Webspeed
Fra : Poul

Dato : 19-02-06 16:31

Har en 4 mbit linje ved tdc webspeed . men nu køre min linje 1 mbit .er det
noget jeg skal regen med den gør engang i mellem, Ja for jeg mener da at den
skal køre 4 mbit stabilt ikke det er jo det jeg betaler for.

Mvh

Henrik.

Fra : BJ

Dato : 19-02-06 16:34

"Poul" <poul@msn.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Har en 4 mbit linje ved tdc webspeed . men nu køre min linje 1 mbit .er
> det noget jeg skal regen med den gør engang i mellem, Ja for jeg mener da
> at den skal køre 4 mbit stabilt ikke det er jo det jeg betaler for.

Samtlige udbydere skriver "op til", men har du en professionel tilslutning
som skriver "garanteret", så har du ret.

Jeg har en professionel garanteret forbindelse med fast båndbredde.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Poul

Dato : 19-02-06 16:59

Kan jeg få det til webspeed.

Mvh.

Fra : BJ

Dato : 19-02-06 17:02

"Poul" <poul@msn.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kan jeg få det til webspeed.

Ikke mig bekendt.

Du skal nok ind under erhverv (og huske at læse alt med de små bogstaver hos
samtlige udbydere, da nogen ikke helt er enige med dig i, hvad en garenteret
båndbredde betyder).

Jeg anvender en forbindelse fra TDC Erhverv.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-02-06 22:45

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in message

> [...]
> garenteret båndbredde betyder).
>
> Jeg anvender en forbindelse fra TDC Erhverv.

Okay, synes jeg før har set hos dem, at det med garanteret båndbredde var
noget med hvis man bestiller en 4Mbit/768, garantere de kun fx
2Mbit/512Kbit, er det sådan du har det? jeg synes ikke jeg lige kan finde
det mere opgivet sådan på deres site?

Nu måske ikke så meget erhvervs præget.. Men jeg har fx 2Mbit/2Mbit
garanteret, og har altid 6Mbit/6Mbit i hverfald på gode transmisionslinier,
også til usa. og så er det billigt.

Fra : BJ

Dato : 21-02-06 00:17

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

Jeg har haft ADSL-erhverv (Bredbånd Professionel) siden begyndelsen og kunne
vælge mellem 'op til' og 'garanteret'

Mit kontraktforhold er aldrig i garantien blevet ændret.

Det eneste der løbende er blevet ændret er hastighederne.

Kigger jeg direkte TDC-server, har jeg intet at beklage mig over. Jeg får
nøjagtig det, jeg har bestilt og betaler for.

Jeg har forbindelsen '768/4096' med fast IP, men har valgt (senere) selv at
lægge router til.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jesper Skriver

Dato : 19-02-06 17:29

On Sun, 19 Feb 2006 16:31:16 +0100, Poul wrote:
> Har en 4 mbit linje ved tdc webspeed . men nu køre min linje 1 mbit .er det
> noget jeg skal regen med den gør engang i mellem, Ja for jeg mener da at den
> skal køre 4 mbit stabilt ikke det er jo det jeg betaler for.

Hvad mener du med at den koerer 1 Mbps ? at du kun kan hente med 1
Mbps fra et givet site, eller ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Lars Jørgensen / 275~

Dato : 21-02-06 15:23

> [...]
> det noget jeg skal regen med den gør engang i mellem, Ja for jeg mener da
> at den skal køre 4 mbit stabilt ikke det er jo det jeg betaler for.

Svar på mail fra supporten vedr netop dette emne:

Hej Lars

Det er garanteret. Der skal naturligvis regnes med tcp overhead, der står
for ca. 10% af kapaciteten, når man måler sin hastighed, men denne er
konstant.
_____________________________________
Venlig hilsen

Merete Bak
Vagthavende

TDC KabelTV

Hilsen Lars

Fra : BJ

Dato : 21-02-06 15:43

"Lars Jørgensen / 2750" <nyhedsgruppeREMOVE@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:43fb2235$0$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> Det er garanteret. Der skal naturligvis regnes med tcp overhead, der står
> for ca. 10% af kapaciteten, når man måler sin hastighed, men denne er
> konstant.

Meget fint.

Så kan du glæde dig over, jeg betaler 565,- kr. + moms = 706,25 inkl.. moms
for 4.096/768 og en Webspeed på 4.096/1.024 koster 594,- kr. inkl. moms pr.
måned.

PS: Der er lidt forvirring hjemmesider imellem, hvordan hastigheder "skal
vende", når de skrives..:)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~