Hjælp: Sluk af hardisk - Hvornår?
Fra : Lars Troels

Dato : 25-02-06 18:55

For at spare sliddet og strømforbruget mest muligt, bør man så ikke sætte
sine diske til at slukke efter nogle få minutter uden aktivitet..?

Tænder de igen for at tjekke mail, som jeg har sat til hvert fjerde minut?

På forhånd tak.

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Peter

Dato : 25-02-06 19:33

"Lars Troels" <fam.troelsVAEK@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Tænder de igen for at tjekke mail, som jeg har sat til hvert fjerde minut?

Hente mail hver 4. minut - du må da modtage en enorm masse vigtig post.

Jeg henter mail to gange i døgnet (modtager 20-30 mail pr. døgn), og den
bliver hentet når jeg syntes jeg har tid.

PeterB

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 26-02-06 13:49

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:4400a2b3$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hente mail hver 4. minut - du må da modtage en enorm masse vigtig post.

Det vel lige så meget et spørgsmål om at se sin mail når man får den på
serveren - vigtig eller ej. Min mailtjekker er sat til 5 min.
Mht. til spørgsmålet så vil jeg mene det ikke er smart at lukke disk ned
efter nogle få min. med mindre den står konstant tændt uden du bruger
den og ikke har noget kørende. Jeg tror faktisk ikke en gang en mailtjekker
ville aktivere disken, da hele programmet let kan ligge i ram uden at skulle
læses fra disk.

Fra : Lars Troels

Dato : 01-03-06 17:01

> [...]
> mailtjekker
> ville aktivere disken, da hele programmet let kan ligge i ram uden at

Tak for svaret til jer begge to. Ikke at jeg blev ret meget klogere dog.

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk