Hvilken SH Laserprinter til ca. 1.000
Fra : Lars

Dato : 24-02-06 00:55

Hej NG,

Jeg skal have en sort/hvid laserprinter. Den skal bl.a. bruges til at skrive
på etiketter med (med glans/plastikagtig overflade). Jeg har fået fortalt at
det kan alle laserprintere - mon det er rigtigt?

Jeg regner med at købe en til omkring 1.000 - er der mon nogle oplagt
kandidater (skal gerne kunne køre via USB 1 - det sortere vist de fleste HP
fra - eller hvad).

Er der nogle mærker I mener jeg skal gå uden om (af f.eks. Brother, Lexmark,
Canon, Epson og HP) og hvad med driftsøkonomien. Er den nogenlunde den samme
for de forskellige mærker/modeller?

Håber I kan hjælpe én der er lidt på herrens mark hvad laserprintere angår.

På forhånd tak.
Lars

Fra : Åge

Dato : 24-02-06 09:05

"Lars" <sendebud@"DenVarmePost".com.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> det kan alle laserprintere - mon det er rigtigt?

Næppe - plastic smelter inde i en laserprinter...

Fra : Karsten Jensen

Dato : 24-02-06 11:08

On Fri, 24 Feb 2006 00:55:03 +0100, "Lars"
<sendebud@"DenVarmePost".com.invalid> wrote:

>Jeg regner med at købe en til omkring 1.000 - er der mon nogle oplagt
>kandidater (skal gerne kunne køre via USB 1 - det sortere vist de fleste HP
>fra - eller hvad).

Bestemt ikke. Blika har ofte tilbud på en HP til ca kr. 1000

Fra : Lars

Dato : 24-02-06 11:59

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev

> Bestemt ikke. Blika har ofte tilbud på en HP til ca kr. 1000

Men kan de mon fungere via USB1 (jeg mener det er det det hedder, altså den
gamle/første USB standard før USB2) - printeren skal nemlig helst kunne
fungere med en pc af ældre dato, der ikke har USB2.
F.eks. skriver HP om LaserJet 1020 der prismæssigt sagtens kunne gå:
Standardtilslutning: 1 Hi-Speed USB-port (USB 2.0-kompatibel)

Mvh.

Lars

Fra : Karsten Jensen

Dato : 24-02-06 12:23

On Fri, 24 Feb 2006 11:58:52 +0100, "Lars"
> [...]

>F.eks. skriver HP om LaserJet 1020 der prismæssigt sagtens kunne gå:
>Standardtilslutning: 1 Hi-Speed USB-port (USB 2.0-kompatibel)

USB-standarden er jo bagudkompatibel så det kan du godt.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-02-06 14:40

Lars" <sendebud@"DenVarmePost wrote:
> altså den gamle/første USB standard før USB2) - printeren skal
> nemlig
> helst kunne fungere med en pc af ældre dato, der ikke har USB2.

Hvis du har et ledigt PCI slot, så koster et kort med 2 stk USB2
porte kun cirka 100 kr.

Jan

Fra : Åge

Dato : 24-02-06 23:52

> Hvis du har et ledigt PCI slot, så koster et kort med 2 stk USB2
> porte kun cirka 100 kr.

Kortet koster vel det samme, om han har ledige slots eller ej?

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 26-02-06 18:37

Åge skrev:
> "Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i en meddelelse
>>
> Kortet koster vel det samme, om han har ledige slots eller ej?

Læser du forkert med vilje eller hvad ??
Han er jo nødt til at have et ledigt slot for at prisen er interessant....

Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar

Fra : Max

Dato : 24-02-06 11:52

Hej Lars

> Jeg skal have en sort/hvid laserprinter. Den skal bl.a. bruges til at
> skrive på etiketter med (med glans/plastikagtig overflade). Jeg har
> fået fortalt at det kan alle laserprintere - mon det er rigtigt?

En Brother HL-2040 kan være et fint valg, men husk at købe
eteietter der er beregnet til laserprinter, man kan fra Avery
få rigtig flotte matte hvide polyesteretiketter der bare er
rigtig gode, A4 udgaven hedder L4775-20.

Mvh Max

Fra : Nick

Dato : 26-02-06 00:25

> [...]
> få rigtig flotte matte hvide polyesteretiketter der bare er
> rigtig gode, A4 udgaven hedder L4775-20.

Korrekt. HP har traditionelt førhen været Canonmaskiner indeni og senere
haft mange problemermed papirindføringen.

Brother laver kanon gode laserprintere - og er skarpe på prisen. Desuden har
de langt den bedste slutbrugersupport.

/Nick

Fra : Jan Vennike

Dato : 26-02-06 19:46

"Nick" <nicklas_kellerFLYTMIGVÆK@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Brother laver kanon gode laserprintere - og er skarpe på prisen. Desuden
> har de langt den bedste slutbrugersupport.
>
> /Nick

Mekanikken er måske god nok i Brother.

Men INGEN slår HP på supporten.

Hvor jeg med en 3-4 år gammel Brother printer kan have problemer med at
finde drivere til diverse nye/opdaterede styresystemer, supporterer HP uden
at blinke 10 år gamle printere med drivere.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Max

Dato : 26-02-06 19:50

Hej

> Hvor jeg med en 3-4 år gammel Brother printer kan have problemer med
> at finde drivere til diverse nye/opdaterede styresystemer,

Vi snakker printere til ca. 1000 kr., hvem tænker i den sammenhæng
på support om 4 år ?

Mvh Max