Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
nybegynder hvilke specfikationer på LCD
Fra : Dal

Dato : 18-02-06 08:51

Når man kikker på LCD skærme's specifikatinoer hvilke tal skal så være
"lave" og hvilke "høje" samt hvilken betydning har de i praksis,, skærmen
skal være til allround brug, der spilles også men jeg er ikke "freak"

/Henrik

Fra : Lasse

Dato : 19-02-06 11:52

Du kan faktisk ikke bruge disse tal til særligt meget, LCD skærmene (17" og
19") har alle samme opløsning og den angive kontrast (eks. 500:1) siger
meget lidt om skærmens reelle performance. Responsraten kan dog bruges, den
skal være så lav så muligt. Til spil mv. helst under 8 ms, eks Viewsonic
VX922 eller lign. Samsung har også flere modeller med lav
opdateringshastighed. Det er også forskellige paneltyper, alle de billige
skærme har TN, hvilket giver mindre gode farver men ofte hurtigt respons.
Hvis jeg skulle vælge en skærm i dag ville det blive samsung 970P, den er
lidt dyrere, men du får et PVA-panel og en hurtig responstid.

Du kan selv læse mere på www.flatpanels.dk, se specielt under
test-sektionen....

mvh. Lasse

Fra : Dal