Kan ikke få liv i computer, sort skærm.
Fra : Lumotar

Dato : 16-02-06 08:33

Hej,

har følgende:

3200+ AMD64
2x512MB Dual Ram
MSI K8N-SLI-Platinum bundkort
Chieftec Dragon DX-01SL-D med org. strømforsyning

Var inde i et spil i går, computer kørte fint.

Pludselig er der bare sort skærm og jeg kan ikke tænde for computeren igen.
Der
er ingen reaktion overhovedet,

Hvad kan det være, CPU, strømforsyning eller noget helt tredje?

mvh

Thomas Jensen

Fra : Ulrik Martinsson

Dato : 16-02-06 08:39

Ja, det lyder som om at der er noget der er brændt af....
Er der en mulighed for at du kan erstatte nogle af delene, låne lidt hist og
her fra vennerog bekendte til en test af din egen maskine.

Hvis du ikke rigtigt har har gjort så meget ved den, så virker det som om et
eller andet er stået af...
--
De Venligste Hilsner
Ulrik Martinsson

Fra : Lumotar

Dato : 16-02-06 08:51

"Ulrik Martinsson" <none@none.none> skrev i en meddelelse
> Ja, det lyder som om at der er noget der er brændt af....
> Er der en mulighed for at du kan erstatte nogle af delene, låne lidt hist
> og her fra vennerog bekendte til en test af din egen maskine.

Det eneste jeg tror jeg kan låne er en strømforsyning, resten næh :(

> Hvis du ikke rigtigt har har gjort så meget ved den, så virker det som om
> et eller andet er stået af...

Der er ikke "pillet" ved noget som helst! Men hvad der er stået af er, det
har jeg ingen anelse om.

Fra : Thomas

Dato : 16-02-06 09:44

"Lumotar" <hvaselineXXX@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Det eneste jeg tror jeg kan låne er en strømforsyning, resten næh :(

Prøv det.

det er sikkert enten strømforsyning eller bundkort

Thomas

Fra : Lumotar

Dato : 16-02-06 12:40

Snip snap

> det er sikkert enten strømforsyning eller bundkort
>
> Thomas

Hvis det er bundkortet skulle strømforsyningen så ikke
stadig kunne tænde?

Thomas

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 16-02-06 13:25

"Lumotar" <hvaselineXXX@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Snip snap

> Hvis det er bundkortet skulle strømforsyningen så ikke
> stadig kunne tænde?

test din strømforsyning ved at afmontere det fra bundkortet. Tilslut strøm
og lav en hurtig kortslutning svt.
http://www.techpowerup.com/articles/other/22 - du burde kunne mærke det ved
at blæseren i strømforsyningen ikke starter samt at dine perifere enheder
forbliver slukkede.

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 16-02-06 13:29

"u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.techpowerup.com/articles/other/22 - du burde kunne mærke det
> ved at blæseren i strømforsyningen ikke starter samt at dine perifere

dvs. den grønne ledning med en af de sorte ledninger i stikket skal
forbindes hurtigt / 1 sekund eller lign.
yderligere info

http://www.bluemax.net/techtips/ATXPowerSupplyWiring/ATXPowerSupplyWiring.htm

..

Fra : EXIT

Dato : 16-02-06 14:27

Man kortslutter ikke
man bruger et voltmeter eller en prøvelampe

Fra : Christian Mygind

Dato : 16-02-06 14:41

EXIT wrote:
> Man kortslutter ikke
> man bruger et voltmeter eller en prøvelampe

Jo man gør.
Til gengæld topposter man ikke.

/Chr

Fra : EXIT

Dato : 16-02-06 22:53

Nej man gør ikke
Nå Nå....

"Christian Mygind" <usenetslettes@slettesmygind.net> skrev i en meddelelse

> Jo man gør.
> Til gengæld topposter man ikke.

Nej man gør ikke
Nå Nå....

tilfreds...

Fra : Christian Mygind

Dato : 16-02-06 23:49

EXIT wrote:

> Nej man gør ikke

Jeg gør.
Kender mange der gør.
Kender ingen, der bruger en prøvelampe, selvom
det muligvis er en god ide, hvis man har en.
Derfor synes jeg ligefrem at det er passende,
at sige at _man_ normalt gør det med en stump
ledning eller en bøjet clips.

> Nå Nå....
>
> tilfreds...

Yessir!

/Chr

Fra : Nicolai

Dato : 18-02-06 19:58

"Lumotar" <hvaselineXXX@webspeed.dk> wrote in message

> Hvad kan det være, CPU, strømforsyning eller noget helt tredje?

Det hele. Den er total død, men jeg vil være venlig og byde dig en 50'er for
den?

Ej, prøv først strømforsyning. Prøv evt. om ikke du kan lugte dig frem til
det. Når den slags står af, så kan man tit lugte noget brændt elektronik.

> mvh
>
> Thomas Jensen

Nicolai

Fra : Lumotar

Dato : 20-02-06 14:45

> [...]
> igen. Der
> er ingen reaktion overhovedet,
>
> Hvad kan det være, CPU, strømforsyning eller noget helt tredje?

Strømforsyningen er det ikke, har skiftet den ud, men det hjælper stadig
ikke.

Tror det er CPU, sender den ind til reklamation.

Tak for hjælpen

Thomas