problemer med externharddisk
Fra : myresyre

Dato : 06-02-06 17:44

Når jeg skal have en kopi fra en fil fra min externeharddisk skriven
den
datafejl(cyklisk redundanscheck) og jeg ved ikke hvad det betyder og
hvad man skal.
håber i kan hjælpe

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-02-06 17:53

myresyre wrote:
> hvad man skal.
> håber i kan hjælpe

1: Spørge i den rigtige gruppe: news:dk.edb.hardware.drev

2: Formatter harddisken - CRC er en datafejl - så du har formentlig noget
snavs liggende, som er ødelagt, så det hverkan kan slettes eller læses
rigtigt.

Jan

Fra : Ulrik Martinsson

Dato : 06-02-06 17:59

hmmmm, hvad jeg ved opstår denne fejl mest med cd/dvd drev...

Cyklisk redundanscheck = Løbende check af kontrakter under
programudførelse

Men her er et par løsninger :

Er dit Windows up2date.
Installere dine driver til den externe harddisk og on-board IDE controller.
Har du nogen form for kryptering på dine diske.
Prøv at sætte farten lidt ned på din disk når der kopieres.

De Venligste Hilsner
Ulrik Martinsson

Fra : Ulrik Martinsson

Dato : 06-02-06 18:00

Og en defrag og error check vil nok heller ikke skade... :)

De Venligste Hilsner
Ulrik Martinsson