/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
kan man genfylde blækpatroner til en Canon~
Fra : Preben Kaas


Dato : 07-02-06 19:05

Har lige investeret i en ny 4200, hvortil blækpatronerne jo er
relativt dyre.
Derfor spørgsmålet om det er muligt selv at genfylde dem, så
elektroniken stadig virker og registrerer at de igen er fyldt op og
hvornår de igen er ved at være tømte?

mvh
Preben
www.prebenkaas.dk

 
 
Max (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 07-02-06 19:25

Hej Preben

> elektroniken stadig virker og registrerer at de igen er fyldt op og
> hvornår de igen er ved at være tømte?

Ikke i øjeblikket, men det kommer nok snart, der er mange der
arbejder på den opgave.

Mvh Max



Ulrik Martinsson (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Ulrik Martinsson


Dato : 07-02-06 20:07

Så meget koster de heller ikke, du kan få alle patronerne til den til under
100 Kr.

--
De Venligste Hilsner
Ulrik Martinsson

"Preben Kaas" <prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> wrote in message
news:s2ohu19gocmeq75qm7cd5j9afoae22o0i0@4ax.com...
> Har lige investeret i en ny 4200, hvortil blækpatronerne jo er
> relativt dyre.
> Derfor spørgsmålet om det er muligt selv at genfylde dem, så
> elektroniken stadig virker og registrerer at de igen er fyldt op og
> hvornår de igen er ved at være tømte?
>
> mvh
> Preben
> www.prebenkaas.dk



EXIT (07-02-2006)
Kommentar
Fra : EXIT


Dato : 07-02-06 20:22

En liter pris på ca. 7000,-
det er da også en slags penge..........................


"Ulrik Martinsson" <none@none.none> skrev i en meddelelse
news:43e8efe2$0$11172$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Så meget koster de heller ikke, du kan få alle patronerne til den til
> under 100 Kr.
>
> --
> De Venligste Hilsner
> Ulrik Martinsson
>
>



Ulrik Martinsson (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Ulrik Martinsson


Dato : 07-02-06 21:32

Både og....

Går der noget galt under påfyldningen, skal man lige vide at alt hvad der
hedder garanti og reklamation er borte, så må man selv vælge om man vil
betale rensningen eller købe en ny printer.

--
De Venligste Hilsner
Ulrik Martinsson

"EXIT" <Herogder@hjem.dk> wrote in message
news:43e8f366$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> En liter pris på ca. 7000,-
> det er da også en slags penge..........................
>
>
> "Ulrik Martinsson" <none@none.none> skrev i en meddelelse
> news:43e8efe2$0$11172$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> Så meget koster de heller ikke, du kan få alle patronerne til den til
>> under 100 Kr.
>>
>> --
>> De Venligste Hilsner
>> Ulrik Martinsson
>>
>>
>
>



NS (08-02-2006)
Kommentar
Fra : NS


Dato : 08-02-06 00:32

Ulrik Martinsson skrev:
> Både og....
>
> Går der noget galt under påfyldningen, skal man lige vide at alt hvad der
> hedder garanti og reklamation er borte, så må man selv vælge om man vil
> betale rensningen eller købe en ny printer.

De kan ikke løbe fra den 2-åruge reklamationsret
med mindre de kan bevise, at uoriginal blæk skader
printerne og det tvivler jeg på, at de kan. De kan
der i mod godt frasige sig en evt. garanti udover
reklamationsretten, hvis de på forhånd har gjort
opmærksom på det. Det er op til dem selv.

NS

Paul Østerby Sørense~ (08-02-2006)
Kommentar
Fra : Paul Østerby Sørense~


Dato : 08-02-06 16:44

"NS" <123@123.com> skrev i en meddelelse
news:43e92dd9$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...
> Ulrik Martinsson skrev:
>> Både og....
>>
>> Går der noget galt under påfyldningen, skal man lige vide at alt hvad der
>> hedder garanti og reklamation er borte, så må man selv vælge om man vil
>> betale rensningen eller købe en ny printer.
>
> De kan ikke løbe fra den 2-åruge reklamationsret med mindre de kan bevise,
> at uoriginal blæk skader printerne og det tvivler jeg på, at de kan. De
> kan der i mod godt frasige sig en evt. garanti udover reklamationsretten,
> hvis de på forhånd har gjort opmærksom på det. Det er op til dem selv.
>
> NS
>
Hvordan vil du bevise at det kopiblæk du har fyldt på printeren ikke
indeholder noget skadeligt for printerhovedet, for husk at efter ca ½år har
forbrugeren bevisførelsen.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as



NS (08-02-2006)
Kommentar
Fra : NS


Dato : 08-02-06 23:12

Paul Østerby Sørensen skrev:
> "NS" <123@123.com> skrev i en meddelelse
> news:43e92dd9$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>Ulrik Martinsson skrev:
>>
>>>Både og....
>>>
>>>Går der noget galt under påfyldningen, skal man lige vide at alt hvad der
>>>hedder garanti og reklamation er borte, så må man selv vælge om man vil
>>>betale rensningen eller købe en ny printer.
>>
>>De kan ikke løbe fra den 2-åruge reklamationsret med mindre de kan bevise,
>>at uoriginal blæk skader printerne og det tvivler jeg på, at de kan. De
>>kan der i mod godt frasige sig en evt. garanti udover reklamationsretten,
>>hvis de på forhånd har gjort opmærksom på det. Det er op til dem selv.
>>
>>NS
>>
>
> Hvordan vil du bevise at det kopiblæk du har fyldt på printeren ikke
> indeholder noget skadeligt for printerhovedet, for husk at efter ca ½år har
> forbrugeren bevisførelsen.

Man kan blot henvis til tidligere printere, hvor
der ikke har været forskrifter mod kopiblæk, som
anvender den samme teknologi i printerhovedet.

NS

Preben Kaas (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Preben Kaas


Dato : 07-02-06 21:35

On Tue, 7 Feb 2006 20:07:12 +0100, "Ulrik Martinsson" <none@none.none>
wrote:

>Så meget koster de heller ikke, du kan få alle patronerne til den til under
>100 Kr.

Rigtigt men der skal jo alligevel hives ca. 500 kr. op for at forny
alle patronerne.

mvh
Preben
www.prebenkaas.dk


Charlotte (11-02-2006)
Kommentar
Fra : Charlotte


Dato : 11-02-06 05:35

> Så meget koster de heller ikke, du kan få alle patronerne til den til
> under 100 Kr.
>
øhh hvor henne? vi har surfet rundt og det billigste vi har fundet er 88 kr.
pr. stk.



Ulrik Martinsson (11-02-2006)
Kommentar
Fra : Ulrik Martinsson


Dato : 11-02-06 15:04

Med det mente jeg det du har fundet ud af, hver enkelt patron koster under
100,-

--
De Venligste Hilsner
Ulrik Martinsson
www.dårlig-service.dk
www.xn--drlig-service-pfb.dk
"Charlotte" <CharlotteFJERN@FJERN5750.dk> wrote in message
news:13b9e$43ed6963$3e3d863b$16914@news.arrownet.dk...
>> Så meget koster de heller ikke, du kan få alle patronerne til den til
>> under 100 Kr.
>>
> øhh hvor henne? vi har surfet rundt og det billigste vi har fundet er 88
> kr. pr. stk.
>



Nick (11-02-2006)
Kommentar
Fra : Nick


Dato : 11-02-06 18:37

"Ulrik Martinsson" <none@none.none> skrev i en meddelelse
news:43edeedc$0$12401$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Med det mente jeg det du har fundet ud af, hver enkelt patron koster under
> 100,-

Jeg har netop fået besked om, at der kommer uoriginale patroner til iP4200
primo marts måned

Så er det også slut med at skulle give 1600,- or en brugt iP4000...

/Nick



Max (11-02-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 11-02-06 18:54

Hej Nick

> Så er det også slut med at skulle give 1600,- or en brugt iP4000...

Det kommer nok lidt an på hvad prisklasse de kopier til 4200
kommer til at koste.

Mvh Max



Nick (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Nick


Dato : 07-02-06 22:53

"Preben Kaas" <prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> skrev i en meddelelse
news:s2ohu19gocmeq75qm7cd5j9afoae22o0i0@4ax.com...
> Har lige investeret i en ny 4200, hvortil blækpatronerne jo er
> relativt dyre.
> Derfor spørgsmålet om det er muligt selv at genfylde dem, så
> elektroniken stadig virker og registrerer at de igen er fyldt op og
> hvornår de igen er ved at være tømte?

Ja, jeg har f.eks. lige købt et sæt med sprøjter og blæk til 4 opfyldninger
af alle 5 patroner. Pris. ca. 200,- inkl. porto.

Du fylder dem op og printeren kæfter fluks op om at du har geopfyldt dem. Så
slår den "garantien fra" (skriver i en flash eller noget...) og slår
blækovervågningen fra. Dvs. at du skal selv holde øje med, at du ikke løber
tør. For gør du det, brænder dit 600,- dyre printerhoved af.

Men kigger du engang imellem under låget og tjekker om du skal fylde på
igen, er det bare derudaf.

Alternativt melder flere leverandører om at der kommer uoriginale primo
marts. Men det er så sikkert med samme slå-fra-og-brænd-muligvis-af funktion


/Nick



Max (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 07-02-06 23:10

Hej Nick

> Men kigger du engang imellem under låget og tjekker om du skal fylde
> på igen, er det bare derudaf.

Når man betænker hvad en ny printer koster, ja så er der jo ikke
så meget at betænke sig på hvis man bruger bare lidt mere end
lidt blæk.

Mvh Max



NS (08-02-2006)
Kommentar
Fra : NS


Dato : 08-02-06 00:35

Nick skrev:

> Ja, jeg har f.eks. lige købt et sæt med sprøjter og blæk til 4 opfyldninger
> af alle 5 patroner. Pris. ca. 200,- inkl. porto.
>
> Du fylder dem op og printeren kæfter fluks op om at du har geopfyldt dem. Så
> slår den "garantien fra" (skriver i en flash eller noget...) og slår
> blækovervågningen fra. Dvs. at du skal selv holde øje med, at du ikke løber
> tør. For gør du det, brænder dit 600,- dyre printerhoved af.

Ja, garantien forsvinder muligvis, men ikke
reklamationsretten. Så brænder printerhovedet af
inden for de to år ved normalt brug så skal de
altså lave det.

NS

Max (08-02-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 08-02-06 00:48

Hej NS

> Ja, garantien forsvinder muligvis, men ikke
> reklamationsretten. Så brænder printerhovedet af
> inden for de to år ved normalt brug så skal de
> altså lave det.

Garanti er ikke noget lovbestemt, så der er kun garanti hvis
det står på de papirer der fulgte med printeren. Reklamstionsret
er lovbestemt, men Canon siger at fremmed blæk ikke er normal
brug, derfor vil de ikke dække. Hvis du vil modsige dem, ja så må
du gå rettens vej.

Mvh Max



Ulrik Martinsson (08-02-2006)
Kommentar
Fra : Ulrik Martinsson


Dato : 08-02-06 02:03

Glem alt om rettens vej...
Selv forbrugerstyrelsen er ikke til hjælp... De skider højt og flot på dig
som forbruger..
Har været den vej igennem... dog med andet hardware..

--
De Venligste Hilsner
Ulrik Martinsson

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
news:43e92fee$0$84016$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej NS
>
>> Ja, garantien forsvinder muligvis, men ikke
>> reklamationsretten. Så brænder printerhovedet af
>> inden for de to år ved normalt brug så skal de
>> altså lave det.
>
> Garanti er ikke noget lovbestemt, så der er kun garanti hvis
> det står på de papirer der fulgte med printeren. Reklamstionsret
> er lovbestemt, men Canon siger at fremmed blæk ikke er normal
> brug, derfor vil de ikke dække. Hvis du vil modsige dem, ja så må
> du gå rettens vej.
>
> Mvh Max
>
>



NS (08-02-2006)
Kommentar
Fra : NS


Dato : 08-02-06 15:17

Max skrev:
> Hej NS
>
>
>>Ja, garantien forsvinder muligvis, men ikke
>>reklamationsretten. Så brænder printerhovedet af
>>inden for de to år ved normalt brug så skal de
>>altså lave det.
>
>
> Garanti er ikke noget lovbestemt, så der er kun garanti hvis
> det står på de papirer der fulgte med printeren. Reklamstionsret
> er lovbestemt, men Canon siger at fremmed blæk ikke er normal
> brug, derfor vil de ikke dække. Hvis du vil modsige dem, ja så må
> du gå rettens vej.

Canon siger sikkert så meget for de har jo meget
at tabe på det. Det holder sandsynligvis kun til
den dag en eller anden person kører en retsag imod
dem for jeg er ret sikker på at han vil vinde den,
da jeg ærlig talt ikke kan se, hvordan kopiblæk
kan ligge uden for normalt brug. Der er jo heller
ikke noget i vejen for at bruge kopipapir. Men det
kræver selvfølgelig nogle resourcer at fører
retsagen når Forbrugerstyrelsen åbenbart ikke vil
hjælpe, men vinde man sagen skal taber jo betale
sagens omkostninger.

NS

Max (08-02-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 08-02-06 15:26

Hej NS

> ikke noget i vejen for at bruge kopipapir. Men det
> kræver selvfølgelig nogle resourcer at fører
> retsagen når Forbrugerstyrelsen åbenbart ikke vil
> hjælpe, men vinde man sagen skal taber jo betale
> sagens omkostninger.

Jeg tror ikke man vil vinde sådan en sag, hvis man køber
en printer og bruger den stik mod fabrikantens anvisning
står man meget dårlig.

Mvh Max



NS (08-02-2006)
Kommentar
Fra : NS


Dato : 08-02-06 23:17

Max skrev:
> Hej NS
>
>
>>ikke noget i vejen for at bruge kopipapir. Men det
>>kræver selvfølgelig nogle resourcer at fører
>>retsagen når Forbrugerstyrelsen åbenbart ikke vil
>>hjælpe, men vinde man sagen skal taber jo betale
>>sagens omkostninger.
>
>
> Jeg tror ikke man vil vinde sådan en sag, hvis man køber
> en printer og bruger den stik mod fabrikantens anvisning
> står man meget dårlig.

Det gør man jo ikke. Det er jo ret tydeligt at
anvisningen er ud fra et konkurrencemæssigt hensyn
og ikke et teknisk hensyn.

NS

Aksel (08-02-2006)
Kommentar
Fra : Aksel


Dato : 08-02-06 15:31


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:43e92fee$0$84016$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej NS
>
>> Ja, garantien forsvinder muligvis, men ikke
>> reklamationsretten. Så brænder printerhovedet af
>> inden for de to år ved normalt brug så skal de
>> altså lave det.
>
> Garanti er ikke noget lovbestemt, så der er kun garanti hvis
> det står på de papirer der fulgte med printeren. Reklamstionsret
> er lovbestemt, men Canon siger at fremmed blæk ikke er normal
> brug, derfor vil de ikke dække. Hvis du vil modsige dem, ja så må
> du gå rettens vej.
>
> Mvh Max
>


Hvis Canon foreskriver en bestemt blæktype tror jeg at de kan afvise
reklamationer hvis der bruges andet.

Svarer til at ødelægge en bilmotor ved at bruge en uegnet olie.

Hilsen Aksel



NS (08-02-2006)
Kommentar
Fra : NS


Dato : 08-02-06 23:16

Aksel skrev:
> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> news:43e92fee$0$84016$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>Hej NS
>>
>>
>>>Ja, garantien forsvinder muligvis, men ikke
>>>reklamationsretten. Så brænder printerhovedet af
>>>inden for de to år ved normalt brug så skal de
>>>altså lave det.
>>
>>Garanti er ikke noget lovbestemt, så der er kun garanti hvis
>>det står på de papirer der fulgte med printeren. Reklamstionsret
>>er lovbestemt, men Canon siger at fremmed blæk ikke er normal
>>brug, derfor vil de ikke dække. Hvis du vil modsige dem, ja så må
>>du gå rettens vej.
>>
>>Mvh Max
>>
>
>
>
> Hvis Canon foreskriver en bestemt blæktype tror jeg at de kan afvise
> reklamationer hvis der bruges andet.

De skal jo kunne bevise at der forelægger en god
teknisk grund til at det er sådan og ikke blot at
det er en handelshindring for kopiblæk. Man kan jo
evt. få en indholdsfortegnelse for blækket og
godtgøre at ingen komponenter i det er skadelige
for de materialer, der er anvendt i printerhovedet.

> Svarer til at ødelægge en bilmotor ved at bruge en uegnet olie.

Nu er kopiblæk jo ikke uegnet til printerne, men
rent faktisk udviklet til at fungerer med de
printere, så den holder ikke. Men du må da
hjertens gerne forsvarer Canons produktpolitik,
hvis det er det du vil :).

NS

Khawk (13-02-2006)
Kommentar
Fra : Khawk


Dato : 13-02-06 16:52


"Aksel" <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse
news:43ea009b$0$38681$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>

>
> Hvis Canon foreskriver en bestemt blæktype tror jeg at de kan afvise
> reklamationer hvis der bruges andet.
>
> Svarer til at ødelægge en bilmotor ved at bruge en uegnet olie.
>
> Hilsen Aksel
Det svarer nok nærmere til at bruge olie fra Q8 i stedet for olie fra
Statoil.

mvh
Kim



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408528
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste