Strømkabel til bundkort?
Fra : Rune Vestergaard

Dato : 17-02-06 12:58

Hej

På mit nye bnudkort er det store strømkabel et 24 pins

Kablet fra strømforsyningen er et 20 pins.

Jeg har sat dem sammen alligevel og det ser ud til at fungere.

Er det ufarligt at sætte et 20 pins i et 24 pins og kan jeg fortsætte sådan
eller skal jeg ud og købe sådan et "converter" stik?
Der er jo bare udeladt 4 pins.

mvh
Rune

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-02-06 15:44

Rune Vestergaard wrote:
> Er det ufarligt at sætte et 20 pins i et 24 pins og kan jeg
> fortsætte
> sådan eller skal jeg ud og købe sådan et "converter" stik?
> Der er jo bare udeladt 4 pins.

Det skulle være ligegyldigt - de sidste 4 er vist mest til
grafikkort og lign., der har brug for mere strøm.

Google finder bl.a. denne:

http://www.atcomputing.dk/traad.asp?fID=0&tID=321956

og en masse andre om samme emne:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=20+pins+24+pins+str%C3%B8mstik&meta=