PCI til PCMCIA
Fra : Ukendt

Dato : 08-02-06 08:45

Hej

Jeg ved der er en adaptor fra PCMCIA til PCI, altså et PCI kort hvor man kan
sætte sit PCMCIA kort i, men findes der et den anden vej?

Altså et PCMCIA kort du sætter i den bærbare, hvor der er et PCI slot ude på
enden, så jeg kan stikke hvilket som helst PCI kort i den bærbare gennem den
port?

/Flindt

Fra : PostMan

Dato : 08-02-06 11:43

"Flindt" <info[at]kasperflindt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Altså et PCMCIA kort du sætter i den bærbare, hvor der er et PCI slot ude
> på enden, så jeg kan stikke hvilket som helst PCI kort i den bærbare

Her men den er godt nok dyr
http://sewelldirect.com/pcmcia-to-pci-1-slot.asp

Postman

Fra : Henning

Dato : 08-02-06 12:57

On Wed, 8 Feb 2006 08:44:53 +0100, "Flindt" <info[at]kasperflindt.dk>
wrote:

> [...]
>enden, så jeg kan stikke hvilket som helst PCI kort i den bærbare gennem den

Køb en dockingstation - ikke bare en portreplicator.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 08-02-06 19:35

> [...]

> Altså et PCMCIA kort du sætter i den bærbare, hvor der er et PCI slot ude
> på enden, så jeg kan stikke hvilket som helst PCI kort i den bærbare

Danbit har vidst noget. Men tror ikke du kan putte hvilket som helst kort i.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Nick

Dato : 10-02-06 14:55

"Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Danbit har vidst noget. Men tror ikke du kan putte hvilket som helst kort
> i.

Ja, det har vi, men det er ret kritisk mht. hvilket udstyr der proppes i.
Generelt vil jeg sige, at det ikke kan lade sig gøre. En dockingstation er
iøvrigt ganske notebook-specifik (den bruger en fiks bus istedet for en
PCMCIA-port). Og ofte skal man også liiige skrive en ny driver

Hvilket kort skal du da have på en notebook? Måske har vi noget som PCMCIA
istedet?

/Nick

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-06 20:38