hvilket harddisk interface skal jeg vælge?~
Fra : ...

Dato : 23-02-06 18:40

hej ng! jeg ville gerne udskifte mine harddiske med noget tidssvarende
,,samitdig vil jeg gerne have noget der " virker " da jeg stort set
altid har haft scsi, og tænkte på at køre sata da de nye bundkort
understøtter det!...så er det bare hvilket interface skal man vælge
hvilket er hurtigst?? sata-II 3Gb 1,5Gb i raid eller scsi ultra 320??
eller er der andre foreslag??

på forhånd tak

nielsen

Fra : ain

Dato : 24-02-06 01:07

"..." <sn@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> understøtter det!...så er det bare hvilket interface skal man vælge
> hvilket er hurtigst?? sata-II 3Gb 1,5Gb i raid eller scsi ultra 320??

jeg vil anbefale dig at blive ved Scsi.
for det første er det meget mere flexibelt end ATA, SATA.
det er godt nok lidt dyrere i første omgang, men med det rigtige valg af
controller og diske får du en meget bedre performance.
jeg har et LSI Logic Mega Raid U320 og to Seagate Cheeta Hd 15000 omdr.
bedre kan det ikke gøres, men prisen!!!.
En 2 kanal adaptec ultra 320 er da også et godt bud,
og prismæssigt er det langt billigere.

/ain

Fra : ...

Dato : 24-02-06 21:44

det var jeg egnentlig godt klar over,,,,scsi er nr1,,,,det er bare så
skide dyrt men hva´,,man lever jo kun en gang...........

Fra : CopyCat

Dato : 24-02-06 23:48

> eller er der andre foreslag??

Glem SCSI'en ., og køb nogle hurtige Sata diske.

Western Digital Raptor 150 Gb ..

når du så er ved det .. og tænker på alle de penge du har sparer ved at lade
være med at købe SCSI . . så køb en mere ..

Du kan selv finde performancetests på Raptordiskene sammenlignet med SCSI
på:
www.storagereview.com

~~Frank .,