IDE Kabler
Fra : tubs

Dato : 27-02-06 09:16

Jeg har tit skiftet div dele i Pc'er, både for mig selv, og for venner og
bekendte. Har der været tale om IDE dele - HD og CDdrev - har jeg brugt
forhåndenværende kabler, fx fra tidligere ophug.
Nu bliver jeg pludselig i tvivl. Hvis jeg fx vil sætte to HD med hhv ATA 100
og ATA 133 i en Pc, skal jeg så være opmærksom på kabeltyperne? Jeg tænker
mest på overførselshastigheden. Hvis der er, hvad vil I så anbefale?

På forhånd tak.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-02-06 10:25

On Mon, 27 Feb 2006 09:16:05 +0100, "tubs" <tubs@tuknet.dk> wrote:

> [...]
>og ATA 133 i en Pc, skal jeg så være opmærksom på kabeltyperne? Jeg tænker
>mest på overførselshastigheden. Hvis der er, hvad vil I så anbefale?

Ide kablerne skal i hvert fald være den nyere type med 80-ledere hvis
diskene skal køre i ATA-100/133

Hvis du har brugt de gamle 40-leder kabler nægter diskene at køre
hurtigere end ATA-33 - Og det er der sgu'tte meget sjov ved...