Er musen blevet tosset?
Fra : kk

Dato : 28-02-06 22:04

Jeg købte en ny computer. Den gamle, plus skærm, keyboard og mus, tog jeg
til et andet rum,og sluttede den til som før, med net osv. MEN, nu virkede
musen ikke.
Jeg prøvede musen på den nye computer, da var den ok. Jeg tog den nye
computers mus og satte på den gamle, - det virkede ok. Jeg prøvede den gamle
mus på den gamle computer med en seriel adapter, det virkede ikke.
Har nogen en ide, inden jeg bliver tosset?
mvh
kk

Fra : Lars Mortensen

Dato : 01-03-06 08:55

Du nævner en seriel adapter..

Er musen tilsluttet i eet af den slags stik, der sidder i en "bracket" og
dette så er tilsluttet bundkortet via kabel?

Så kunne det jo evt. være dette stik i bundkortet, der har løsnet sig.

Fra : kk

Dato : 01-03-06 09:07

"Lars Mortensen" <lars.mortensen@FJERNofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dette så er tilsluttet bundkortet via kabel?
>
> Så kunne det jo evt. være dette stik i bundkortet, der har løsnet sig.

Den oprindelige mus er en PS2, og virkede fint før grejet blev flyttet. Det
blev derfor forsøgt at gøre den seriel, fordi det anbefales af MS at forsøge
dette. Hvis du har ret, så er både seriel-stikket og PS2 stikket i udu. Det
kan selvfølgelig ikke udelukkes, men...
Musen er i øvrigt ok, men den kan ikke flytte cursoren.
mvh
kk

Fra : JJ

Dato : 01-03-06 16:12

"kk" <kru@nospammail.dk> wrote in message

> [...]
> udu. Det kan selvfølgelig ikke udelukkes, men...
> Musen er i øvrigt ok, men den kan ikke flytte cursoren.

Det er ikke alle PS2 mus som understøtter seriel.

JJ

Fra : kk

Dato : 01-03-06 17:38

"JJ" <jj@get.kd> skrev i en meddelelse

> Det er ikke alle PS2 mus som understøtter seriel.
>
> JJ Tak for oplysningen, der er næppe tvivl om at det er stikket.
Den kører nu med en (billig)USB optisk mus.
Jeg takker alle som har hjulpet.
mvh
kk

Fra : p.valente@email.it