Erfaringer med KonicaMinolta MagiColor 240~
Fra : Nick

Dato : 03-02-06 09:41

Den fås jo til sølle 1.299,- inkl. moms og fragt - men er den OK?

Jeg fandt et par tests på nettet, men ikke særlig omfattende mht.
erfaringer.
Desuden fandt jeg beregninger på printomkostningerne, og de så fine nok ud.

Men jeg har ikke kunnet finde uoriginale/genfyldte tonere til den...

/Nick

Fra : NS

Dato : 03-02-06 10:54

Nick skrev:
> [...]
> Desuden fandt jeg beregninger på printomkostningerne, og de så fine nok ud.
>
> Men jeg har ikke kunnet finde uoriginale/genfyldte tonere til den...

Den er da også så billig at man lige så godt kan
købe en ny printer i stedet for nye patroner.

NS

Fra : Nick

Dato : 03-02-06 11:06

"NS" <123@123.com> skrev i en meddelelse

> Den er da også så billig at man lige så godt kan købe en ny printer i
> stedet for nye patroner.

Nix!

Man kan få 2 størrelser tonere: 1500 sider og 4500 sider (ved de sædvanlige
ca. 15% dækning).

Det billigste er 4500-siders toneren. Den koster ca. 2800,- inkl. moms for
alle 4 på én gang. Det giver ca. 62 øre per side ved brug af alle fire
grundfarver.
Hvis du derimod køber en ny printer til kr. 1300,- er der til 1500 sider og
det giver en sidepris på ca. 86 øre.

Hertil kommer naturligvis en ny tromle på et eller andet tidspunkt...

/Nick

Fra : NS

Dato : 03-02-06 12:20

Nick skrev:
> [...]
> det giver en sidepris på ca. 86 øre.
>
> Hertil kommer naturligvis en ny tromle på et eller andet tidspunkt...

Ja, køber du en ny printer skal du jo ikke tænke
på tromle så. Desuden er 2800 en noget større
udskrivning end 1300 så du skal også regne det med
du bliver nødt til at give afkald på, fordi du har
bundet 1500 kr mere i tonerpatroner. Dvs. renter
m.m. Desuden kan du jo sælge den gamle printer for
en lille klatskilling.

NS

Fra : Nick

Dato : 03-02-06 12:56

> [...]
> bliver nødt til at give afkald på, fordi du har bundet 1500 kr mere i
> tonerpatroner. Dvs. renter m.m. Desuden kan du jo sælge den gamle printer

Tromlen er til ca. 45.000 sider, så det er ca. 2½ øre per side.

Renter på 1500,- i et stykke tid er altså ikke særlig meget. Langt fra nok
til at udligne forskellen på de ca. 22 øre per side.
Desuden tror jeg ikke på, at man kan få særlig meget for printeren på
brugtmarkedet.

Jeg vil (stædigt...) holde fast på, at KonicaMinolta trods alt ikke er så
dumme som f.eks. dengang man kunne købe 2 Epson-printere for det samme som
en ny blækopfyldning, med det resultat, at man proppede skuret/kælderrumet
til med printere...

/Nick

Fra : NS

Dato : 03-02-06 13:26

Nick skrev:
> [...]
> en ny blækopfyldning, med det resultat, at man proppede skuret/kælderrumet

Nu tænker jeg ikke på bankrenter, men den
forrentning du kunne få, hvis du havde investeret
pengene i aktier (f.eks. Konica-Minolta) i stedet
for :). Det er den slags der skal med i sådan et
regnestykke.

Man kunne evt. også kalkulrere med, at man kunne
stjæle tonerne på sin arbejdsplads som med
kuglepenne og andet godt ;).

NS

Fra : Nick

Dato : 03-02-06 13:35

> Man kunne evt. også kalkulrere med, at man kunne stjæle tonerne på sin
> arbejdsplads som med kuglepenne og andet godt ;).

Du mener "låne"?

Ja, men det kræver så, at man har den samme type printer på
arbejdspladsen...

/Nick

Fra : NS

Dato : 03-02-06 17:48

Nick skrev:
> "NS" <123@123.com> skrev i en meddelelse

> Du mener "låne"?
>
> Ja, men det kræver så, at man har den samme type printer på
> arbejdspladsen...

Ja okay, man kan vel godt skrabe toneren af
papiret igen når man er færdig med at bruge det og
så putte det i kasetterne ;).

NS

Fra : MN

Dato : 03-02-06 15:39

"NS" <123@123.com> wrote in message
> [...]
KLIP

> Nu tænker jeg ikke på bankrenter, men den forrentning du kunne få, hvis du
> havde investeret pengene i aktier (f.eks. Konica-Minolta) i stedet for :).
> Det er den slags der skal med i sådan et regnestykke.

Du har glemt aktietab

Mogens

Fra : NS

Dato : 03-02-06 17:47

MN skrev:
> "NS" <123@123.com> wrote in message

> KLIP

> Du har glemt aktietab
>
> Mogens

Nå jah... men man kan jo ikke tabe penge på
aktier. Især ikke på it-aktier ;).

NS