USB port problem
Fra : Peter Pan

Dato : 08-02-06 18:26

Hej gruppe,

Jeg prøver at installerer et kabel til min mobiltelefon. Det er et USB
kabel. Jeg har 4 USB porte i min bærbare PC.
Jeg sætter kablet ind i USB port 1 og prøver at installerer en driver. Det
mislykkes og når jeg igen sætter USB kablet ind i USB port 1 kommer der 2
hurtige dong dong lyde som tegn på at det ikke virker.

Sætter jeg nu kablet ind i USB port 2 siger maskinen, fint har fundet ny
hardware og prøver igen at installerer kablet. Det går så også galt, og nu
kan jeg slet ikke bruge de to porte til det kabel.

Hvad er det der er årsagen til at kablet sådan bliver "banlyst" i de 2
porte??? Er der en måde at "resætte" USB porten så den igen vil virke
normalt og sige den har fundet ny hardware når kablet stikkes ind??

Hilsen

Peter

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-02-06 22:07

Peter Pan wrote:
> Hvad er det der er årsagen til at kablet sådan bliver
> "banlyst" i de 2 porte??? Er der en måde at "resætte" USB
> porten så den igen vil virke normalt og sige den har fundet ny
> hardware når kablet stikkes ind??

Har du andre USB enheder tilsluttet når du prøver dette? har du
strømforsyning tilkoblet? Har du prøvet på en anden PC?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : J W Nielsen

Dato : 08-02-06 22:12

> Jeg prøver at installerer et kabel til min mobiltelefon. Det er et USB
> kabel. Jeg har 4 USB porte i min bærbare PC.
> Jeg sætter kablet ind i USB port 1 og prøver at installerer en
> driver.

Hej Peter...
Umiddelbart har jeg ingen løsning, men jeg bemærker dog, at du installerer
forbindelsen først og derefter driveren. Mange - hvis ikke alle - de
USB-enheder jeg har haft med at gøre, har skulle ha' installeret driveren
først og dernæst forbindelsen !!!

Mvh Jørgen