Modem kan ikke oprette forbindelse
Fra : Viktor Andersen

Dato : 04-03-06 20:22

HJÆLP!

Jeg har et mega problem, jeg håber I er i stand til at løse for mig eller i
det mindste vejlede mig i.

Jeg er ved at bygge en computer op til en af min kones veninder, der er
kraftigt hørehæmmet og derfor er afhængig af at kunne kommunikere via
e-mail.

Jeg kan blot ikke få "skidtet" til at virke.

Når jeg prøver at koble mig på nettet, får jeg følgende fejlmeddelelse:

Fejl 680
Windows kan ikke registrere en klartone.
Kontroller, at modemet er tilsluttet telefonlinjen.

Det eksterne modem af mærket Rockwell 56000 External Modem PnP er korrekt
forbundet til computeren med nyt modem kabel og forbundet til COM2
Jeg får også beskeden, at dette virker korrekt, og at der ikke er nogen
konflikter.

Det blinker også lystigt, når jeg forsøger opkald.

Forbindelsen fra telefonstikket er forbundet med "Line" og ikke Phone, så
det skulle også være i orden. Løfter jeg telefonrøret hører jeg også den
sædvanlige tone.

Af yderligere måske oplysende detaljer kan jeg oplyse følgende:

WIN ME
IBM Aptiva 2139E49
Boadrd IBM V66XA-1A
192 RAM

COM2
Interrupt 3
Adresse 2F8

Databit 8
Paritet Ingen
Stopbit 1
Modulationstype standard
String +ms=11

Port Oplysninger:
Kommando Svar
ATI1 255
ATI2 OK
ATI3 V2.083-K56_2M_DLS
ATI4 a007840284C6002F
bC60000000
r1005111151012000
r3000111170000000
ATI5 003
ATI6 RCV56DPF L8570A Rev47.22/47.22
ATI7 OK
AT+FCLASS=? 0,1,2,1.0

Jeg kan yderlige fortælle, at jeg har prøvet på en anden computer med samme
resultat.
Ydermere med et andet ekstern modem samt et internt modem - ligeledes med
samme resultat.
Jeg selv opererer med en ADSL forbindelse, men det skulle jo ikke betyde, at
jeg ikke kan koble op på et alm. modem, da jeg jo har telefonforbindelsen
intakt.

Hvad skal jeg snart gøre? Jeg aner ikke mine levende råd, og min kones
veninde har ikke råd til bredbånd.

Jeg håber I kan hjælpe mig her, eller fortælle mig, hvis der er en anden NG,
der bedre dækker mit problem.

På forhånd tak.

Viktor

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 04-03-06 20:34

"Viktor Andersen" <virgilante@sol.dk> skrev:

>Når jeg prøver at koble mig på nettet, får jeg følgende fejlmeddelelse:
>
>Fejl 680
>Windows kan ikke registrere en klartone.
>Kontroller, at modemet er tilsluttet telefonlinjen.

Prøv evt. dette link:

http://www.kandu.dk/Spg5200.aspx

måske kan du bruge det.
--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Viktor Andersen

Dato : 07-03-06 18:35

Tak for tipset, Michael.

Det hjalp desværre bare ikke. Jeg hælder mest til, at det er en defekt COM
port på bundkortet, der er miseren.

Hilsen
Viktor

Fra : Andreas Jensen

Dato : 07-03-06 21:37

Viktor Andersen wrote:
> Tak for tipset, Michael.
>
> Det hjalp desværre bare ikke. Jeg hælder mest til, at det er en defekt COM
> [...]
Hvis der er lyd på modem, så slå den til, så du kan høre hvad der
foregår, når du prøver at ringe op.

Hvis du IKKE kan høre en klartone, så tyder det på at der er et problem
med kablingen. Prøv evt. at flytte ledningen over i phone i stedet for line.

Hvis modem begynder at ringe op, og der så senere kommer en klartone, så
forsøg at sætte tre kommaer foran telefonnumeret sådan her:
",,,77307731" uden "". Hvert komma repræsenterer en pause på ét sekund,
dette resulterer altså i at modemet venter i tre sekunder, inden det
ringer telefonnumeret, hvilket skulle være tid nok til at få en klartone.

Har du eventuelt mulighed for at teste med et andet modem, for at få
afgjort om modem er defekt?

Fra : Viktor Andersen

Dato : 09-03-06 18:30

Hej Andreas,

Ja, jeg har testet med andre modems både intern og ekstern, og det samme
sker her - altså ingen opkaldslyd, men en fejlmeddelelse om, at Windows ikke
kan registrere en klartone.

Hilsen
Viktor