CPU spørgsmål
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 26-02-06 20:18

Har en gammel bambusmaskine, der har det med at gå kold.
Der sidder in 850 Mhz Atlon i den. Jeg har lånt en Intel Pentium II, men når
den kommer i reagerer maskinen slet ikke på tænd knappen.

Er den lånte CPU defekt, eller er der andre indlysende årsager?

Tak

Jesper

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 26-02-06 20:25

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> skrev i en meddelelse news:4401fed4$0$99988$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> knappen.
>
> Er den lånte CPU defekt, eller er der andre indlysende årsager?

Passer de over hovedet sammen i sokkel og chipset ? Det skulle
undre mig meget. Hvad vil du i øvrigt med en PII, er den ikke
langsomere.

Fra : Hans

Dato : 26-02-06 20:35

Jesper Nielsen wrote:
> [...]
> men når den kommer i reagerer maskinen slet ikke på tænd knappen.
>
> Er den lånte CPU defekt, eller er der andre indlysende årsager?

De to CPU'er er slet ikke kompatible med hinanden.

Hans

Fra : Ole Axelsen

Dato : 26-02-06 20:45

Jesper Nielsen wrote:
> [...]
> men når den kommer i reagerer maskinen slet ikke på tænd knappen.
>
> Er den lånte CPU defekt, eller er der andre indlysende årsager?

De kan ikke byttes, det er forskellige sokler. Jeg var slet ikke klar over
man overhovedet kunne mase en PII CPU i et Slot A bundkort. Og hvis det
endelig lykkes at sætte den i, er der stor risiko for at du brænder både CPU
og bundkort af. SÅ LAD VÆRE MED DET!!!

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 27-02-06 07:38

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> wrote in message

> [...]
> endelig lykkes at sætte den i, er der stor risiko for at du brænder både
> CPU og bundkort af. SÅ LAD VÆRE MED DET!!!

Yikes!
Tak for alle svarene.

Jesper

Fra : Martin Sørensen

Dato : 26-02-06 20:41

> Har en gammel bambusmaskine, der har det med at gå kold.
> Der sidder in 850 Mhz Atlon i den. Jeg har lånt en Intel Pentium II,
> men når den kommer i reagerer maskinen slet ikke på tænd knappen.

Du burde slet ikke kunne mase en P-II ned i soklen, da Slot-A og Slot-1 ikke
er det samme. Godt nok er det samme stik der sidder på bundkortet, men
Slot-A stikket vender omvendt ifht. Slot-1, så har du vendt CPU'en den anden
vej for at få den mast ned i soklen?

> Er den lånte CPU defekt, eller er der andre indlysende årsager?

Hvis du er heldig har du ikke ødelagt bundkortet med stuntet..

--
signing off.. Martin Sørensen