Egen wlan router på Stofanet.
Fra : Jacob Laugesen

Dato : 15-02-06 21:11

Er det muligt at købe en normal stofanet forbindelse og en trådløs router og
derved spare de 299kr. og 50kr. pr. måned til Stofas trådløse løsning?

Hilsen Jacob Laugesen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-02-06 22:06

Jacob Laugesen skrev:

> Er det muligt at købe en normal stofanet forbindelse og en trådløs router og
> derved spare de 299kr. og 50kr. pr. måned til Stofas trådløse løsning?

Ja, og det er relativt nemt at sætte op.

--
Bertel

Fra : Jacob Laugesen

Dato : 15-02-06 23:04

> Ja, og det er relativt nemt at sætte op.

Så siger jeg mange tak og melder måske tilbage hvis det bliver et problem
men jeg mener der skulle være mange steder man kan finde hjælp til det.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-02-06 23:40

Jacob Laugesen skrev:

> Så siger jeg mange tak og melder måske tilbage hvis det bliver et problem
> men jeg mener der skulle være mange steder man kan finde hjælp til det.

I <news:dk.edb.netvaerk.traadloest> er der hjælp at hente.
Linksys-hardware anbefales generelt hvis man vil købe ikke-dyrt
materiel, men der er også andre muligheder.

Du skal sikre dig at alt udstyret kan benytte den kryptering der
hedder WPA. Derved kan du sikre dig effektivt mod uønsket
(mis)brug af din internetopkobling.

Enhver kan koble sig på et ukrypteret, trådløst netværk.
Enhver der gider, kan (via tilgængelige programmer) finde ud af
på kort tid at bryde den kryptering der hedder WEP.
Det tager lang tid og computerkraft at bryde WPA.

--
Bertel