Strømforsyning til Compaq Presario 1200 - ~
Fra : Jesper Brock

Dato : 21-02-06 17:51

Hej gruppe

jeg har en veninde, som har arvet en ældre bærbar PC - en Compaq Presario
1200. Eneste problem med den (men det er jo sådan set også væsentligt nok)
er at strømforsyningen/laderen er brændt af, så det er lidt bøvlet at få den
ladet op....

Findes der en billig noname-lader, der kan anbefales til en sådan maskine,
eller skal hun have den store pung op ad lommen og købe en original
strømforsyning?

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : Peter

Dato : 21-02-06 22:11

"Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Findes der en billig noname-lader, der kan anbefales til en sådan maskine,
> eller skal hun have den store pung op ad lommen og købe en original

Som jeg ser det, har du tre muligheder:

1 Undersøg netdelen, og kan du finde oplysninger om udgangsspænding (volt)
samt hvor meget strøm (Amp), netdelen kan levere, kan du købe en ny, ud fra
de oplysninger. Vær opmærksom på, at udgangsstikket skal passe. Føler du
ikke din viden er god nok, til at du kan læse de oplysninger, tager du
netdelen med ned i forretningen, og beder om en ny der kan levere det samme.
Har du iøvrigt undersøgt netdelen for knækkede ledninger. Normalt knækker
ledningen i kanten af det stik, der bliver monteret ind i computeren. Er det
tilfældet tager de en tekniker højst 15 min, at montere et nyt stik.

2 Ring til HP (Hewlett Packard), som nu forhandler Compaq, og få prisen på
en ny netdel:
Bærbare produkter 70 20 28 45
National takst Mandag-Fredag:
08:30-18:00 Undtagen helligdage

3 Prøv Gul&Gratis, Den Blå Avis - og find en brugt netdel.

PeterB

Fra : Jesper Brock

Dato : 22-02-06 14:06

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Som jeg ser det, har du tre muligheder:

Dem prøver vi.

Tak for hurtigt svar

Fra : Flemming Joensson (8~

Dato : 23-02-06 23:17

[posted and mailed]

"Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> wrote in

> Findes der en billig noname-lader, der kan anbefales til en sådan
> maskine, eller skal hun have den store pung op ad lommen og købe en
> original strømforsyning?

Jeps - www.batterier.dk - har en noname lader der passer til Presario 1200.
Den koster 304,- inklusiv den rigtige adapter og forsendelse.

Man kan ikke linke dertil direkte, men du kan finde adapteren således:
* Åben www.batterier.dk
* I menuen til venstre går du ind under Notebook + PDA batterier.
* Scroll ned på siden til du kommer til overskriften "Strømforsyninger til
notebooks" og klik på 230vAC strømforsyning linket lige under overskriften.
* Du skal minimum have en AC060E-004 (selve strømforsyningen øverst på
siden) til 304,- (prisen inkluderer stik/tip C4 som er den tip der passer
til Presario 1200)
Man kan også vælge AC090 og AC120 - men de er overkill til en Presario 1200
så vidt jeg husker i hvert fald ;).

Den eneste forskel på strømforsyningerne er hvor stor effekt de kan levere:
AC060 kan levere op til 60W,
AC090 op til 90W og
AC120 op til 120W.

En så gammel notebook som Presario 1200 er jeg 95% sikker på kan "nøjes"
med en 60W strømforsyning, men tjek lige hvad der står på den gamle inden i
vælger den på 60watt.

Mvh.
Flemming
--
Skift .invalid ud med .org i min mailadresse for at sende mig en mail.