er Modem komp. med Win xp 2 ?
Fra : Michael Lund

Dato : 05-03-06 08:22

Jeg er ved at genindstallere min svigermors computer og har lagt xp 2 ind,
men nu kan jeg ikke indstallere den medfølgende driver til hendes US
Robotics 56 PCI modem.

Så jeg tænkte om det over hovedet er kompatibel med XP 2?

Jeg har også prøvet en opdateret driver fra deres hjemmeside, men det hjalp
heller ikke. Computeren genstarter helt umotiveret samme sted i
installeringen.

Michael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-03-06 11:18

Michael Lund wrote:
> Jeg har også prøvet en opdateret driver fra deres hjemmeside,
> men det hjalp heller ikke. Computeren genstarter helt
> umotiveret samme sted i installeringen.

Prøv at slå automatisk genstart fra i XP og se om der kommer en
fejlmeddelelse istedet vi kan bruge:
Kontrolpanel -> System -> Avanceret -> Indstillinger for Start og
Genoprettelse -> Genstart automatisk, fjern fluebenet i denne.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=857403&page=1

Fra : kent

Dato : 05-03-06 16:48

Michael Lund wrote:
> [...]
>
> Jeg har også prøvet en opdateret driver fra deres hjemmeside, men det hjalp
> heller ikke. Computeren genstarter helt umotiveret samme sted i

Er du sikker på, at det overhovedet er nødvendigt at installere den
medfølgende driver? Men i stedet lade XP vælge en driver og så se om det
virker.

Kent

Fra : Michael Lund

Dato : 05-03-06 19:02

"kent" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Er du sikker på, at det overhovedet er nødvendigt at installere den
> medfølgende driver? Men i stedet lade XP vælge en driver og så se om det
> virker.

Windows opdager overhovedet ikke at der er et modem i kassen, men da der
samtidig er et andet problem med en utrolig lang opstartstid (10 min.) inden
computeren når til at optælle ram'en, har vi besluttet at sende den til
reparation i morgen.

Tak for dit og Mikael's svar.

Michael

Fra : Jama

Dato : 06-03-06 12:07

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> samtidig er et andet problem med en utrolig lang opstartstid (10 min.)
> inden computeren når til at optælle ram'en, har vi besluttet at sende den

Er du klar over hvad en rep af en PC koster?Det er næsten ligemeget,hvor
lille den rep er, det koster skillinger og det er ikke i 100kr.klassen men
nærmere i 1000kr.klassen.Det at den tæller ram op, kan du ændre inde i
Bios.Tænk dig om en gang til,så mange penge har du vel heller ikke,har du så
værsgod,og så er du ikke engang sikker på De rep.den,hvis De klare det i
BIos koster det!!Er der nogen man ikke kan stole på,så er det PC rep.
Mvh.Jama

Fra : Åge

Dato : 06-03-06 14:56

"Jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> værsgod,og så er du ikke engang sikker på De rep.den,hvis De klare det i
> BIos koster det!!Er der nogen man ikke kan stole på,så er det PC rep.

Endnu en Om'er fra Jama

Fra : Jama

Dato : 06-03-06 12:16

> [...]
>
> Jeg har også prøvet en opdateret driver fra deres hjemmeside, men det
> hjalp heller ikke. Computeren genstarter helt umotiveret samme sted i

---------------------------------
Jeg glemte dette før,prøv at køre i fejlsikkertilstand,så kan du måske
install dit modem.
Mvh.Jama

Fra : Jama

Dato : 06-03-06 12:56

> ---------------------------------
> Jeg glemte dette før,prøv at køre i fejlsikkertilstand,så kan du måske
> install dit modem.
> Mvh.Jama
-------------------------------------
Jeg må også nævne,har du kigget på,hvor mange programmer der starter op med
Windows. Gå ind i kør og skriv"msconfig" så kommer et program frem kig på
opstart af programmer og fjern fluebenet i dem du ikke kender.Der skal
somregel ikke starte mere end 5-6 stk.
mvh.jama

Fra : Henning

Dato : 06-03-06 15:45

On Sun, 5 Mar 2006 08:21:50 +0100, "Michael Lund" <miclu@mail.dk>
wrote:

>Jeg er ved at genindstallere min svigermors computer og har lagt xp 2 ind,
>men nu kan jeg ikke indstallere den medfølgende driver til hendes US
>Robotics 56 PCI modem.

Hvilken pc? Har du installeret alle drivere til motherboardet -
chipset f.eks?

Fra : JK

Dato : 06-03-06 16:23

wrote:

> [...]
>
> Jeg har også prøvet en opdateret driver fra deres hjemmeside, men det hjalp
>heller ikke. Computeren genstarter helt umotiveret samme sted i

Det burde ikke være noget problem. Jeg har kørt med modem og XP m. SP2
på en onkels PC.

Så vidt jeg ved er USRobotics med rockwell chipset, og det betyder, at
du blot skal bruge standardmodel 'k56flex' drivere i windows.

Det er desuden en god ide, at disable i bios begge com porte, inden du
sætter modem i. For de com porte vil slås med dit modem, der sætter op
en software defineret com port.

Du kan prøve dette:
- fjern modem i kontrolpanel, system, enhedskontrol
- reboot og gå ind i bios, disable begge com porte
- XP finder et modem, sæt standard modem driver
- højreklik på modem, egenskaber, kør Diagnostics (eller havd det
hedder på dansk)
- gå ind i Internetforbindelse i Kontrolpanel
- sæt op at Forbindelse er med dit modem, og sæt Tlf. nr. op, alle
ip-settings skal stå til auto

mvh

John