USB hup - problem
Fra : Steen Larsen

Dato : 05-02-06 06:27

Hej NG

Jeg har købt en USB hub men har det problem at når jeg sætter min trådløse
netadspter i siger den at der er fundet ny hardware. Fungerer fint hvis jeg
setter den direkte til en USB port. Kamera og printer fungerer fin via
huben.

Håber der er en der kan løse mit problem.

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 05-02-06 12:40

"Steen Larsen" <steen-h@l(fjerndette)arsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> huben.
>
> Håber der er en der kan løse mit problem.

Hej Steen - er du nu osse her

Det er jo egentligt ikke noget problem; flytter jeg USB-donglen til min
trådløse mus rundt mellem de 4 USB-porte, maskinen her har, vil den også
finde ny hardware 4 gange.
Men hvis din maskine aldrig rigtigt finder in trådløse netadapter på
Hub'en - ja, så er der da et problem.
Een forklaring kan være at dit hub ikke kan levere strøm nok til
netadapteren - eller ikke til både den og f.eks. din mus på samme hub.
Løsningen kan enten være en ekstern strøm-adapter, du slutter til hub'en,
eller et kabel der låner strøm til hub'en fra en anden USB-port på maskinen.
Har selv et par hub's, der ikke altid kan klare belastningen. Den ene er
kombineret multi-card-reader - og den har en ekstern adapter. Men trods det
kan den ikke levere strøm nok til min 2½ tomme HD....denne HD har et lidt
usædvanligt USB-kabel: i den ene ende deler ledningen sig, så du kan sætte
den i 2 USB-porte for at få strøm nok,men på min anden bærbare har jeg kun 1
indbygget USB-port + 2 på et PCMCIA-kort. De 2 "løse" porte kan ikke levere
strøm nok til HD'en - den eksterne adapter fra min hub/cardreader kan
sluttes til PCMCIA-kortet - og det er heller ikke nok. Bruger jeg en
USB-forlængerledning og tilslutter data-grenen af det splittede kabel fra
HD'en og forlænger strøm-grenen hen til den indbyggede USB-port - så virker
det !
Desværre er den indbyggede USB-port i den maskine kun USB 1.1 - og det er
forresten heller ikke alle USB-forlængerkabler der virker. Jeg har 3
forskellige og kun det ene kan levere strøm nok !?!
Den ekstene strømadapter er specificeret ti at lever 5v / 2 A - og
USB-specifikationerne er 5 v/ 0,5 A , så det sku jo være rigeligt - men den
leverer altså alligevel ikke strøm nok !

Alternativt kan du - jeg gætter på at det er en bærbar, du sidder med
(ellers har du den vel ikke med i cv'en...) - bruge en PCMCIA-adapter.
Koster ikke det vilde, optager ikke en USB-port og det virker !

Værdog også opmærksom på at (svjv) er det ikke alle USB-enheder, der kan
virke over et hub, så hvis du ti stadighed får at vide at maskinen ikke har
kunnet installere enheden (heller ikke med ekstra strøm) så kan det være
derfor.

Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder