Upgrade af PC
Fra : Dolph

Dato : 28-02-06 16:11

Hej

Er igang med en større udskiftning af det gamle hakkebrædt

Nedenstående er mit bud og skal placeres i et ATX-miditower - ser det helt
tåbeligt ud eller?

Strømforsyning - Seasonic s12-500
Bundkort - Asus A8N sli premium
Cpu - Amd athlon 64 3200+ venice
Cpu køler - Zalman cnps 7700-cu
Harddisk - Maxtor maxline lll 250 Gb Sata
Ram - Kingston (value) Dual channel pc3200 DDR400 2x 1024Mb

Bør jeg ofre noget ekstra for at få nogle bedre Ram?

Mvh Jørn

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-02-06 16:27

Dolph wrote:
> [...]
> Cpu køler - Zalman cnps 7700-cu
> Harddisk - Maxtor maxline lll 250 Gb Sata
> Ram - Kingston (value) Dual channel pc3200 DDR400 2x 1024Mb

Det ser okay ud.. den ville jeg ikke være bange for at købe.

> Bør jeg ofre noget ekstra for at få nogle bedre Ram?

Det vil måske give en sjat ekstra hastighed, men det er nok ikke
vanvittigt mærkbart.

Hvad med grafikkort?

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Dolph

Dato : 28-02-06 16:37

hej

Kortet blev glemt i skyndingen

Havde overvejet et Asus geforce 7800 GT 256Mb Pci-E

Har bare hørt at det ikke er helt så lydløs, så hvis du evt. har et andet
alternativ ville det være dejligt.

Jørn

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-02-06 16:38

Dolph wrote:
> Kortet blev glemt i skyndingen
> Havde overvejet et Asus geforce 7800 GT 256Mb Pci-E
> Har bare hørt at det ikke er helt så lydløs, så hvis du evt. har et andet
> alternativ ville det være dejligt.

De har jo en passivt kølet udgave af 7800 GT.. sådan et overvejer
jeg pt. selv..

Det er dog ikke rigtig dukket op på lager i butikkerne endnu.

// Hans

Fra : Dolph

Dato : 28-02-06 16:44

Ja nu har jeg prøvet at vælge en stille strømforsyning og et bundkort også
med passiv køling, så det ville være lidt synd med et grafikkort som larmer
mere end godt er.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-02-06 16:50

Dolph wrote:
> Ja nu har jeg prøvet at vælge en stille strømforsyning og et bundkort også
> med passiv køling, så det ville være lidt synd med et grafikkort som larmer
> mere end godt er.

Husk, at det er en fordel at have en stor langsomt kørende blæser
der puster lidt frisk luft ind i kabinettet, når der er flere
passivt kølede enheder.

Jeg har selv et A8N-SLi Premium, og har 2x120mm papst sat til den
blæserstyrede CASEFAN-tilslutning på bundkortet..

Jeg bruger "Speedfan" og holder mine to kabinetblæsere på ca. 800rpm
så længe CPU-temperaturen er under 60c, det er smart

// Hans

Fra : Dolph

Dato : 28-02-06 16:55

Mener du ikke at det er tilstrækkeligt med den passive eller?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-02-06 22:57

Dolph wrote:
> Mener du ikke at det er tilstrækkeligt med den passive eller?

Passivt kølede enheder afgiver jo også varme, og hvis varmen ikke
kommer ud af kabinettet så vil noget blive ustabilt.

// Hans

Fra : Henning

Dato : 28-02-06 16:34

On Tue, 28 Feb 2006 16:10:49 +0100, "Dolph" <joern-h-bSPAM@sol.dk>
wrote:

>Hej
>
>Er igang med en større udskiftning af det gamle hakkebrædt
>
>Nedenstående er mit bud og skal placeres i et ATX-miditower - ser det helt
>tåbeligt ud eller?

Du bør nok starte med at fortælle hvad maskinen skal bruges til?

Fra : Dolph

Dato : 28-02-06 16:41

Den skal bruges allround og til at spille eks. Call of duty og BF2 på.

Jørn

Fra : Dolph

Dato : 28-02-06 16:49

Hej

Skal bruges allround samt til at spille eks. BF2 og Call of duty på.