Skærme
Fijala 3554
Kan en død pixel genoplives?
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 11-02-06 14:49

Hejsa,

Har købt en Dell 2405FPW og er meget tilfreds med den. Den har dog én
død eller syg pixel, som tilsyneladende godt kan vise rød, men ikke
andre farver. Hvis jeg f.eks. har en blå baggrund, så syner den lille
pixel sort. På en rød baggrund forvinder den.

Kan man gøre noget for at få den til at virke, eller må jeg bare leve
med det?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-06 15:36

René Frej Nielsen wrote:
> [...]
> pixel sort. På en rød baggrund forvinder den.
>
> Kan man gøre noget for at få den til at virke, eller må jeg bare leve

et gammelt trick som måske (ikke) virker: at nulre på den døde pixel.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 11-02-06 17:40

"Claus Albæk (Kbh.)" <claude@eugina.dk> wrote:

> et gammelt trick som måske (ikke) virker: at nulre på den døde pixel.

Jeg forsøger... den er heldigvis ikke særligt tydelig. Det var værre
hvis den lyste hvidt konstant!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : csm

Dato : 14-02-06 13:31

"Claus Albæk (Kbh.)" <claude@eugina.dk> wrote in message

> et gammelt trick som måske (ikke) virker: at nulre på den døde pixel.

øhm hvordan gør man det ?

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-06 16:59

csm wrote:

> øhm hvordan gør man det ?

sætter din finger på panelet, trykker let på det og laver en roterende
bevægelse.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Nicolai

Dato : 11-02-06 18:05

> [...]
> andre farver. Hvis jeg f.eks. har en blå baggrund, så syner den lille
> pixel sort. På en rød baggrund forvinder den.

Du har 14 dages returret på internetkøb.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 11-02-06 20:19

Nicolai <spam2005@nifo.dk> wrote:

> Du har 14 dages returret p? internetk?b.

Ja, men jeg kan godt leve med én halvdød pixel. Gider ikke vente på at
sende den tilbage og jeg mener også at Dell tage sig godt betalt for
at tage imod returnerede varer.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : J.Jensen 3660

Dato : 11-02-06 20:34

""René" Frej Nielsen" <spam@rfn.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men jeg kan godt leve med én halvdød pixel. Gider ikke vente på at
> sende den tilbage og jeg mener også at Dell tage sig godt betalt for
> [...]

Svar: For at en skærm er i orden ifølge producenten, må der godt være nogle
få defekte pixel.
Jeg kan ikke huske hvormange, men der er regler for det.
Jeg har engang læst en artikel, der omhandlede dette.

J. Jensen

Fra : MN

Dato : 11-02-06 20:43

"J.Jensen 3660" <nyhedha( 71T3 Fjern)@pc.dk> wrote in message

> [...]
> Jeg kan ikke huske hvormange, men der er regler for det.
> Jeg har engang læst en artikel, der omhandlede dette.

Der var ikke tale om en reklamation, men en returret.

Så skærmen skal ikke fejle noget, for at udnytte sin 14 dages returret ved
fjernsalg.

Mogens

Fra : Tonni Madsen

Dato : 25-03-06 18:04

Tager jeg meget fejl hvis jeg mener at bortset fra fragten må sælger ikke
kræve betaling ved retunering inden for 14 dage...

Tonni Madsen