afsendelse, er der så over 40 spam
mails. Hvordan pokker kan det gå til ??
Og hvordan stopper vi det ?

mvh. Joebbe

Fra : 6400 - Anders

Dato : 21-02-06 17:38

Der kan have været nogle spyware progrmmer på computeren, inden CC blev
installeret.

Du kan ikke undgå 100% at få spam, men du kan gøre noget selv. Du kan bl.a.
blokere de typer mails der ser suspekte ud.

Det gøres under Meddelse og Bloker afsender.

Har selv CC's og får næsten ingen spam...

/A

Fra : Joebbe

Dato : 21-02-06 18:01

"6400 - Anders" <dsl271018@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blokere de typer mails der ser suspekte ud.
>
> Det gøres under Meddelse og Bloker afsender.
>
> Har selv CC's og får næsten ingen spam...

Det er selvfølgelig en mulighed, men jeg tror det næppe, ad PC'en var helt
"ny og ren" og havde aldrig været på nettet.

Mvh. Joebbe

Fra : 6400 - Anders

Dato : 21-02-06 18:17

Du skal jo huske på, at når man har CC, så er man altid online.

Der er noget firewall i den routeren fra CC, og desuden har de også noget
filterværk på deres central.

Det kan være der kan have været et nedbrud. Det har CC haft en del på det
sidste...

Fra : Anders Mortensen

Dato : 21-02-06 19:23

"Joebbe" <hyper@sup.de> skrev i en meddelelse
> Hvordan pokker kan det gå til ??

CyberCitys mailadresser er opbygget på en måde, hvor spammere let kan gætte
sig til samtlige kunders mailadresser (dslxxxxx@vip.cybercity.dk). Så det er
formentlig forklaringen på, at der straks modtages en masse spam. En anden
mulighed er, at det valgte alias tidligere har været i brug.

Anders

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-02-06 20:46

Joebbe skriver:

> Og hvordan stopper vi det ?

Cybercity har vel et velfungerende spamfilter der kan slås til via
webmail ?

Ellers har jeg da et forslag her:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/spam.html

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Martin Schultz

Dato : 21-02-06 20:49

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev 2006-02-21:
> Joebbe skriver:

> Cybercity har vel et velfungerende spamfilter der kan slås til via
> webmail ?

Det kan slåes til på http://selfcare.cybercity.dk

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-02-06 20:52

Martin Schultz skriver:

> Det kan slåes til på http://selfcare.cybercity.dk

Okay, er det effektivt ?

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Joebbe

Dato : 22-02-06 10:42

> Martin Schultz skriver:

> Okay, er det effektivt ?
>
> Klaus
> --
> Sonofon, er de bare inkompetente ?
> http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html

Jeg takker for alle gode råd, de skal straks prøves.

mvh. Joebbe