Skærme
Fijala 3554
Den bedste skærmtype til en studie-pc?
Fra : Ukendt

Dato : 14-02-06 11:58

Jeg skal have købt mig en bærbar til studierne, men kan ikke rigtig beslutte
mig om jeg vil have den gængse skærmtype, som er lidt mat og har antirefleks
eller den ny type som vinder ind med rigtig lys flade og meget flottere
farver.

Det der pusler mig er om man bliver træt af den lyse "spejlblanke" skærm og
irriteret over at den reflekterer lyset i hovedet på en selv, eller er dette
ikke så slemt?

Mvh
Daniel

Fra : John

Dato : 14-02-06 13:55

DN skrev:
> [...]
> irriteret over at den reflekterer lyset i hovedet på en selv, eller er dette

Jeg ville helt klart gå efter den matte skærm. Jeg har siddet ved en af
de der "spejlblanke" maskiner på mit studie. Det er jeg glad for at jeg
ikke skal til daglig.
Ja, farverne står da mere fremtrædende på den blanke skærm, men specielt
til studiebrug vil jeg mene det væsentlige er at skærmen kan bruges
under forskellige situationer - også hvor der kan forekomme
reflektioner. Det er ret træls at arbejde i fx Word på en skærm hvor man
bliver generet af reflektioner.

Mvh

John

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 14-02-06 23:42

DN skrev:
> [...]
> irriteret over at den reflekterer lyset i hovedet på en selv, eller er dette

Jeg vælger til enhver tid den matte !!
Efter afprøvning i div. butikker forstår jeg ikke at nogen kan leve med
de reflektioner der er i de "blanke" skærme.

Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar