Skærme
Fijala 3554
19" LG fladskærm?
Fra : Lars

Dato : 24-02-06 00:13

Hej NG,

Jeg skal købe en skærm - til min mor såmænd - og den skal bruges til www,
lidt billedbehandling af feriebillederme, tekstbehandling osv. - ingen spil.

Jeg har kigget lidt på to forskellige LG'er i den vistnok billige ende:

LG L1915SS (ca. 1.850 kr.)

LG L1917S-SN (også ca. fra 1.850 kr.)

Og så mine to spørgsmål:

1. Er de to OK til prisen også set i forhold til hvad de skal bruges til,
eller er der p.t. nogle oplagte alternativer/tilbud som jeg bør kigge på?

2. Hvad er forskellen egentligt på de to LG skærme. Jeg synes ikke jeg kan
se nogen forskel i spec.?

Alt input er meget velkomment

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh.
Lars

Fra : JK

Dato : 24-02-06 09:12

On Fri, 24 Feb 2006 00:12:37 +0100, "Lars"
<sendebud@"DenVarmePost".com.invalid> wrote:

> [...]
>eller er der p.t. nogle oplagte alternativer/tilbud som jeg bør kigge på?

Først og fremmest er det helt rigtigt at give et ældre menneske en 19"
skærm. Husk også at den er langt skarpest ved 1280x1024. Det er noget
'møg' at stille den på en lavere opløsning.

>2. Hvad er forskellen egentligt på de to LG skærme. Jeg synes ikke jeg kan
>se nogen forskel i spec.?

Kan heller ikke læse nogen forskel på prad.de
http://www.prad.de/guide/hersteller132.html

TN display, prisen er jo lavest mulig.

>Alt input er meget velkomment

Jeg ville nok vælge en skærm med indbygge højttalere for at få en
kompakt opsætning, - og trådløs mus og tastatur.

fra Acer:
1914 ms
koster 2299,-
- 12 msec eller 8 msec

mvh

John

Fra : Jeppe Nielsen

Dato : 24-02-06 16:22

Jeg vil foreslå dig at finde en skærm med pivot funktion, mine forældre
købte sådan en og de har samme forbrug af den. Den står konstant vent fordi
man kan have meget mere af en hjemmeside sådan og hele sider i
worddokumenter uden det bliver for småt.

De vil ikke undvære pivot nu!

Fra : ___P.Sir

Dato : 24-02-06 16:42

> Jeg vil foreslå dig at finde en skærm med pivot funktion, > De vil ikke
> undvære pivot nu!
Kan du beskrive pivot? Er det bare et spørgsmål om at skærmen kan hældes og
drejes til alle retninger?
Hvordan ser man på f.eks. edb-priser, om det er pivot eller ej? Hedder det
noget andet i beskrivelserne?
Prebne

Fra : Jacob Ask

Dato : 24-02-06 17:04

___P.Sir wrote:
> [...]
> drejes til alle retninger?
> Hvordan ser man på f.eks. edb-priser, om det er pivot eller ej? Hedder det

Hej Prebne

Pivot betyder at den vendes 90 grader, saaledes at den staar paa
hoejkant.

Mvh
Jacob Ask