Skærme
Fijala 3554
støj på min helt nye skærm :(
Fra : Casper

Dato : 11-02-06 12:27

Hej

Jeg har lige købt en ny philips 20" lcd 200W6CS. Hvorfor er der så meget
støj på skærmen ?

Jeg har prøvet med dvi, analogt, uden tilsluttet pc. ændret opløsning, tændt
og slukket. skiftet strømkabel. Men der er stadig 'grøn' støj og uroligt
billede.

Hvad kan det skyldes ? er det en defekt skærm som jeg må sende retur ?

Har prøvet 2 forskellige pc'ere...

Nogen gange er det værre end andre - og få få gange står den som den skal.

Nogen bud ?

Vh. Casper

Fra : Casper

Dato : 11-02-06 13:38

Man kan se det her:

http://cawh.net/philips.jpg

mvh. Casper

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-02-06 19:03

> Man kan se det her:
> http://cawh.net/philips.jpg

Kan du tage et billede i lidt større afstand så man kan få et lidt bedre
perspektiv?

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-02-06 14:06

"Casper" <casper_awh@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har prøvet med dvi, analogt, uden tilsluttet pc. ændret opløsning,
> tændt og slukket. skiftet strømkabel. Men der er stadig 'grøn' støj og

har du prøvet at installere drivere, og sætte opløsning op til normalt og 32
bit farver osv?

Fra : Åge

Dato : 11-02-06 15:47

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> "Casper" <casper_awh@hotmail.com> wrote in message

> har du prøvet at installere drivere, og sætte opløsning op til normalt og
32
> bit farver osv?

Drivere til hvad?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-02-06 16:09

"Åge" <Klogesen@åge.dk> wrote in message

> Drivere til hvad?

til skæmen, graffikkortet osv

Fra : Åge

Dato : 11-02-06 16:19

> "Åge" <Klogesen@åge.dk> wrote in message

> til skæmen, graffikkortet osv

Til skærmen. Fortæl, fortæl.

Fra : MN

Dato : 11-02-06 18:33

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
> meddelelse

> Til skærmen. Fortæl, fortæl.

Hvis du aldrig har hør om driver til skærm:

http://kortlink.dk/2ee6

Mogens

Fra : MN

Dato : 11-02-06 18:46

"Åge" <Klogesen@åge.dk> wrote in message

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
> meddelelse

> Til skærmen. Fortæl, fortæl.

Hvis du aldrig har hørt om driver til skærm:

http://kortlink.dk/2ee6

Mogens

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-02-06 19:04

> Hvis du aldrig har hørt om driver til skærm:
> http://kortlink.dk/2ee6

Det er jo ikke en driver som sådan, men blot en info-fil der fortæller
Windows hvad skærmen kan klare.
Ud fra det billede han postede så ser det ikke ud til at kunne have noget
med drivere at gøre til hverken skærm eller grafikkort. Det ser mere ud til
at skærmen skal byttes/repareres.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-02-06 21:52

"Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> wrote in message

> Det er jo ikke en driver som sådan, men blot en info-fil der fortæller
> Windows hvad skærmen kan klare.

ja og så kan det være computeren kører skærmen i 800*600 16bit farver e.l

> Ud fra det billede han postede så ser det ikke ud til at kunne have noget
> med drivere at gøre til hverken skærm eller grafikkort. Det ser mere ud
> til at skærmen skal byttes/repareres.

jeg synes nu ikke rigtigt at kunne se noget, da det ser mere ud som om
digital kameraet der tager billedet er mere defekt

Fra : Casper

Dato : 12-02-06 22:38

Hej Gruppe...

Der er ikke noget i vejen med det billede jeg henviser til. Det sorte område
er sådan skærmen ser ud når den er tændt uden pc tilsluttet. Jeg har både
installeret korrekte drivere, grafikkort drivere osv. Men selvom jeg flytter
skærmen et andet sted hen og prøver at tænde den, kommer den samme 'støj'
frem.

Men jeg tror jeg sender den retur - der kan vist ikke være tvivl om at der
er noget galt. Hvilket der var fra jeg tændte den første gang.

God søndag aften :)

Fra : Kay

Dato : 15-02-06 01:43

Casper wrote to everybody in dk.edb.hardware.skaerm :

> Hej
>
> Jeg har lige købt en ny philips 20" lcd 200W6CS. Hvorfor er der så
> meget støj på skærmen ?

> Nogen bud ?

Til Casper: Jeps den er defekt. Du har en milliard døde pixels på den
skærm.

Til alle andre der har svaret i denne tråd... Hvad er der i vejen med jer,
kan i ikke genkende en død pixel når i ser den. Tsk tsk

/Kay

Fra : Casper

Dato : 15-02-06 08:33

Hej Kay

"Kay" <kay@kay.kay> skrev i en meddelelse

> Til Casper: Jeps den er defekt. Du har en milliard døde pixels på den
> skærm.

Jeg ved nu ikke om det er døde pixels... det er jo et 'billede' af skærmen -
de står faktisk og blinker lidt.... men nu har jeg fået af vide af
forhandleren at jeg skal kontakte philips direkte... så nu må jeg se hvad de
siger i dag !!!

-Casper-

Fra : Casper

Dato : 16-02-06 12:32

Hej igen

Nå, jeg ringede til forhandleren der henviste mig til Philips. Og nu venter
jeg på Philips får den på lager og ringer til mig for at finde et tidspunkt
hvor de kan levere den og tage den defekte med tilbage. (det var en
engelsksproget support hos philips).

Så nu venter jeg spændt...

Tak for jeres syn på sagen,
Casper