Søges, software der kan overvåge/måle min ~
Fra : BamBam

Dato : 17-02-06 09:08

Findes der noget software der kan måle min Internet forbindelse?

Jeg tænkte på at jeg vil kvalitet tjekke min forbindelse feks. i 24 timer og
se hvordan forbindelsen er om jeg har den lovet båndbrede hele døgnet og om
der sker udfald i løbet af dagen

BamBam

Fra : Henning

Dato : 17-02-06 09:28

On Fri, 17 Feb 2006 09:07:53 +0100, "BamBam" <non@non.dk> wrote:

> [...]
>se hvordan forbindelsen er om jeg har den lovet båndbrede hele døgnet og om

Det kræver du har et sted du kan hente fra 24 timer i døgnet med fuld
båndbredde. Det er ligegyldigt om du har 1000Gigabit hvis den anden
ende kun har 2Mega...

Fra : BamBam

Dato : 17-02-06 09:33

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse

> Det kræver du har et sted du kan hente fra 24 timer i døgnet med fuld
> båndbredde. Det er ligegyldigt om du har 1000Gigabit hvis den anden
> ende kun har 2Mega...

Det kan vel ikke være så svært, man kan vel lave et program der køre en
sløjfe og henter det samme igen og igen

Findes der noget hvor jeg kan tjekke min forbindelse over 1 døgn?
Måle udfald osv.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 17-02-06 10:08

> Det kan vel ikke være så svært, man kan vel lave et program der køre en
> sløjfe og henter det samme igen og igen

Hvor populær tror du man bliver hvis man belaster f.eks. sunsite i 24 timer
med maximal belastning?

En 2Mbit forbindelse vil på 24 timer kunne hente 17GB
En 8Mbit ca. 68GB
En 24Mbit ca. 204GB

> Findes der noget hvor jeg kan tjekke min forbindelse over 1 døgn?
> Måle udfald osv.

Du kan bruge ftp.

Thomas

Fra : Anon

Dato : 17-02-06 12:13

BamBam wrote:
> Jeg tænkte på at jeg vil kvalitet tjekke min forbindelse feks. i 24 timer og
> se hvordan forbindelsen er om jeg har den lovet båndbrede hele døgnet og om
> der sker udfald i løbet af dagen

Når du skriver udfald, mener du så "fald" i hastigheden eller direkte
tab af forbindelsen?
Det lyder som et skråplan. Er du sikker på at du er *lovet* nogen
båndbredde jvf. betingelserne for forbindelsen? Og hvis du er, hvor er
det i såfald til?

Anon

Fra : BamBam

Dato : 17-02-06 15:58

"Anon" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det lyder som et skråplan. Er du sikker på at du er *lovet* nogen
> båndbredde jvf. betingelserne for forbindelsen? Og hvis du er, hvor er

Jeg har en 2048/2048 forbindelse, vil godt teste dens oppe tid i 24 timer om
der er nogen udfald og hvor stærk forbindelsen er.

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 17-02-06 16:35

On Fri, 17 Feb 2006 15:58:08 +0100, "BamBam" <non@non.dk> wrote:

>Jeg har en 2048/2048 forbindelse, vil godt teste dens oppe tid i 24 timer om
>der er nogen udfald og hvor stærk forbindelsen er.

For passende definition af "stærk", så er smokeping svaret.
http://people.ee.ethz.ch/~oetiker/webtools/smokeping/

/Jarlskov

Fra : Niklas Petersen

Dato : 18-02-06 17:10

Lasse Jarlskov wrote:

> For passende definition af "stærk", så er smokeping svaret.
> http://people.ee.ethz.ch/~oetiker/webtools/smokeping/

Hvis du vil se hvor hurtigt din forbindelse kører, er MRTG nok svaret -
den laver en graf over hastigheden. Det forudsætter at din
router/gateway understøtter SNMP eller at du installerer software som gør.

http://people.ee.ethz.ch/~oetiker/webtools/mrtg/

/niklas

Fra : sls\(2770\)

Dato : 18-02-06 18:57

"BamBam" <non@non.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og se hvordan forbindelsen er om jeg har den lovet båndbrede hele døgnet

Det kan Ping Plotter
http://www.pingplotter.com/

// Sid

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-06 14:01

> [...]
> og se hvordan forbindelsen er om jeg har den lovet båndbrede hele døgnet

Jeg er stadig interesseret i at høre om hvordan din Danske Internet
forbindelse kører for dig.
Min gæt vil være at det ikke er helt tilfredstillende, siden du har lyst til
at måle på den.

Fik du iøvrigt det extra udstyr du blev lovet, den dag forbindelsen blev
lavet?

Fra : BamBam

Dato : 19-02-06 14:30

<K.> skrev i en meddelelse news:t8ednTjdsIVh9mXeRVnyjg@giganews.com...

> [...]
> til at måle på den.
>
> Fik du iøvrigt det extra udstyr du blev lovet, den dag forbindelsen blev

Jeg har indtil videre ikke noget at klage over.
Jeg lavet lige en test hvor jeg testede forbindelsen 10 gange over 2 min. og
det gav følgende hastighed i gennemsnit Don på 1.93 Mbps og Up på 1.77 Mbps.

Jeg har også oplevet at have en Up og Down på mellem 2 - 5 Mbps nogen gange.

Der kom en teknikker en søndag, på hans fridag og satte en antenne op uden
for mit vindue, den køre på 5.4 Ghz.

Det virker stabilt nok, men nu har jeg ikke tid til at side foran computeren
hele dagen, så jeg kunne godt tænke mig at måle på forbindelsen også når jeg
ikke er hjemme.

Teknikkeren lavet en PING test, det viste sig at min router smed en del
pakker, når vi gik uden om routeren og direkte acces point, kørte det
perfekt.

Jeg kan fange alle deres 4 antenner der sender i de 4 verdens retninger,
den stærkeste hvad jeg kunne se med en styrke på 54%

BamBam