Spille PC - hvilken CPU..?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 02-02-06 17:09

Jeg skal sætte en PC sammen som skal bruges til at spille på - budgettet er
omkring kr. 7-8.000 inkl. moms og Win XP home men uden grafikkort og skærm.

Hvilken CPU giver mest ydelse for pengene og hvilket grafikkort skal jeg
købe? Grafikkortet bliver vel PCI-express, men skal det være et GeForce 6800
Ultra eller et 7800GTX eller...?!?

Hvad ville I købe..?

Håber på nogle gode inputs fra jer.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Jeppe Høiby

Dato : 02-02-06 17:05

..°o.O Thomas O.o°. wrote:
> Hvad ville I købe..?

Athlon64 3200+ og et 7800GT. Du får meget for pengene og så længe du kun
(eller primært) skal spille, så er det ikke nødvendigt at købe dual core
(selv om jeg tror du bliver gladest for dette i længden).

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : Martin Sørensen

Dato : 02-02-06 18:36

> Athlon64 3200+ og et 7800GT. Du får meget for pengene og så længe du
> kun (eller primært) skal spille, så er det ikke nødvendigt at købe
> dual core (selv om jeg tror du bliver gladest for dette i længden).

Det vil jeg erklære mig enig i, men med dual-core så stiger prisen også
markant, medmindre man vælger den lille Opteron 165 og har mod på at
overclocke sit system til grænsen.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 02-02-06 19:00

> [...]
> jeg købe? Grafikkortet bliver vel PCI-express, men skal det være et
> GeForce 6800 Ultra eller et 7800GTX eller...?!?

Athlon 64 3200+ eller 3500+ med et GF7800GT. Lad være med at købe dig fattig
i dyr PC4000 CL2 ram eller lign., for så meget ydelse giver det heller ikke.
Det er typisk i omegnen af 5% ifht. CL2.5. Så er pengene bedre brugt på en
hurtigere CPU. Den dyre ram har mest sin berettigelse hvis man påtænker at
overclocke.

En god PSU på 400W burde også være rigeligt til ovennævnte system, så der er
heller ingen grund til at bruge 1000,- på en 500W Seasonic PSU..

Priseksempler:

CPU - Athlon 64 3200+:
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=321142 1289,-

PSU: 400W low-noise (hvis den i kabinettet ikke er god nok)
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=820138 299,-

RAM: 2 x 512MB DDR PC3200
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=350891 638,-

Bundkort: MSI K8N-Neo4-F
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=310782 705,-

Grafikkort:
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=340980 2420,-

Det giver 2931,- ekskl. kabinet, harddisk, optiske drev, grafikkort og evt.
tastatur+mus.

> Håber på nogle gode inputs fra jer.

Håber at du kan bruge det.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 03-02-06 14:45

for mig er en ting vigtig, nemlig kabinettet, og her går jeg ikke på
kompromis, så jeg ville vælge, NoiceControls midi kabi til 815,- som er
lydisoleret med måtter, men der er ikke psu i med, så der ville jeg vælge en
Antec NeoHE 500PEC , som koster ca. 800,-, så har du et superfedt kabinet,
som ikke larmer meget og som er kanon dejligt at bruge i hverdagen,
skydelågen syntes jeg er den fedeste detalje, da jeg hader låger der åbner
den ene eller anden vej

Kabi link : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=19994 815,-
PSU (strøm) link : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=174393 780,-
Bundkort : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=116246 860,-
(mulighed for SLi)
Chipsetkøler til bundkort : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104955
30,- (passiv)
Cpu : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=137618 1600,- ( med std.
køler)
Ram : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=99962 1550,- (2x1 gb)
Gpu : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=150942 2200,- (mange andre
modeller)
HD : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=116709 800,- (sata 250gb)
DVD : ville vælge et NEC drev med brænder 350,-
der er lyd, men et audigy2 af de billige er at foretrække.
6.800,- + 2200,- for grafikkort

skulle den endag gå hen og blive lidt sløv eller du syntes den gerne måtte
vise lidt bedre grafik, kan du købe et kort mere og køre 2x gpu = SLi

dette system vil du blive rigtig glad for men det er også dyre gode
ting

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"