Skift af CPU til dual-core
Fra : Hans

Dato : 23-02-06 15:49

Jeg skal i morgen opgradere min maskine fra Athlon 64 3800+ til Athlon 64 x2
4800+, og ville lige vide på forhånd om jeg ramler ind i problemer med den
nuværende ACPI profil, eller om XP selv ændrer til ACPI Multiprocessor PC
ved første opstart med den nye CPU?

Hans

Fra : Martin Sørensen

Dato : 23-02-06 16:21

> [...]
> problemer med den nuværende ACPI profil, eller om XP selv ændrer til
> ACPI Multiprocessor PC ved første opstart med den nye CPU?

Det burde den selv kunne finde ud af, men ellers kan du selv gå ind og vælge
den korrekte ved at skifte driveren.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Hans

Dato : 23-02-06 16:30

Martin Sørensen wrote:

> Det burde den selv kunne finde ud af, men ellers kan du selv gå ind
> og vælge den korrekte ved at skifte driveren.

Det regnede jeg også med, da det gik uden problemer dengang jeg skiftede til
P4 med HT fra en alm. P4 CPU, men hellere spørge end at sidde og glo på en
dum BSOD.

Hans

Fra : Flemming Joensson (8~

Dato : 23-02-06 19:54

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in

> [...]
> problemer med den nuværende ACPI profil, eller om XP selv ændrer til
> ACPI Multiprocessor PC ved første opstart med den nye CPU?

Det burde den fint gøre. Er der X2 understøttelse i den version af BIOS du
kører med nu? Hvis ikke vil det nok være fornuftigt at opgradere BIOS inden
cpu-skiftet :)

/flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Hans

Dato : 23-02-06 22:18

Flemming Joensson (8520) wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in

> Det burde den fint gøre. Er der X2 understøttelse i den version af
> BIOS du kører med nu? Hvis ikke vil det nok være fornuftigt at
> opgradere BIOS inden cpu-skiftet :)

Den del er der fod på, men ellers ikke en helt uvæsentlig detalje.

Hans