HP all in one
Fra : Erik Christoffersen

Dato : 27-02-06 16:57

Jeg er indehaver af en HP PSC 1350 all in one maskine, som har fungeret fint
i det første år, men pludselig kan den ikke scanne, den skriver at den ikke
kan kommunikere med scanneren, men der er ikke problemer med printeren, er
der nogen der kan hjælpe (HP kan ikke).

Med venlig hilsen

Erik Christoffersen
Skæring Sandager 55
8250 Egå

Tlf. 86228810 Mob. 40154514

E-mail erik.c@mail.sonofon.dk eller erik.c@kynerco.dk

Fra : Michael Nielsen

Dato : 28-02-06 23:46

> [...]
> ikke
> kan kommunikere med scanneren, men der er ikke problemer med printeren, er

Skidtet tilbage, der er normalt 2 års reklamationsret...

Mich.

Fra : Kristian Andersen

Dato : 02-03-06 20:59

> Skidtet tilbage, der er normalt 2 års reklamationsret...

Reklamationsret er ikke det samme som garanti

Prøv at google lidt på "Købeloven reklamationsret"

--
Kristian

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 02-03-06 22:34

"Kristian Andersen" <kristian.andersen@IngenSpammail.tele.dk> skrev:

>Reklamationsret er ikke det samme som garanti

Er der nogen der har påstået det?
--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Kristian Andersen

Dato : 04-03-06 01:55

,>>Reklamationsret er ikke det samme som garanti

> Er der nogen der har påstået det?

Hvad skulle formålet være med at sende skidtet tilbage, hvis det ikke var
for at få ombyttet printeren på garanti ?

Hvis printeren er købt i Dansk Supermarked (Bilka, Føtex m.m..) kan der godt
være 2 års garanti, men de fleste andre steder tror jeg ikke Erik får noget
ud af at sende den tilbage, han risikerer højest at få en regning
(håndterings gebyr). Printeren kan ikke repareres, der fås ikke reservedele
til denne model.

--
Kristian

Fra : Henning

Dato : 04-03-06 06:14

On Sat, 4 Mar 2006 01:54:47 +0100, "Kristian Andersen"
<kristian.andersen@IngenSpammail.tele.dk> wrote:

> [...]
>ud af at sende den tilbage, han risikerer højest at få en regning
>(håndterings gebyr). Printeren kan ikke repareres, der fås ikke reservedele
Maskinen kan forventes at holde mere end 2 år, derfor er der stadig
reklamationsret på den. Hvis den er brugt som beskrevet i
brugsanvisningen er der ingen problemer med at få den repareret, eller
hvad HP nu gør med den.

Fra : Kristian Andersen

Dato : 05-03-06 14:19

> [...]
> reklamationsret på den. Hvis den er brugt som beskrevet i
> brugsanvisningen er der ingen problemer med at få den repareret, eller

Som udgangspunkt yder HP, som de fleste andre producenter, 1 års garanti
(der kan i enkelte tilfælde være andre aftaler mellem producent og
forhandler).

Ud over det første år er købelovens reklamations ret udelukkende en sag
mellem forhandler og kunde.

Som jeg startede med at skrive er reklamationsret ikke det samme som
garanti.

Garanti må kun bruges om en ordning der stiller forbrugeren bedre end
købeloven.

Reklamationsret går i store træk ud på følgende.:

- Hvis varen havde en fejl, da den blev solgt, har man ret til at få byttet
varen til en ny eller få fejlen repareret.

- Indenfor de første 6 måneder træder en såkaldt formodnings regel i kraft,
den betyder, at hvis forbrugeren opdager en mangel ved en vare inden for de
første seks måneder efter købet, formodes det, at manglen også var til stede
ved købet. Ud over de 6 måneder er det mere eller mindre op til forbrugeren
at bevise eller sandsynliggøre at manglen også var til stede ved købet.

Da forhandleren jo er dækket ind af producenten det første år, yder de
fleste forhandlere uden diskussion 1 års (i praksis garanti), men ud over
det første år hænger forhandleren selv på den, så derfor kan der være store
problemer med at få dækket en opstået fejl i de resterende 12 måneder.
Problemet er jo at, hvis maskinen har fungeret et år, så er det svært for