1 gb ram stænger ...
Fra : Johnny B [2000]

Dato : 13-02-06 15:15

hvilken stang/stænger er bedst ?

1 gb Elexir pc3200
1 gb Kingston pc3200
1 gb Corsair pc3200

og kan de alle køre i dual mode ved køb af 2 ?

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-02-06 17:45

"Johnny B [2000]" <KAGEN_I_DÅSENjohnnyb2000@gmail.com> crashed Echelon
writing news:43f09472$0$111$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> hvilken stang/stænger er bedst ?
>
> 1 gb Elexir pc3200
> 1 gb Kingston pc3200
> 1 gb Corsair pc3200

CAS latency?

> og kan de alle køre i dual mode ved køb af 2 ?

Du mener dual-channel? Dette styre af memory controlleren og ikke af
rammen. I terioen kan alle klodser som matcher hinanden specifikations
mæssigt køre sammen. Dog anbefales det at bruge 2 identiske klodser, for
bedst mulige kompabilitet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 13-02-06 22:54

> [...]
der står ikke noget

CAS Latency (rotering) CL3 Egenskaber Fire hukommelser , ikke bufferet
Forsyningsspænding 2.6 V Blybelægning Guld

Corsair Value Select hukommelse

men hvad skal jeg så kigge efter, hvis jeg står i butikken og skal vælge ?
- prisen svinger fra 679,- til 799,- som skrevet.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-02-06 23:05

"Johnny B [2000]" <KAGEN_I_DÅSENjohnnyb2000@gmail.com> crashed Echelon
writing news:43f10009$0$170$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> men hvad skal jeg så kigge efter, hvis jeg står i butikken og skal
> vælge ? - prisen svinger fra 679,- til 799,- som skrevet.

- Det som giver bedst performance til prisen, formoder det alle er CL3.
- Det som giver den bedste garanti
- Det som er certificeret til at virke med dit bundkort.

--
Bjarke Andersen

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 13-02-06 23:43

> - Det som giver bedst performance til prisen, formoder det alle er CL3.
> - Det som giver den bedste garanti
> - Det som er certificeret til at virke med dit bundkort.

Asus A8N-SLi deluxe

alle ramstænger er set hos :
www. dataengros .dk

hvilken ville du vælge ?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-02-06 18:01

"Johnny B [2000]" <KAGEN_I_DÅSENjohnnyb2000@gmail.com> crashed Echelon
writing news:43f10b8a$0$113$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Asus A8N-SLi deluxe
>
> alle ramstænger er set hos :
> www. dataengros .dk
>
> hvilken ville du vælge ?

Det kommer an på hvad du vil opnå

Jeg kører selv med samme bundkort og 4xKingston KVRR400x64C3A/512 moduler.
Noget jeg fortryder.

2 af modulerne købte jeg til tidligere computer og de 2 andre efter den
nye.

Hvis jeg havde vidst fra start af jeg ville gå over 1GB i ram, så havde jeg
valgt 2x 1GB moduler.

AMD64 har en shitty memory controller som tvinger modulerne til at køre 333
Mhz ved 4 moduler som kører CL3.

Derfor hvis du har tænkt dig at skulle bruge mere ram i fremtiden, så start
med én 1GB modul eller spyt lidt flere mønter i og køb 2 så du osse kan
køre dual channel.

--
Bjarke Andersen

Fra : Aksel

Dato : 13-02-06 17:49

"Johnny B [2000]" <KAGEN_I_DÅSENjohnnyb2000@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1 gb Kingston pc3200
> 1 gb Corsair pc3200
>
> og kan de alle køre i dual mode ved køb af 2 ?

Der er ingen garanti for at de kan køre dual hvis de ikke er købt som et
par.

Hilsen Aksel