TRNG/RNG hardware
Fra : Klaus Petersen

Dato : 02-02-06 16:09

Hej ng.

Er der nogen der kender til hardware, der levererer en true random number
generator / random number generator?

Jeg har læst mig til at nogen chipsets understøtter det, men ikke ret mange.

Kan man få det som pci kort eller på anden vis?

Klaus.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 02-02-06 17:08

Klaus Petersen wrote:
> [...]
> mange.
> Kan man få det som pci kort eller på anden vis?

Ja der findes pci kort som lever noget der i stærk grad er
forudsigeligt. -Bemærk jeg undgik order "tilfældigt", det findes i praksis
ikke.

De bruges ofte i forbindelse med krypteringer, men de kan også bruges til at
lave et avanceret yatzy spil med.

Har kun svagt erfaring med Sun's crypto accelrator kort
http://www.sun.com/products/networking/sslaccel/

De koster knapper, men jeg der findes sikkert mange andre billigere, alt
afhængig af formålet?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-02-06 00:41

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> skrev:

>Ja der findes pci kort som lever noget der i stærk grad er
>forudsigeligt. -Bemærk jeg undgik order "tilfældigt", det findes i praksis
>ikke.

Du undgik vel ikke med vilje ordet "uforudsigeligt", vel?

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

simlock.dk fylder 5 år til marts. Tilmeld dig nyhedsbrevet,
og få gode fødselsdagstilbud - http://www.simlock.dk/nyheder/

Fra : Sune Storgaard

Dato : 03-02-06 00:45

Lasse Hedegaard wrote:

> Du undgik vel ikke med vilje ordet "uforudsigeligt", vel?

Det var lige hvad jeg gjorde :)

Indsæt selv et U !

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-06 20:40

Klaus Petersen wrote:
> [...]
>
> Jeg har læst mig til at nogen chipsets understøtter det, men ikke ret mange.
>
> Kan man få det som pci kort eller på anden vis?

Via's seneste systemer har SVJV hvad du leder efter.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...