Hvilken type RAM
Fra : Michael Nielsen

Dato : 27-02-06 23:13

Nogle der kan hjælpe med hvilken type ram jeg skal bruge for at udvide min
hukommelse ??

Operating System System Model
Windows XP Professional Service Pack 2 (build 2600) ECS K7S5A 1.0
Asset Tag: 0123ABC
Processor a Main Circuit Board b
1,10 gigahertz AMD Athlon XP
128 kilobyte primary memory cache
256 kilobyte secondary memory cache Board: ECS K7S5A 1.0
Bus Clock: 66 megahertz
BIOS: American Megatrends Inc. 07.00T 04/02/01
Drives Memory Modules c,d
341,56 Gigabytes Usable Hard Drive Capacity
166,61 Gigabytes Hard Drive Free Space

LITE-ON DVDRW SOHW-1673S [CD-ROM drive]
LITE-ON DVDRW SOHW-812S [CD-ROM drive]
Diskettedrev

ExcelSto r Technology SCSI Disk Device (61,49 GB) -- drive 2
HDS722525VLAT80 [Hard drive] (250,06 GB) -- drive 1
ST330621A [Hard drive] (30,02 GB) -- drive 0, s/n 7EF0XPGN, rev 3.32,
SMART Status: Healthy 256 Megabytes Installed Memory

Slot '0' has 128 MB
Slot '1' has 128 MB
Slot '2' is Empty
Slot '3' is Empty
Local Drive Volumes

c: (on drive 0) 30,01 GB 8,26 GB free
d: (on drive 1) 137,44 GB 99,27 GB free
g: (on drive 2) 61,49 GB 6,85 GB free
i: (on drive 1) 112,62 GB 52,22 GB free

Network Drives
None detected

Michael

Fra : Åge

Dato : 27-02-06 23:17

"Michael Nielsen" <m.oestergaardSPAM@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
3.32,
> SMART Status: Healthy 256 Megabytes Installed Memory

Ramtypen er ikke afhængig af, hvor megen ledig diskplads du har.

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 27-02-06 23:50

"Åge" <Klogesen@åge.dk> skrev:

/KLIP/

>Ramtypen er ikke afhængig af, hvor megen ledig diskplads du har.

Hvorfor klipper du ikke det væk du ikke svarer på?
Hvorfor svarer du ikke på det der bliver spurgt om?
--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 27-02-06 23:52

"Michael Nielsen" <m.oestergaardSPAM@c.dk> skrev:

>Nogle der kan hjælpe med hvilken type ram jeg skal bruge for at udvide min
> [...]

2x 184-pin DDR SDRAM PC-1600/2100

ELLER

2x 168-pin SDRAM PC-100/133

Fra manualen:
Memory Support
Two 168-pin DIMM slots for SDRAM memory modules
Two 184-pin DIMM slots for DDR memory modules
Support SDRAM up to 133 MHz /DDR up to 266 MHz
memory bus
Maximum installed memory is 1GB
Notice: You can NOT use SDRAM and DDR simultaneously.
--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-02-06 00:32

"Michael Pilgaard" <mipi@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> memory bus
> Maximum installed memory is 1GB
> Notice: You can NOT use SDRAM and DDR simultaneously.

Jep, og som jeg husker det, var port 0 og 1 sdram. Så det er dem, som sidder
i nu.
Skal der opgraderes skal disse (eller en af dem) først pilles ud.
Eller man kan vælge at bruge ddr ram i stedet for. Så jeg ville vælge ud
fra, hvad jeg kan få billigst.
Jeg har gennem tiden haft fat i en del af disse mb og har ikke kunne mærke
forskel på om der var sdram eller ddr ram i, men det kan nok måles.

Kurt

Fra : Kell Petersen

Dato : 28-02-06 03:16

Jeps
Og SDram PC-133 er ved at være ret så dyre ..

Men hvis man bor i nærheden af Frederikssund ..
så har jeg 2 X 512 = 1 Gb til billige penge mærket "Memtech"

Fra : Christian Mygind

Dato : 28-02-06 18:19

Kurt B. Andersen wrote:

> [...]
> Jeg har gennem tiden haft fat i en del af disse mb og har ikke kunne
> mærke forskel på om der var sdram eller ddr ram i, men det kan nok

Enig - men så vidt jeg husker var der (mærkeligt nok) mange problemer med
K7S5A og DDR-ram, når man fyldte begge DDR-sokler op. Jeg ville derfor gå
efter en stang DDR eller 2x SD-ram.

/Chr