Skærme
Fijala 3554
Fladskærm uden "flimmer"
Fra : H.Jørgensen

Dato : 26-02-06 08:45

Hej alle

Hvilken 19 tommer fladskærm skal jeg købe.
Problemet er at jeg kan blive dårlig, hvis jeg kikker på en skærm som
"flimmer" for meget.
Så hvad skal jeg købe / se efter (er der hz som bestemmer hvor rolig skærmen
er) ?

MVH

Henrik

Fra : Kurt Lund

Dato : 26-02-06 09:46

"H.Jørgensen" <brakentorp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> "flimmer" for meget.
> Så hvad skal jeg købe / se efter (er der hz som bestemmer hvor rolig

En lcd skærm flimmer ikke de helt rolige modsat de gamle CTR skærme,
Og de kører enten 60 eller 75 hz, men det har ikke noget at gøre med hvor
rolig de er.
Du skal se efter kontrast og lys jo højre tal jo bedre, opdatering af
skærmen, de nye ligger
på 4 ms og DVI stik er en fordel og så på den vinkel de kan ses på helst 170
grader eller højre.

Og så se skærmen i brug for tal er tal sommetider er de reklame ;)

Mvh
Kurt

Fra : Kim

Dato : 28-02-06 11:55

"Kurt Lund" <klander52@hptmail.com> skrev i en meddelelse

> Du skal se efter kontrast og lys jo højre tal jo bedre, opdatering af
> skærmen, de nye ligger
> på 4 ms og DVI stik er en fordel og så på den vinkel de kan ses på helst
> 170 grader eller højre.

Så vil jeg da godt ha' en som kan ses i en vinkel på 195 grader )

Mvh, Kim