Spøgelsesharddisk har besat mit datadrev
Fra : bavarianilluminati@h~

Dato : 12-02-06 12:44

I går ville jeg flytte nogle data over på en gammel 1.2 GB disk jeg
havde liggende.

Jeg tog mit DVD-drev fra min secondary master, og satte disken til der,
og lagde mine data over på disken. Så så tog jeg disken fra og satte
DVD-drevet til igen.

Efter det er der sket noget, som jeg finder ret sært. Mit 250 GB
datadrev, som sidder på secondary slave, tror nu at det er et næsten
tomt drev på 1.2 GB.

Jeg har ikke rørt ved nogen jumpers.

Jeg har prøvet at slå disken fra og til, både ved fysisk at afbryde
mine drev på secondary, ved at slå dem fra og til i BIOS og ved at
fjerne dem i enhedshåndtering og lade XP finde dem igen.

Men XP bliver ved med at påstå, at jeg nu har en 1.2 GB tom disk,
hvor der tidligere var en 250 GB disk med masser af data.

Hvorhenne ligger de oplysninger, som får min PC til at blive ved med
at tro, at der er en 1.2 GB disk med i mit system?

Er der nogen der har oplevet sådan noget før.

Al hjælp vil blive værdsat.

Fra : -=JF=- priv

Dato : 12-02-06 16:18

<bavarianilluminati@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Al hjælp vil blive værdsat.

Ved ikke om det er nogen hjælp - men prøv at se hvad bios siger om din HD.

Fra : bavarianilluminati@h~

Dato : 12-02-06 17:24

BIOS siger at den er tilsluttet og at den er på 250GB.

....?

Fra : bavarianilluminati@h~

Dato : 13-02-06 17:02

-=JF=- priv skrev:

> <bavarianilluminati@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ved ikke om det er nogen hjælp - men prøv at se hvad bios siger om din HD.

Ud over at BIOS faktisk genkender den som værende 250GB, så gør XP
det også - ihverttilfælde til dels. Explorer siger at den er 1.2GB
men disk manager siger 1.2GB i vinduet foroven, mens den grafiske
visning for neden siger 234GB.

Jeg har prøvet alt muligt i forhold til at slå fra og til: Fysisk, i
BIOS, i enhedshåndtering. Lige meget hvad, når jeg sætter den til,
så fortæller BIOS mig at den er på 250GB og XP at den er på 1.2GB.
Et eller andet sted må oplysningen om, at 1.2GB drevet var tilsluttet
være gemt. Og af en eller anden grund, så vil XP indentificere en
harddisk, der er tilsluttet min sekundære IDE som den 1.2GB disk...

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-06 23:35

Hey!

Prøv at gå ind i kontrol panelet -> administration -> Computeradministration

DobbeltKlik på Lager til højre og gå ind under Diskhåndtering (lokal)

Hvad siger den om din disk i nederste højre vindue, helt ude til venstre
hvor der står disk 0/1/2/3 osv. Og hvor hvad siger den om partionen der
ligger på disken?

Mvh
Aksel Spandet

Fra : bavarianilluminati@h~

Dato : 14-02-06 10:50

Aksel Spandet skrev:

> Hvad siger den om din disk i nederste højre vindue, helt ude til venstre
> hvor der står disk 0/1/2/3 osv. Og hvor hvad siger den om partionen der
> ligger på disken?

Hej Aksel

Den siger: Grundlæggende, 238.88GB, Online.

Men hvis jeg højreklikker på den grafiske repræsentation og vælger
egenskaber, så får jeg at vide at den er på 1.2GB.

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-06 14:58

Hey!

> Den siger: Grundlæggende, 238.88GB, Online.
>
> Men hvis jeg højreklikker på den grafiske repræsentation og vælger
> egenskaber, så får jeg at vide at den er på 1.2GB.
Det lyder som om du er kommet til at slette din partion på de 238Gb og nu
har lavet en partion på 1,2Gb.

Kan du evt tage et screenshot og sende til mig?

Hvis overstående er tilfældet, så du skal igang med noget harddisk recovery
hvis du vil have dine data tilbage....

Mvh
Aksel Spandet